Thursday, Feb 29, 2024

صفحه نخست » انتخابات مجلس در کشوری درگیر بدتر از جنگ اکراین

farzanehR.jpgفرزانه روستایی - نمی توان در انتخابات مجلس شرکت کرد اما از مجلسیان فعلی نپرسید ماجرای پرونده حمله شیمیایی به دختران دانش آموز ایرانی به کجا کشیده شد، چه کسانی آن را پیگیری کردند،‌ و چه کسانی پشت این جنایت چند ماهه بودند؟

نمیتوان در انتخابات مجلس شرکت کرد و نپرسید ماجرای ممنوعیت واردات واکسن کرونا و کشته شدن صدها هزار ایرانی به چه فرجامی دچار شد؟

نمی شود در انتخابات مجلس شرکت کرد و نپرسید ماجرای اختلاس های افسانه ای رئیس مجلس چه بود و چه شد و مجلس شورای اسلامی در کجای این همه بحران قرار دارد؟ نمی شود در انتخابات شرکت کرد و نپرسید آیا مجلسیان هیچگاه با این خبر مواجه شده اند که صدها هزار نفر از مردم ایران در اثر سرطان میمیرند و یا با مخارج درمان این بیماری به فنا می روند؟ این همه بحران هولناک مردم ایران را درگیر مصیبت هایی بدتر از جنگ اکراین کرده است.

در جریان هر یک از دو جنگ اکراین و غزه حدود ۳۰ هزار نفر کشته شدند. این آما را مقایسه کنید با آمار تلفات تصادفات جاده ای و نیز مقایسه کنید با آمار قتل عام مردم ایران در اثر سرطان و مقایسه کنید با کشته هایی که در جریان ممنوعیت واردات واکسن کرونا در کشور رخ داد. نه مردم اکراین و نه ساکنان غزه هیچیک در این ۲۰ سال اینچنین قتل عام نشده اند.

گاهی باید به این فکر کرد که گویی جنگ اکراین ۲ در ایران جریان دارد. اکراینی ها می دانند چه می کنند و برای چه کشته می شوند، اما اداره کنندگان کشور ما درگیر جنگی با مردم خود هستند بدون اینکه اعلان جنگ داده باشند. آنچه که در ایران جریان دارد همه ابعاد یک جنگ واقعی را داراست و متاسفانه مردم با مصايب آن خو گرفته اند. اما برگزاری بی آبروترین انتخابات تاریخ این انقلاب بر باد رفته می رود تا بدون شلیک حتی یک گلوله ایران را به جایی بدتر از اکراین و غزه تبدیل کند.

مجلس امروز نه تنها در راس امور نیست بلکه برای پیدا کردن جایگاههی در انتهای امور نیز با دردسر مواجه است. نمایندگانی که تاییدیه شورای نگهبان را دارند یک اسنثنای تاریخی اند، زیرا تقریبا هیج انسان شریف ایران دوست متعهد به حقوق بشر در میان آنها وجود ندارد. مجلس بدنامی که شورای نگهبان به آن رای داده و چند درصدی از مردم قرار است با رنگین کردن نوک انگشت خود به آن وجهه قانونی بدهند احتمالا بدنام ترین اتفاق صد سال آخیر خواهد بود.

مجلسی که با رای ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم تشکیل شود و بدون هیچ تردیدی تقلب های بزرگی در آن رخ خواهد داد قفط اوضاع را بدتر می کند. وقتی مردم اعتماد خود را به صندوق رای از دست دادند رخدادهای ملی بزرگ و دردناک و شاید خونینی باید شکل بگیرد تا مردم دوباره با صندوق ها آشتی کنند که مستلزم پرداخت و اتلاف منابع بسیار بزرگی در کشور خواهد بود.
بی شک آنهایی که این روند های زشت سیاسی را با پشت کردن به مردم و تاریخ و تمدن این کشور برنامه ریزی می کنند هیچ عرق ملی یا میهنی نداشته و ندارند. و چون سینه آنها خالی از عشق به میهن ماست از سوی دیگرانی مدیریت می شوند که مصالح ما را فدای مسايل خود می کنند. به نظر می رسد امروزه معادلات دولت روسیه بیش از معادلات مردم ایران در شکل گیری روندهای سیاسی داخلی و خارجی، بويژه شکلگیری این مجلس فرمایشی تعیین کننده است. مردم عواقب این خیانت های ننگین را ابتدا به پای مجلس ۱۱ خواهند گذاشت و پس از آن مجلس ۱۲ که قرار است فردا آن را بسازند.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy