چهارشنبه 7 تیر 1385

متکی در دیدار رئیس مجمع عمومی سازمان ملل؛ مجمع عمومی سازمان ملل تعریفی جامع از تروریسم ارائه کند، مهر

وزیر خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرد: تروریسم مشکلی جهانی است که نیاز به یک راهبرد جهانی دارد و برای تنظیم راهبردی جهانی نیز همکاری جهانی و مشارکت همه کشورها لازم است.
به گزارش خبرگزاری"مهر"، منوچهر متکی روز گذشته در دیدار رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و وزیر خارجه سوئد در نیویورک، با طرح برخی از مسائل و تحولات بین ‌المللی، خواهان ایفای نقشی مهمتر توسط مجمع عمومی در مسائل جهانی شد و بر ضرورت ارائه تعریفی جامع از تروریسم توسط اعضای این مجمع تاکید کرد.

متکی به "یان الیاسون" گفت که نباید با تروریسم برخوردی دوگانه صورت گیرد زیرا تروریسم خوب و بد وجود ندارد و تروریسم در تمامی ابعاد آن محکوم است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: آنچه مهم است این است که به‌نام تروریسم مبارزات حق‌ طلبانه ملتها برای آزادی سرزمینشان نادیده گرفته نشود.

متکی همچنین در این دیدار با تشریح مواضع تهران در خصوص مسائل هسته‌ ای ارائه بسته پیشنهادی از سوی 6 کشور و آمادگی آنها برای بررسی و لحاظ کردن نظرات کشورمان را اقدامی مثبت توصیف و تاکید کرد مسلما بررسی جامع این بسته و ارائه پاسخ در خصوص آن نیازمند زمان مناسب است و جمهوری اسلامی ایران با جدیت در حال بررسی بسته مزبور است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در این دیدار با اشاره به اینکه اعضای شورای امنیت را نمی ‌توان مساوی تمام کشورهای جهان دانست، گفت: باید نقش مجمع عمومی که تمامی کشورهای جهان در آن عضویت دارند تقویت شود.

یان الیاسون نیز در این ملاقات با اشاره به تجربیات و خاطرات به یاد ماندنی خود از تماس با مردم و مسوولان ایرانی در زمان جنگ عراق با ایران، برخی از مهمترین تحولات ماههای اخیر در روند اصلاحات سازمان ملل را تشریح کرد.

وی با اشاره به اهمیت منطقه ‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: در خصوص مسائل هسته ‌ای ایران ارزیابی من این است که 6 کشور در رسیدن به مجموعه ‌ای مناسب برای ارائه به تهران تلاش زیادی کرده‌ اند.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و وزیر خارجه سوئد افزود: معتقدم کشورهای مهم جهان و خصوصا شش کشوری که بسته پیشنهادی را به تهران ارائه کرده ‌اند باید نقش مهم منطقه ‌ای جمهوری اسلامی ایران را مدنظر داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنین در این دیدار وزیران خارجه ایران و سوئد درباره روابط دوجانبه نیز بحث و گفت و گو و بر ضرورت تقویت همکاری ها تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست بین ‌المللی مبارزه با تجارت غیرقانونی سلاح های کوچک و سبک، ظهر سه ‌شنبه به وقت محلی وارد نیویورک شد.

منوچهر متکی همچنین عصر دیروز با "کوفی عنان" دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت و گو کرد و قرار است امروز در نشست بین ‌المللی مبارزه با تجارت سلاحهای کوچک و سبک در سازمان ملل سخنرانی کند.

Copyright: gooya.com 2016