شنبه 3 تیر 1385

عبای پاره حقوق بشر بر پيکر سازمان دول، سازمان زنان هشت مارس (ايرانی – افغانستانی)

سعيد مرتضوی، کسی که دستش به خون زهرا کاظمی (خبرنگار و عکاس) آلوده است، بعنوان عضو هيئت نمايندگی ايران در جلسه افتتاحيه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو حضور يافت. اين اولين بار نيست که جانيان، نمايندگان اجرای «حقوق بشر» می شوند. در واقع کميسيون حقوق بشر سازمان ملل، نهادی که شورای کنونی جای آنرا گرفته، بقدری بی آبرو شده بود که مجبور شدند تعطيلش کنند. چرا که مرتبا دولت هائی که حتی تظاهر به احترام به حقوق بشر هم نمی کردند بر کرسی رياست آن می نشستند. و در مورد اين شورای جديد هم، با حضور قاضی مرتضوی در اولين اجلاس آن تنها می توان گفت «سالی که نکوست از بهارش پيداست».

اينکه جمهوری اسلامی، سعيد مرتضوی را بعنوان نماينده خود به شورای حقوق بشر می فرستد جای تعجب ندارد. کسی که شخصا در شکنجه و قتل يک زن دست داشته بهترين نماينده رژيمی است که بر پايه سرکوب وحشيانه زنان بنا شده است.

اينکه سعيد مرتضوی می تواند در جلسه افتتاحيه اين شورای جديدالتاسيس حضور يابد، نشان از ماهيت اين شورا و سازمان ملل بطور کلی دارد. امروز سازمان ملل و بسياری ديگر از ارگان های وابسته به دول که اين روزها به «ارگان های بين المللی» و «جامعه جهانی» معروف شده اند، بارها تحت نام دفاع از زنان، دفاع از حقوق بشر، اجرای معاهده های بين المللی و ...، تحريم های اقتصادی را سازمان داده اند و تجاوزات نظامی و بمباران ها را تطهير کرده اند. تحريم ها و جنگ هائی که در خدمت منافع قدرتهای اقتصادی نظامی حاکم بر جهان بوده اند و نتيجه ای جز گرسنگی و مرگ برای مردم و بويژه زنان نداشته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دخيل بستن برای دادخواهی از جنايات جمهوری اسلامی در حق مردم به ارگان هايی که دولت ها برای پيشبرد منافع خود ايجاد کرده اند، راه به جائی نمی برد. جمهوری اسلامی به دست توانای مردم و بوِيژه جنبش بالنده زنان ايران به گورستان تاريخ سپرده خواهد شد.

سازمان زنان هشت مارس (ايرانی – افغانستانی)
۲۲ ژوئن ۲۰۰۶

Copyright: gooya.com 2016