چهارشنبه 27 تیر 1386

وزير دفاع: جنگنده‌ آذرخش به زودی به پرواز درخواهد آمد، ايسنا

ـ پيش‌بينی افزايش صادرات محصولات دفاعی خود را داريم


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با بيان اين‌که " ما در صنعت دفاعی و نظامی هر روز به خودکفايی نزديکتر می‌شويم و محصولات جديدی را توليد می‌کنيم" گفت: به زودی جنگنده‌ آذرخش که از توليدات ايران و بيانگر اقدام ديگر کشورمان در جهت خودکفايی در صنعت دفاعی است، به پرواز درخواهد آمد و ويژگی‌های اين جنگنده را اعلام خواهيم کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) سردار سرتيپ مصطفی محمدنجار صبح روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين سوال که تاکنون به چه ميزان تحريم‌ها بر صادرات محصولات دفاعی و نظامی ايران تاثير گذاشته است، اظهار کرد: اين تحريم‌ها تاثيری نداشته است و ما حرکت خود را قدرتمندانه ادامه می‌دهيم. ما نه تنها شاهد کاهش صادرات نبوده‌ايم بلکه افزايش صادرات را نيز پيش‌بينی می‌کنيم.

وزير دفاع همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که جمهوری اسلامی ايران برای گسترش همکاری‌های دفاعی خود با کشورهای خليج فارس و همسايه چه اقدامی انجام داده است، خاطرنشان کرد: وزارت دفاع و وزارت خارجه تلاش‌های لازم را انجام می‌دهند تا بتوانند در اين زمينه با کشورهای همسايه و خليج فارس رايزنی و گفت‌وگو انجام دهند و در اين ارتباط اقدامات خوبی انجام شده و ان‌شاءالله در آينده نزديک شاهد اجرا شدن آن و همکاری‌های مشترک دفاعی ايران با کشورهای همسايه خود خواهيد بود.

وی همچنين با بيان اين‌که " ايران هر روز قدم‌های بيشتری را در راستای خودکفايی صنعت دفاعی برمی‌دارد" گفت: بعضا عمليات روانی از سوی دشمنان ما صورت می‌گيرد و آن‌ها می‌خواهند با اين عمليات روانی صلح و ثباتی که در منطقه وجود دارد از بين ببرند. ما روابط‌مان با کشورهای همسايه و خليج فارس روابط صلح‌آميز و دوستانه‌ای است و جنگ روانی که برخی از دشمنان صورت می‌دهند، بر روی روابط ما با کشورهای همسايه و خليج فارس اثری ندارد.

وزير دفاع همچنين با تاکيد بر اين‌که " اگر دشمنان بخواهند کوچک‌ترين تعرضی را به ايران داشته باشند ما کوبنده‌ترين پاسخ را به آن‌ها خواهيم داد" يادآور شد: اين مساله در طول جنگ هشت ساله‌ تحميلی و در مورد برخی از تهديداتی که دشمنان از جمله آمريکا در مورد صنعت دفاعی ايران انجام می‌دهند، به اثبات رسيد.

وی ادامه داد: ما در صنعت دفاعی هر روز در راستای خودکفايی بيشتر قدم برمی‌داريم و عمليات روانی که آن‌ها انجام می‌دهند تاثيری بر عملکرد ما ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير دفاع در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی از تهديدات رژيم صهيونيستی در مورد ايران، گفت: اسرائيل از نظر روانی دچار آسيب زيادی شده و شما ديديد که آن‌ها در جنگ ۳۳ روزه در برابر لبنان نيز شکست خوردند و برای مشخص نشدن مشکلات خود فرافکنی می‌کنند. ما در اوج قدرت، هوشمندانه مسائل را دنبال می‌کنيم و اين آمادگی را در ارتش اسرائيل جهت رساندن آسيب مشاهده نمی‌کنيم.

نجار در پاسخ به اين سوال که برخی می‌گويند ابزارهای نظامی ايران در افغانستان و عراق پيدا شده است، گفت: اين حرف‌ها کذب محض است و حرف تازه‌ای نيست. آن‌ها از اين ادعاهای کذب بارها مطرح کرده‌اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير دفاع: جنگنده‌ آذرخش به زودی به پرواز درخواهد آمد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016