شنبه 21 بهمن 1385

وزير دفاع: ما اکنون با تکنولوژی روز دنيا حرکت می کنيم، مهر

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با بيان اينکه تحريم برای ايران بسيار سازنده است، گفت: استکبار جهانی بداند که جوانان اين مملکت با تکيه بر خودباوری و استقلال طلبی و آزادی راه خود را پيدا کرده اند بگونه ای که تهديدات کشورهای غربی ديگر هيچ تاثيری در خودباوری و اراده آنان نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتيپ مصطفی محمد نجار وزير دفاع که صبح امروز خط تعميرات اساسی بالگرد ميل ۱۷۱ در سازمان صنايع هوايی وابسته به وزارت دفاع را افتتاح کرد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروزه مسئله مهم اين است که وزارت دفاع و نيروهای مسلح در امور و تجهيزات نظامی به خودکفايی دست پيدا کرده اند که همزمان با بيست وهشتمين بهار انقلاب ما شاهد تعميرات اساسی بالگرد ميل ۱۷۱ هستيم که در نوع خود بی نظير است.

وزير دفاع در ادامه اقتدار دفاعی مبتنی بر اقتدار علمی دانست و افزود: اگر ما بدنبال توسعه سياسی، اجتماعی و نظامی هستيم بايد در درجه اول بدنبال اقتدار علمی باشيم که در حال حاضر کل نظام مخصوصا وزارت دفاع بدنبال اين موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر با تکنولوژی روز دنيا حرکت می کنيم، صنايع مدرن نظامی را می سازيم و در مجموعه های دانشگاهی و تحقيقاتی موضوعات روز را دنبال می کنيم که همين امر باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

وزير دفاع در ادامه با اشاره به رزمايش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خليج فارس گفت: امروزه نيروهای مسلح ما توان و اقتدار خود را با تجهيزات موشکی، دريايی و هوايی بطور کامل به نمايش گذاشته اند. امروز نيروی دريايی سپاه با آزمايش موشک رعد با برد ۳۵۰ کيلومتر توان و اقتدار خود را بطور کامل در دو هفته پيش به نمايش گذاشته است.

سردار نجار افزود: امروز ما به لطف و تلاش دانشمندان خود توان ساخت موشک، بالگرد، تانک های زرهی و برخی از هواپيماهای بدون سرنشين، تجهيزات الکترونيکی را داريم، ما عقبه ساخت بسياری از تجهيزات نظامی را داريم که به ما در راستای دفاع از مرزهای کشور کمک شايانی می کند.

وزير دفاع در ادامه سخنان خود صرفه جويی ارزی ۸۵۰ هزار دلاری را يکی ديگر از دستاوردهای افتتاح اين خط توليد خواند و گفت: ما امروز با ايجاد اين خط توليد توانسته ايم صرفه جويی ارزی ۸۵۰ هزار دلاری را داشته باشيم، ما می توانيم بر اساس ظرفيت های موجود توان عملياتی نيروهای مسلح را بالا ببريم .

وی تصريح کرد: ما افتخار می کنيم تجهيزاتی را به مرحله توليد می رسانيم که سپاه پاسداران امروزه توانسته است اين تجهيزات بومی و نظامی را مورد آزمايش و حتی مورد آزمايش عملياتی قرار دهد، بر اين اساس ما توانسته ايم توان عملياتی نيروهای مسلح را بالا ببريم و از نظر دفاعی نيروهای نظامی خود را ارتقاء بخشيم.

سردار نجار در ادامه سخنان خود از طراحی بالگرد ملی و هجومی جنگنده خبر داد و گفت: به کمک دانشمندان و محققان کشورمان، ما امروز در زمينه ساخت قطعات هواپيما و بالگرد به پيشرفت های چشمگيری دست پيدا کرديم که نمونه بارز آن طراحی بالگرد ملی و بالگرد هجومی نظامی است.

وزير دفاع ساخت و توليد قطعات پيشرفته نظامی را مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی خواند و خاطرنشان کرد: غرب با ديدن اين توانمندی ديگر به خود اجازه نخواهد داد که بخواهد ايران را تهديد کند و يا اگر روزی دست به تهديد جمهوری اسلامی ايران بزند، خود خواهد فهميد که دست به کار اشتباهی زده است.

سردار نجار افزود: نتايج انقلاب اسلامی از همان روزهای اول تاکنون باعث شده است که ما پيشرفت های شگرفی را در بسياری از زمينه ها داشته باشيم که اين امروز نشان از خودباوری ملت ايران است.

به گفته وی، در حال حاضر صنعت بالگردسازی قادر است ۱۰ هزار قطعه از وسايل مورد نياز بالگردهای کشور را تامين کند و از سوی ديگر با افتتاح اين خط توانسته بسياری از بالگردهای ميل ۱۷۱ روسی را که در اختيار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، تعميرات اساسی کند.

سردار نجار اظهار داشت: اقتدار و خودباوری دانشمندان کشورمان در صنعت هوايی باعث شده امروز ما علاوه بر بالگرد ميل ۱۷۱، توانايی و ساماندهی بازسازی ۱۶ بالگرد ديگر را داشته باشيم که اين امر در نوع خود بی نظير است.

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح در پايان سخنان خود ضمن گراميداشت بيست و هشتمين بهار انقلاب، افتتاح تعميرات اساسی بالگرد ميل ۱۷۱ در کشور و توليد قطعات يدکی اين بالگرد و ساير بالگردهای موجود را به فرماندهی کل قوا و ملت ايران تبريک گفت.

صبح امروز و با حضور وزير دفاع همزمان با نهمين روز از ايام دهه مبارکه فجر، خط تعميرات اساسی بالگرد ميل ۱۷۱ در سازمان صنايع هوايی وابسته به وزارت دفاع افتتاح شد.

به گزارش مهر، در مراسم اين خط، سردار نجار طی سخنانی با گراميداشت بيست و هشتمين سالگرد پيروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ايران به رهبری حضرت امام خمينی (ره)، بومی‌سازی و خوداتکايی در صنعت هوايی کشور را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بيان اينکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از ناوگان بالگرد نيروهای مسلح را بالگرد ميل ۱۷۱ تشکيل می‌دهد، گفت: راه اندازی خط تعميرات اساسی اين بالگرد علاوه بر ارتقای سطح دانش و توانمندی علمی و فنی متخصصان صنايع هوايی وزارت دفاع، موجبات افزايش توان عملياتی ناوگان بالگرد نيروهای مسلح را فراهم خواهد کرد.

وزير دفاع با تبريک اين موفقيت بزرگ به محضر فرمانده معظم کل قوا، ملت شريف ايران و نيروهای مسلح از توان متخصصان شرکت پنها که با تلاش شبانه روزی خود توانمندی نيروهای مسلح در حوزه هوايی را پويا، فعال و آماده نگه‌داشتند، قدردانی کرد.

سردار نجار با اشاره به تلاش قدرت‌های جهانی برای جلوگيری از پيشرفت و توسعه ايران اسلامی طی ۲۸ سال گذشته، تصريح کرد: جوانان مومن، هوشمند و با استعداد اين سرزمين با روحيه آزادی خواهی، استقلال‌طلبی و خودباوری به رغم خواست دشمنان يکی پس از ديگری قله‌های بلند دانش و فناوری‌های نوين را فتح خواهند کرد.

وزير دفاع همچنين طراحی و ساخت بيش از ۴ هزار قطعه از قطعات بسيار پيچيده انواع بالگرد توسط متخصصان صنايع هوايی وزارت دفاع را نشان از توانمندی بسيار مطلوب اين صنعت توصيف کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير دفاع: ما اکنون با تکنولوژی روز دنيا حرکت می کنيم، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016