سه شنبه 30 بهمن 1386

"آواز گنجشک‌ها" با فورتيسيمو در دنيا می‌پيچد، مهر


شرکت هلندی فورتيسيمو فيلمز حق پخش فيلم سينمايی "آواز گنجشک‌ها" به کارگردانی مجيد مجيدی را در خارج از مرزهای ايران از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرين ديلی اعلام کرد تازه‌ترين فيلم مجيدی در بخش مسابقه پنجاه و هشتمين جشنواره فيلم برلين حضور داشت و جايزه خرس نقره‌ای بهترين بازيگر مرد را برای رضا ناجی به ارمغان آورد. "آواز گنجشک‌ها" در جشنواره بيست و ششم فيلم فجر هم برنده چهار سيمرغ بلورين کارگردانی، تدوين، موسيقی متن و چهره‌پردازی شد.

قرارداد مربوط به کسب حق اکران عمومی فيلم مجيدی در چهار گوشه دنيا يک روز پس از پايان جشنواره فيلم برلين بين اليس دريسن مشاور و نلکه دريسن مدير عامل فورتيسيمو فيلمز با نماينده شرکت تهيه‌کننده "آواز گنجشک‌ها" به امضا رسيد. دفتر مرکزی فورتيسيمو در آمستردام است و اين شرکت معتبر پخش فيلم در آسيا، لندن، سيدنی، نيويورک و پاريس هم نماينده دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اليس دريسن پس از کسب حق پخش جهانی "آواز گنجشک‌ها" در بيانيه‌ای گفت: "ما مطلقا شيفته لحن انسانی و شوخ اين فيلم شده‌ايم. "آواز گنجشک‌ها" اثری مخاطب‌پسند است که همه را با يک لبخند بدرقه می‌کند. مجيد مجيدی يک فيلم موفق ديگر ساخته که تاييدی است بر دستاوردهای برجسته پيشين او. فورتيسيمو به همکاری با او در پخش آخرين فيلمش افتخار می‌کند."

مجيدی که فيلم‌هايی چون "رنگ خدا"، "باران"، "پدر" و "بيد مجنون" را در کارنامه دارد، نخستين و تنها فيلمساز ايرانی است که توانسته با "بچه‌های آسمان" نامزد اسکار بهترين فيلم غيرانگليسی‌زبان شود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35949

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"آواز گنجشک‌ها" با فورتيسيمو در دنيا می‌پيچد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016