Monday, Oct 14, 2024

صفحه نخست » خبرگزاری فرانسه: خامنه‌ای می‌خواهد از جنگ با اسرائیل پرهیز کند

kham.jpgبه گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که اسرائیل سرگرم تدارک پاسخ خود به حملۀ موشکی رژیم اسلامی ایران است، علی خامنه‌ای، رهبر حکومت تهران، مایل است که از جنگ تمام‌عیار علیه اسرائیل پرهیز کند، ولی در عین حال نشان بدهد که قادر است در مقابل دشمنان از خود سرسختی نشان بدهد

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

خبرگزاری فرانسه تصریح کرده است که حملۀ موشکی اول اکتبر رژیم ایران به اسرائیل نتیجۀ دهها ساعت نشست و تحلیل درونی حکومت ایران پیش از تصمیم‌گیری دربارۀ جزئیات حمله بوده است. همین منبع افزوده است: اگر چه تصمیم‌گیرندۀ نهایی علی خامنه‌ای است، اما، ساختار قدرت در ایران عمیقاً پیچیده است و در این ساختار پیچیدۀ قدرت سپاه پاسداران که با نیروهای نیابتی رژیم ایران در منطقه مستقیماً در ارتباط است و همچنین برخی شخصیت‌های قدرتمند بیت رهبری، نظیر مجتبی خامنه‌ای، فرزند علی خامنه‌ای و جانشین احتمالی او، عمیقاً دست بالا را در کلیۀ تصمیم‌گیری‌ها دارند. در این ساختار، رئیس جمهوری، به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه، نقش چندانی در تصمیم گیری‌های رهبر ندارد.

با این حال، به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه، رژیم اسلامی ایران برغم خصلت اقتدارگرایانه‌اش همواره با جناح‌های رقیب در درون خود روبرو است که بر سر نحوۀ تعامل با جهان خارجی با یکدیگر اختلاف دارند. خبرگزاری فرانسه سپس تصریح می‌کند که مشاجرات و اختلافات جناح‌های رژیم اسلامی پشت درهای بسته علنی نمی‌شوند و علی خامنه‌ای پس از مشورت با اعضای شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری‌های خود را با ملاحظۀ همۀ اختلافات و تفاوت‌ها درونی حکومت اتخاذ می‌کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه، برای نمونه پس از قتل اسماعیل هنیه در تهران علی خامنه‌ای خواستار "عقب نشینی تاکتیکی" شده بود. اما با کشته شدن حسن نصرالله، خامنه‌ای با اتخاذ موضع سپاه پاسداران و محافظه‌کاران رژیم اسلامی با حملۀ موشکی بازدارنده به اسرائیل موافقت کرد. به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه حزب‌الله لبنان، صرفاً متحد رژیم اسلامی نیست. حزب‌الله مهمترین ستون سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و به همین خاطر بعد از کشته شدن حسن نصرالله، جناح تُندرو رژیم اسلامی موفق شد خامنه‌ای را متقاعد سازد که برای احیای اعتبار از دست رفتۀ جمهوری اسلامی به اسرائیل حملۀ موشکی کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy