يكشنبه 2 دي 1386

"شور رومی" شهرام ناظری بهترين سی‌دی جهان معرفی شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقی


تازه‌ترين مجموعه‌ی آثار شهرام ناظری به‌عنوان يکی از بهترين سی‌دی‌های سال جهان معرفی شد.


به گزارش بخش موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه‌ی "بوستون گلوب" چاپ آمريکا در گزارشی با عنوان "شعر مولانا در حرکت"، به بررسی تلاش‌های شهرام و حافظ ناظری برای زنده نگه‌داشتن اشعار مولانا پراخته است.

اين روزنامه در گزارشی آورده است، يکی از غم‌انگيزترين و در عين حال مسحورکننده‌ترين آلبوم‌های سال ۲۰۰۷، "شور رومی" است که قصيده‌هايی از اين شاعر صوفی قرن سيزدهم را شامل می‌شود و به‌مناسبت هشتصدمين سال‌روز تولد او سروده شده است.

موتيف‌های ايرانی سوگورانه آن زيبا، خارق‌العاده و سمفونيک هستند که با آوازهای متنوع شهرام ناظری اجرا شده‌اند که تصنيف‌های آن الهام گرفته از حافظ ناظری، پسر شهرام ناظری است.

بوستون گلوب در ادامه آورده است: شهرام ناظری نخستين خواننده‌ای است که در موسيقی کلاسيک ايرانی، اشکال جديدی از آهنگ‌های برگرفته از اشعار مولانا را خلق می‌کند، اشعاری که مضامين آن خروج از خويشتن و دل کندن از ماديات و رسيدن به صلح و امنيت است.

در آلبوم "شور رومی" حافظ ناظری با بهره‌گيری از تکنيک‌های موسيقی غربی برای ساخت تصنيف‌های شعر پدرش بهره گرفت. نتيجه آن بسيار شگفت‌انگيز و خيره‌کننده است که با اندوه عرفانی و هدفمند آن آغاز می‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آهنگ ايوان مدائن يک داستان معروف و جذاب است که گويی مستقيما از نسخه‌ی خاورميانه‌يی سمفونی دنيای جديد گرفته شده است.

آلبوم "شور رومی" با يک فضای سنگين آميخته از احساسات و شوق آغاز می‌شود و تا هنگامی که به پايان جذاب آن می‌رسد، هيجان‌انگيز است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35318

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"شور رومی" شهرام ناظری بهترين سی‌دی جهان معرفی شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016