چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387

يزد به شهرام ناظری اجازه‌ی کنسرت نداد، ايسنا

يزد به شهرام ناظری اجازه‌ی برگزاری کنسرت موسيقی سنتی نداد.


به گزارش خبرنگار بخش موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در منطقه‌ی يزد، قرار بود کنسرت شهرام ناظری پنج‌شنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ ارديبهشت‌ماه - در شهر يزد برگزار شود، اما در پی صادر نشدن مجوز اجرای کنسرت شهرام ناظری اجرای برنامه‌ی مولوی‌خوان ايران لغو شد.

گفته می‌شود لغو اين کنسرت در پی برگزاری کنسرت پاپ در اين شهر بوده و از سوی برخی مسؤولان فرهنگی شهر مقرر شده است از اين پس برگزاری کنسرت‌ها با نظر شورای فرهنگ عمومی اجازه‌ی برپايی می‌گيرند.

موسسه فرهنگی حضرت جوادالائمه (ع) - بانی و دعوت کننده‌ی اين برنامه - در بيانيه‌ای نسبت به برگزارنشدن اين کنسرت سنتی اعتراض کرده است.

در بخشی از اين بيانيه آمده است: وقتی چند هفته پيش شاهد برگزاری کنسرت پاپ در شهر يزد بوديم به اين فکر افتاديم با يک موسيقی اصيل و سنتی ايرانی، جايگاه با ارزش اين موسيقی را در شهر ادب و فرهنگ، يزد ارتقا بخشيم. اما پس از بستن قرارداد و متقبل شدن هزينه‌های فراوان به ناگاه با مخالفت مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان يزد مواجه شديم البته نه به‌صورت مستقيم، روزها در پی يافتن مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گذشت... معاون اداره‌ کل ارشاد پيشنهاد داد برنامه در يک سالن ۷۰۰-۶۰۰ نفره برگزار کنيم با ۳۰-۲۰ اجرا؛ وقتی اين حرف را به شهرام ناظری گفتيم کلی خنديد و گفت پس من يک ماهی را بايد در يزد بمانم!

اين بيانيه در ادامه اضافه کرده است:‌ کنسرت يک ماه پيش يک موسيقی، پاپ و از قبل هم مشخص بود که اگر به‌صورت زنده در سالن ۴۰۰۰ نفری اجرا شود با نوعی از شادی همراه است. اگر ايراد داشت که نبايد مجوز برگزاری را صادر می‌کردند!

اگر به قول معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگرانی به خاطر کنترل جمعيت هست بايد بگوييم که اين توهين به شعور و فرهنگ مردم يزد، به خصوص قشر اهل شعر و ادب و هنر می‌باشد که حاضرند مبلغ زيادی را بابت اجرای موسيقی سنتی بپردازند و از آن بهره ببرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نکته سوم اينکه مسؤولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی يا طرفدار موسيقی پاپ هستند و هيچ علاقه‌ای به موسيقی سنتی ايرانی ندارند و يا اينکه اصلاً هيچ شناختی از موسيقی، چه پاپ و چه سنتی وجود ندارد و به اين موضوع فکر نکردند که آمدن استاد شهرام ناظری مايه آبرو و افتخار ما هست و به‌جای اينکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقيما از برگزاری اين برنامه حمايت کند، متاسفانه به دليل عدم شناخت يا مسايل ديگر مخالفت می‌کند.

به راستی چه کسی می‌تواند پاسخگوی مردم ما باشد؟ وقتی از عهده مسووليت خود که يک کار بسيار تخصصی می‌باشد بر نمی‌آئيم و آبروريزی و زير سوال رفتن شهر را به گردن اين و آن می‌اندازيم و دستور داده می‌شود که از اين به بعد برگزاری چنين برنامه‌هايی بايد در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود، و از طرفی بعضی اعضای شورای فرهنگ عمومی می‌گويند که اين مسايل مربوط به خود اداره فرهنگ ارشاد می‌باشد در جلسه بحث نمی‌شود و در صورتيکه اين کار يک بحث تخصصی می‌باشد که در حوزه فعاليت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هست، اين ناهماهنگی‌ها، فرهنگ يزد را به کجا خواهد کشاند؟

از درگاه الهی تاثير کلام در صورت صحت مطلب را داريم، خدا کند که از افراط و تفريط برحذر باشيم، خدا کند تاريخ تکرار نشود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36868

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يزد به شهرام ناظری اجازه‌ی کنسرت نداد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016