شنبه 27 بهمن 1386

حنا مخملباف برنده ۲ جايزه: خرس کريستال و جايزه صلح برلين

حنا مخملباف فيلمساز ۱۹ ساله کشور ايران که با فيلم بودا از شرم فرو ريخت در بخش جنريشن جشنواره برلين حضور يافته بود، برنده جايزه خرس کريستال به عنوان بهترين فيلم از بخش جنريشن جشنواره برلين شد.جايزه خرس برلين هشتمين جايزه برای فيلم بودا و يازدهمين جايزه بين المللی و مهم ترين آن ها برای حنا مخملباف است.

حنا مخملباف به هنگام دريافت اين جايزه گفت:" تشکر. از دريافت اين جايزه هيجان زده و خوشحال هستم. باز هم تشکر.اما می خواهم از اين فرصت استفاده کنم و نکته عميق تری را يادآوری کنم. در همين لحظه ای که من اين جايزه را می گيرم ، خيلی ها در جهان شب ها گرسنه می خوابند.خيلی از روشنفکران ، در زندان ها به سر می برند. و خيلی از کودکان به خاطر جنگ هاآواره اند. آيا اين فيلم ها و اين جوايز در نهايت روزی به معنی اصلی خود می رسند و به گرسنگی، زندان و جنگ خاتمه می دهند؟ من در رويای آن روز فيلم می سازم."

فيلم بودا برنده جايزه صلح از فستيوال برلين

فيلم بودا از شرم فرو ريخت ساخته حنا مخملباف برنده جايزه صلح ازجشنواره برلين ۲۰۰۸ شد.
جايزه صلح از جوايز ويژه جشنواره برلين است که هر ساله از طرف داوران بخش های مختلف جشنواره برلين، تنها به يک فيلم سينمايی تعلق می گيرد.اين هفتمين جايزه بين المللی است که فيلم بودا در طی ماه های اخير برای سينمای ايران به ارمغان آورده است. حنا مخملباف که قرار بود روز يکشنبه برای اکران فيلم بودا از برلين به اسپانيا برود به دليل درخواست مسؤولين جشنواره برلين برای گفت و گو های مطبوعاتی پس از دزيافت جايزه صلح سفر خود را يک روز به تعويق انداخت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فيلم بودا يکی از پنج کانديدای اصلی اسکار آسيا ست که نتيجه نهايی آن در ماه مارس در هنگ کنگ اعلام می شود.در حال حاضر فيلم بودا در ۴۵ سالن سينما در کشور فرانسه به روی پرده است. فيلم بودا در کشور افغانستان ساخته شده و تاکنون در ايران اجازه نمايش نيافته است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35921

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حنا مخملباف برنده ۲ جايزه: خرس کريستال و جايزه صلح برلين' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016