یکشنبه 4 تیر 1385

متکی به وزير امور خارجه آلمان گفت حکومت ايران هيچ پيش شرطی را برای شروع مذاکرات اتمی نمی پذيرد، راديو فردا

عبدالله گل، وزيرامورخارجه ترکيه شنبه شب برای يک ديدار رسمی دو روزه وارده ايران شد. گفته می شود گل حامل پيام رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه به مقامات بلند پايه حکومت ايران است. آقای گل قرار است بعد از اين سفری به واشنگتن و بعد از آن سفری به تهران داشته باشد. از سوی ديگر، منوچهر متکی، وزير امورخارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه بعد از ديداری با فرانک والتر اشتاينماير، وزير امورخارجه آلمان اعلام کرد در خواست او برای توقف غنی سازی اورانيوم را رد کرد و گفت حکومت ايران حاضر به پذيرفتن هيچ پيش شرطی برای آغاز مذاکرات اتمی نيست.
کيان معنوی


در پيشاپيش برگزاری اجلاس سران هشت کشور بزرگ صنعتی در سن‌پترزبورگ روسيه حدود سه هفته ديگر و چشمداشت جامعه جهانی برای پاسخ هر زودتر حکومت ايران به مشوق‌های پيشنهادی پنج عضو دائمی شورای امنيت و آلمان به ايران، رفت و آمدهای ديپلماتيک شدت گرفته است. وزير امورخارجه ترکيه شنبه‌شب وارد تهران شد و قبل از آن، منوچهر متکی، وزير امورخارجه جمهوری اسلامی در برلين با فرانک والتر-اشتاينماير، وزيرامورخارجه آلمان ديدار کرد. گفته می‌شود عبدالله گل چند هفته ديگر به آمريکا خواهد رفت و دوباره به ايران خواهد آمد.

کيان معنوی (راديو فردا): عبدالله گل، وزيرامورخارجه ترکيه شنبه شب برای يک ديدار رسمی دو روزه وارده ايران شد. گفته می شود گل حامل پيام رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه به مقامات بلند پايه حکومت ايران است.

وی در اين سفر با محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری اسلامی، منوچهر متکی، وزير امورخارجه، و چند تن ديگر از مقامات در باره مسائل مورد علاقه دو کشور و موضوع اتمی ايران گفتگو می‌کند.

از سوی ديگر، منوچهر متکی، روز شنبه با فرانک والتر اشتاينماير، وزير امورخارجه آلمان در باره مسئله اتمی ايران در برلين ديدار کرد. وی بعد از اين ديدار گفت ديدارش سازنده بود و افزود پيشنهاد کشورهای ۵ به اضافه يک در ايران به دقت در حال بررسی است.

منوچهر متکی: بسته پيشنهادی گروه پنچ به علاوه يک از سوی جمهوری اسلامی ايران به صورت جدی و با دقت تحت بررسی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرانک والتر اشتاينماير گفت از ايران خواسته است هر گونه غنی‌سازی اورانيوم را متوقف و مذاکرات را برای حل بحران هسته‌ای هرچه زودتر آغاز کنند.

فرانک والتر اشتاينماير: من اين مسئله را بارديگر تکرار می‌کنم که ايران بايد به منظور آغاز هر جه سريعتر مذاکرات در باره برنامه هسته‌ای خود هر گونه غنی‌سازی اورانيوم را متوقف سازد.

متکی در پاسخ به اين درخواست اشتاينماير گفت، حکومت ايران برای آغاز گفتگوها هيچ پيش شرطی را نمی پذيرد.

منوچهر متکی: از مذاکرات بدون هر گونه پيش‌شرطی استقبال می‌کنيم و توجه به جامعه بين‌المللی را در حل اين مسئله بسيار لازم می‌دانيم.

متکی و اشتاينماير روز شنبه، در برلين پشت درهای بسته مذاکره کردند.

Copyright: gooya.com 2016