يكشنبه 12 اسفند 1386

ایران نمایشگاه کتاب پاریس را تحریم کرد، رادیو فردا

جمهوری اسلامی ايران اعلام کرد که در اعتراض به حضور چند نویسنده اسرائيلی به عنوان ميهمان افتخاری در نمايشگاه کتاب پاريس، در اين نمايشگاه شرکت نمي کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، ایرنا، علی علی پور، معاون اداره کل مجامع و فعاليت های فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی، روز شنبه ۱۱ اسفند ماه اعلام کرد «به دليل تصميم دولت فرانسه به دعوت از اسراييل برای شرکت در نمايشگاه سالناه کتاب پاريس، ايران این نمايشگاه را تحريم کرده است.»

نمايشگاه کتاب پاريس، به مناسبت شصتمين سالگرد تاسيس کشور اسراييل، از ‪ ۳۹‬نويسنده اين کشور دعوت کرده است در اين نمايشگاه شرکت کنند.

جمهوری اسلامی ايران در سال های گذشته پيوسته در اين نمايشگاه شرکت کرده بود. نمايشگاه کتاب پاريس قرار است از ‪۲۴‬ تا ‪ ۲۹‬ اسفند ماه در پاريس برگزار شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چهارشنبه گذشته، لبنان هم اعلام کرده بود که نمايشگاه کتاب پاريس را تحريم مي کند. فرانسه روز جمعه از اين تصميم لبنان اظهار تاسف کرده بود.

سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی اسلامی، آيسسکو، وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی که ‪ ۵۰‬کشور عضو آن است نيز اعلام کرده است که در اعتراض به حضور نویسندگان اسرائيل در اين نمايشگاه، از کشورهای اسلامی خواسته است که از حضور در اين نمايشگاه خودداری کنند.

جمهوری اسلامی ايران، از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷، همواره از حضور در برابر اسرائيل در رويدادهای فرهنگی و ورزشی بين المللی خودداری کرده است.

ورزشکاران تيم های ملی جمهوری اسلامی، در سی سال گذشته، بارها به دليل عدم حضور در برابر رقيب اسرائيلی خود، نتيجه را واگذار کرده اند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36062

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ایران نمایشگاه کتاب پاریس را تحریم کرد، رادیو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016