جمعه 2 تیر 1385

ابراز اميدواری برلين نسبت به پاسخ سريع ايران به مجموعه‌ ۱+۵، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی

سخنگوی وزارت خارجه‌ی آلمان نسبت به دريافت پاسخ از جانب ايران به مجموعه‌ی پيشنهادی درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌يی‌اش در آينده‌ای نزديک ابراز اميدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، مارتين يگر، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آلمان در پاسخ به سوالات درباره‌ی اظهارات محمود احمدی‌نژاد، رييس‌جمهور ايران مبنی بر اين که کشورش در ماه اوت به مجموعه‌ی پيشنهادی غرب پاسخ خواهد داد، گفت: اميدواريم ايران به زودی پاسخ دهد.

وی در اين مورد توضيح بيشتری نداد.

يگر با اشاره به اين که منوچهر متکی، وزير امور خارجه‌ی ايران روز شنبه برای گفت‌وگو با فرانک والتر اشتاين ماير، همتای آلمانی‌اش در برلين خواهد بود، گفت: ممکن است در اين فرصت جزييات بسيار دقيق‌تری را درباره‌ی اين که طرف ايرانی قصد دارد چه زمانی به اين پيشنهاد واکنش نشان دهد، بشنويم.

اين اظهارات در حالی مطرح می‌شود که قرار است خاوير سولانا، رييس سياست خارجی اتحاديه‌ی اروپا به نمايندگی از کشورهای ۱+۵ با علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران ديدار و گفت‌وگو کند.

سولانا در جمع خبرنگاران در مقر اتحاديه اروپا در بروکسل اعلام کرده است که ديدار او با دبير شورای عالی امنيت ملی ايران برای توضيح بسته پيشنهادی احتمالا هفته‌ی آينده صورت خواهد گرفت.

از سوی ديگر، هانس بليکس، بازرس سابق تسليحات سازمان ملل با درخواست برای حفظ شکيبايی در قبال مساله‌ی هسته‌يی ايران، با اشاره به پافشاری آمريکا بر اين که ايران بايد زودتر به پيشنهاد هسته‌يی ۱+۵ پاسخ دهد، اظهار داشت: گفتن اين که ايران دو هفته برای پاسخ زمان دارد، ضروری نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر، چين و روسيه نيز پاسخ سريع‌تر تهران به پيشنهاد ۱+۵ را خواستار شده‌اند اما هيچ مهلت زمانی را برای اين امر اعلام نکرده‌اند.

در همين حال، منوچهر متکی، وزير امور خارجه‌ی ايران نيز از آمريکا خواسته است که برای شنيدن پاسخ ايران به پيشنهادات قدرت‌های بزرگ از خود صبوری نشان دهد.

او تاکيد کرد: زمانی که خاوير سولانا، مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا اين پيشنهادات را در اختيار ايران گذاشت، هيچ ضرب الاجلی برای دريافت پاسخ تعيين نکرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراز اميدواری برلين نسبت به پاسخ سريع ايران به مجموعه‌ ۱+۵، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016