جمعه 11 خرداد 1386

شمس الواعظين: افزايش محدوديت‌‏ها عليه مطبوعات از سوی شورای عالی امنيت ملی و وزارت ارشاد خلاف قانون اساسی است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، گفت: افزايش محدوديت‌‏ها و اعمال سانسور رسمی عليه مطبوعات از سوی شورای عالی امنيت ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خلاف قانون اساسی است و انجمن دفاع از آزادی مطبوعات کميته‌‏ای را جهت بررسی اين اقدامات خلاف قانون، تشکيل داده است.

ماشاالله شمس‌‏الواعظين در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی انجمن دفاع ا زآزادی مطبوعات، گفت: افزايش محدوديت و اعمال سانسور رسمی عليه مطبوعات به ويژه از سوی دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی که با صدور بخشنامه‌‏ها و پاره‌‏ای رهنمودهای مکتوب که روزنامه‌‏ها چه بايد بنويسند و چه نبايد بنويسند، همراه بوده، خلاف قانون است.
وی افزود: به اين منظور، انجمن دفاع از آزادی مطبوعات کميته‌‏ای را انتخاب کرده است تا جنبه‌‏های غير قانونی اين اقدام دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را مورد بررسی قرار دهد تا برپايه آن انجمن، بيانيه مفصلی صادر کند.
شمس الواعظين با اشاره به اينکه انجمن دفاع از آزادی مطبوعات نسبت به وضعيت علی فرحبخش، روزنامه‌‏نگار زندانی، نگران است، تصريح کرد: گزارش‌‏های نگران‌‏کننده‌‏ای از سوی خانواده فرحبخش درباره وضع جسمانی وی به انجمن رسيده است و بر اين اساس انجمن خواهان پايان يافتن دوره محکوميت فرحبخش به دليل وضعيت بد جسمانی وی است. انجمن همچنين خواهان آزادی ديگر روزنامه‌‏نگارانی است که در برخی شهرستان‌‏ها به دلايل کم اهميتی زندانی شده‌‏اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: اعضای انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در جلسه خود نظام عضوگيری در اين انجمن را مورد بحث قرار داد و ادامه بررسی را به يک کميته تخصصی سپرد تا مورد بررسی کامل قرار دهد.

Copyright: gooya.com 2016