سه شنبه 30 بهمن 1386

رضا ناجی از برلين تا تهران: تنها دلخوش‌ام مردم هستند، تماشاگران فکر می‌کردند "کريم" "آواز گنجشک ها" زندگی خودم است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


برنده خرس نقره‌ای جشنواره فيلم "برلين" گفت: مجيد مجيدی در مصاحبه‌هايش در آلمان من را به‌عنوان گنجی معرفی کرد که هرچه‌قدر پايين‌تر می‌رود به "زمرد" و "الماس" می‌رسد.

رضا ناجی که بامداد امروز ـ ۳۰ بهمن ماه ـ پس از دريافت خرس نقره‌ای برلين در يک توقف يک‌روز در خانه‌ی تنها پسرش در منطقه‌ی نازی‌آباد تهران در ديدار خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) سخن می‌گفت با اشاره به پيشينه‌ی بازيگری‌اش ادامه داد: بعد از حدود ۵۰ سال سابقه کار در تئاتر تبريز، هنگامی که مجيدی برای فيلم "بچه‌های آسمان" به دنبال بازيگر آذری‌زبان می‌گشت از ميان دو هزار و ۵۰۰ نفر من را انتخاب کرد که برای آن فيلم ديپلم افتخار جشنواره فيلم فجر را دريافت کردم.

وی ادامه داد: فيلم "باران" تجربه بعدی‌ام بود و بعد از آن هم در فيلم‌ "او" رهبر قنبری بازی کردم که برای اين فيلم هم ديپلم افتخار و جايزه ويژه هيئت داوران جشنواره فيلم فجر را گرفتم. "پرنده‌باز کوچک"، "بيد مجنون"، "باد در علفزار می‌پيچد" و "آواز گنجشک‌ها" کارهای بعدی‌ام هستند.

اين بازيگر به چگونگی حضورش در "آواز گنجشک‌ها" اشاره کرد و توضيح داد: قبل از شروع اين کار مجيدی به من گفته بود که من را مدنظر دارد، اما به دنبال چهره جديدی بود که به همين دليل حدود ۹ ماه دنبال نقش "کريم" گشت و از حدود سه هزار نفر تست گرفت. اما نهايتا هنگامی که سر فيلم "باد در علفزار می‌پيچد" خسرو معصومی بودم به سراغ من آمد و قرار شد، "سعيد ملکان" طراح چهر‌ه‌پردازی فيلم، چهره‌ی مرا عوض کند.

وی افزود: ملکان حدود ۲۵ نوع تست روی صورت من انجام داد تا در نهايت چهره شخصيت "کريم" انتخاب شد. در اين طراحی دماغم بزرگ شد و روی دندان‌هايم روکش فلزی کشيد.

ناجی با بيان اين‌که در برلين همه درباره‌ی اين نقش با او صحبت کردند، گفت: می‌پرسيدند چه‌طور اين بازی را کرديد و باور نمی‌کردند که بازی کرده باشم و فکر می‌کردند، "کريم" زندگی خود من است.

او ادامه داد: هنگامی که فيلم‌نامه می‌خوانم، سعی می‌کنم در آن قالب بروم و با آن زندگی کنم و کاراکتر را مال خودم بکنم . هميشه سعی کرده‌ام کار جديدم بهتر از قبلی باشد و بيشتر دوست دارم در کارهای ماندگار و هنری بازی کنم و تنها دلخوشی‌ام اين است که مردم از نقشم خوششان بيايد.

اين بازيگر به "آواز گنجشکها"اشاره کرد و افزود: مجيد مجيدی از همان ابتدا بعد از هر پلان به من می‌گفت که نتيجه کار را خواهم ديد و من به شوخی مثال آن شخصی که با سطل ماست کنار دريا رفته بود و می‌خواست از آب دريا دوغ درست کند و هی می‌گفت نمی‌شود می‌شود، را می‌گفتم. اما مجيدی می‌گفت حتما می‌شود.

وی با اشاره به نمايش "آواز گنجشک‌ها" در جشنواره فيلم فجر گفت: من تا ۱۹ بهمن تهران بودم و فيلم را در جشنواره با مردم ديدم و همين‌که مردم به من تبريک می‌گفتند قبل از اين‌که به برلين بروم، جايزه‌ام را گرفته بودم. حالا هم خاک پای اين ملت عزيز را می‌بوسم و هرچه جايزه بياورم به ايران عزيز و سينمای کشورم تعلق دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ناجی همچنين به استقبال مردم از اين فيلم در برلين اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از نمايش اول که ما به روی سن رفته بوديم، بيش از ۱۰ دقيقه ما را تشويق کردند و از نشست فيلم هم خيلی استقبال شد.

در همان روز پيرزنی آلمانی سراغم آمد و گفت: در ۳۰ سال اخير چنين فيلمی نديده بودم و بسيار از کارم خوشش آمده بود.

وی با بيان اين‌که اکثرا شانس اول دريافت خرس طلايی را به مجيدی می‌دادند به ايسنا گفت: اگر فيلمی که جايزه اصلی را گرفت ببينيد، متوجه خواهيد شد که "آواز گنجشک‌ها" بسيار بهتر از آن بود. ولی ظاهرا قسمت بود جايزه به برزيلی‌ها برسد.

وی همچنين از علی نصيريان بابت پيام تبريک برای گرفتن خرس نقره‌ای تشکر کرد.

گفتنی است: رضا ناجی متولد ۵ دی‌ماه ۱۳۲۱ هم‌چنان ساکن تبريز است و فردا قرار است به شهر محل سکونت خود برود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35947

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رضا ناجی از برلين تا تهران: تنها دلخوش‌ام مردم هستند، تماشاگران فکر می‌کردند "کريم" "آواز گنجشک ها" زندگی خودم است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016