Thursday, Jul 11, 2024

صفحه نخست » همه کارت های زرد برای اولین هفته کاری مسعود پزشکیان

roostaeebanner.jpgفرزانه روستایی

۱ - اولویت اول مسعود پزشکیان در اولین هفته کاری به عنوان رییس جمهوری به جای مردم ایران حزب الله لبنان، حافظ اسد و راهپیمایی فاشیستی اربعین بود و این یعنی یک قوز بالا قوز ملی. پزشکیان برای حسن نصرالله پیام حمایت فرستاد، تلفنی با اسد قاتل گفت و گو کرد و مانند نوحه خوان های نشسته پای دیگ قیمه و قورمه هیات های مذهبی از محمد السودانی نخست وزیر عراق درخواست کرد که راهپیمایی اربعین هر چه باشکوه تر برگزار شود. نگاه سیاسی مسعود پزشکیان جراح قلب و استاد دانشگاه در اولین هفته کاری تاکید بر این بود که من هم مدلی از قاسم سلیمانی هستم و حامی جبهه مقاومت.

۲- یک رییس جمهور بدون کنفرانس مطبوعاتی،

او بر خلاف عرف هنوز کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده است و اگر با همین فرمان ادامه دهد دقیقا به همان دستاوردهایی می رسیم که سعید جلیلی برای ملت تدارک دیده بود. زیرا عدم شفافیت و صحبت نکردن با مردم، خبرنگاران، و ارباب جراید دقیقا آن روی سکه قطع اینترنت و باندبازی هایی است که در ایران مرسوم گردیده است. امیدواریم همین فردا او با خبرنگاران صحبت کند اما یک هفته حساس در این شرائط بحرانی از دست رفت.

۳- حتی سخنگو ندارد!

شاید داریم کمی تند می رویم و هفته اول کار او کمی شلوغ بوده است، اما پرشکیان حتی سخنگویی ندارد که از طرف او یا تیمی که او را یاری می دهد با مردم صحبت و شفاف سازی کند. نداشتن سخنگو بدین معناست که قرار نیست زیاد روی موضوعات حساسی مانند گشت ارشاد و مساله حجاب یا اینترنت اظهار نظر کند و بتدریج مردم به حال خود رها می شوند.

۴- بحران بی برقی و تحریم ها،

از دیروز بسیاری از کارخانه ها و شهرهای کشور برق نداشته اند و یک موج هوایی داغ جهنمی قرار است کشور را درنوردد. زمستان هم بدتر از سالهای گذشته گاز نخواهیم داشت و کارخانه ها تا گرم شدن هوا تعطیل خواهند بود. گیر تابستان و زمستان ما در مساله برق و گاز معضل تحریم های بین الملل و برجامی است که هنوز کنترل آن در دستان نزدیکان جبهه پایداری است.

مسعود پزشکیان با این فرمانی که هفته اول را آغاز و با جبهه مثلا مقاومت لبنان و فلسطین اعلام همبستگی کرد، هم در سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای پوچ آورد و هم شانس تعدیل تحریم ها را تا حدود زیادی از دست داد که عامل کمبود برق و گاز هستند .

با رییس جمهوری که همان دو سه روز اول به دست بوس حسن نصرالله و بشار اسد و حشدالشعبی می رود نمی شود مذاکره کرد. وقتی نتوان مذاکره کرد تحریم ها را می افزایند تا نظام سیاسی با فروپاشی اقتصادی به التماس بیفتد.

تاکید می کنم که شاید داریم تند می رویم، اما جی پی اس / موقعیت یاب مسعود پزشکیان باید روشن شود تا بداند آنها که دولت رانت های میلیاردی و رییس جمهور محبوب باندهای مافیایی را از دست دادند او را رها نخواهند کرد. این رییس جمهور قرار است اداره کننده کشوری باشد که سونامی بحران جانشینی بزودی همه را به جان هم خواهد انداخت. این رییس جمهور از صندوق های تحریم زده بیرون آمده است و از همین الان مقاومتی سازماندهی شده علیه او دارد شکل میگیرد که رای دهندگان را به جای سازندگی و هماهنگی به قر دادن تشویق می کنند. به همین دلیل مسعود پزشکیان اگر مراقب ارتباط خود با مردم و گسترش آن نباشد شانس موفقیت و خوش نامی را از دست می دهد و به این ترتیب، رقبای او که این روزها حتی به رهبر و تشکیلات بیت دندان نشان میدهند او را خواهند درید.

۵- دو تهدید امنیت‌ملی و ریاست جمهوری پزشکیان،

همه می دانند که انتخابات در ایران مهندسی می شود. شورای نگهبان و رهبر مدیر انحصاری هر انتخاباتی در ایران هستند و مسعود پزشکیان محصول یکی از همین انتخابات مهندسی شده و انتسابی است.نام مسعود پزشکیان با انتخاباتی عجین است که یک تحریم تاریخی را نیز با خود داشت و به لحاظ فراگیری، این تحریم انتخابات یک رفراندوم کوچک نه به جمهوری اسلامی بود. اگر پزشکیان با بلاتکلیفی که دارد در ماموریت و وعده هایی که به مردم داده است با شکست مواجه شود دو آسیب سیستماتیک تاریخی خطرناک در کشور شکل میگیرد. با شکست پروژه ای به نام ریاست جمهوری مسعود پزشکیان دو نهاد استراتژیک نهاد انتخابات و مکانیسم صندوق آرا در ساختار دولت در ایران بشدت آسیب می بیند و کشور درگیر بحران های امنیتی بسیار جدی می گردد.

کشورهایی که درگیر بحران مشروعیت انتخابات و سلامت صندوق آرا می شوند برای دوباره راه انداختن مکانیسم صندوق آرا و توافق بر سر یک انتخابات نیازمند مداخله سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواهند بود. اگر چنین آسیبی به کشور وارد شود که احتمال آن از همین الان کم نیست، مسعود پزشکیان به یکی از بدنام ترین کاراکترهای سیاسی تاریخ معاصر ایران تبدیل خواهد شد. و البته در این میان آنچه بر باد می رود امنیت و رفاه و آسایش ایرانیان است که آقای رییس جمهور همان هفته اول آن را به تشکیلات حزب الله لبنان هدیه دادند.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy