شنبه 15 اسفند 1383

نامه سرگشاده کارگردان دوشیزه به معاون سینمایی وزات ارشاد: آقای حیدریان خطوط قرمز سینمای ما کجاست؟ مهر

محمد درمنش کارگردان سینما در نامه ای سرگشاده به محمد مهدی حیدریان معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت عدم صدور مجوز ساخت فیلم " مه وش " اعتراض کرد .


به گزارش خبرنگار سینمایی "مهر" در این نامه فیلمساز پس از اشاره به داستان فیلم آورده است : صادقانه می پرسم ، چرا مدیریت سینمای امروز حتی قصه ای به این روشنی را بر نمی تابد؟ حدود باید ها و نباید های ما کجاست ؟ خطوط قرمز شرع و عرف در سینمای امروز ما چیست ؟ اداره نظارت و ارزشیابی ما چطور مجوز ساخت قصه ای به این سادگی را نمی تواند صادر کند؟

وی در ادامه می افزاید : چرا بنیاد سینمایی فارابی اظهار می دارد که ساخت چنین حکایتی به مصلحت نیست ؟ وچرا معماران سینمای امروز ما بنا دارند تمام آدم ها و فیلمسازان را در قالب اندیشه های محصور و استانداردهایی منطبق با باورهای خود در بیاورند ؟ راستی این روش و این طریق شرط هدایت است ؟

درمنش در ادامه نامه خود تاکید می کند : متولی فرهنگی عزیز ، نه شما چوپان هستید و نه فیلمسازان گله ! امروز ممکن است به واسطه اقتدار اداری حضرت عالی ، فیلمی از اکران سینما حذف گردد، امروز ممکن است فیلمی در جشنواره کنار گذاشته شود ، امروز ممکن است فیلمنامه ای مثل "مه وش " یک سال پشت دروازه اداره صدور پروانه ساخت گیر کند ، اما آیا همین امروز توانسته اید ذهن و روح همان فیلمسازان را آن گونه که مصلحت می دانید ممیزی نمایید و باورهایشان را تغییر دهید ؟

جناب آقای حیدریان اداره امو فرهنگ و هنر و بالاخص فیلم و سینما در دنیای امروز چنین نیست و شرایط ما نیز چنین نخواهد ماند ، ربع قرن از عمر واقعه ای عظیم که دنیا را نیز متاثر ساخته می گذرد ، واقعه ای که معادلات جهان را بر هم زده و نگاه های بسیاری از زمینیان را به سرزمین ما معطوف داشته است . مردم دنیا و بالخص اهل فرهنگ و هنر می خواهند بدانند که ما با هنرمندان و فیلمسازان خود در این مدت گذر چگونه برخورد نموده و آنان را از کجا به کجا رسانده ایم !

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

درمنش در پایان آورده است : آقای حیدریان چنین نیوده است و چنین نیز نخواهد ماند ، اما بدانید اگردر طریق خود تجدید نظر ننمائید و به آدم های علاقمند به حفظ نظام اسلامی اطمینان نکنید به هیچ کس دیگر اطمینان نخواهید کرد و شرایط سخت آتی کشور نیز پاسخ خوبی نصیب نخواهد نمود .

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18959

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه سرگشاده کارگردان دوشیزه به معاون سینمایی وزات ارشاد: آقای حیدریان خطوط قرمز سینمای ما کجاست؟ مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016