شنبه 30 تیر 1386

ابراز نگرانی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات نسبت به تفاسير متعدد از قانون مطبوعات، ايسنا

- درخواست برای رسيدگی رييس قوه قضاييه

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات موضوعات بررسی شده در جلسه اخير اين انجمن را تشريح کرد.

ماشاءالله شمس‌الواعظين در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) به جلسه اخير انجمن دفاع از آزادی مطبوعات اشاره کرد و افزود: در اين جلسه موضوع بازداشت اخير دانشجويان به ويژه دانشجويان دانشگاه اميرکبير بررسی شد و از آن‌جا که فعاليت‌های مطبوعاتی و حتی دانشجويی در چارچوب اساسنامه انجمن آمده است، اعضای انجمن خواهان آزادی اين دانشجويان هستند و نسبت به ادامه بازداشت آن‌ها ابراز نگرانی کردند.

وی تصريح کرد: انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ايجاد محدوديت برای برخی مطبوعات در قالب بخش‌نامه‌هايی که برای درج يا عدم درج پاره‌ای مطالب به آن‌ها داده ‌می‌شود را خلاف قانون مطبوعات و قانون اساسی دانسته است. اين اقدامات به لحاظ قانونی قابل پيگيری است؛ چراکه در قانون مطبوعات، حق هيچ اعمال فشاری بر مطبوعات برای درج يا عدم درج مطلبی وجود ندارد.

سخنگوی انجمن دفاع از مطبوعات خاطرنشان کرد: انجمن هم‌چنين نسبت به تفسيرهايی که اخيرا از جمله در مورد دليل توقيف روزنامه هم‌ميهن ارائه شده، ابراز نگرانی می‌کند؛ چرا که معتقد است در اين مساله خارج از قانون عمل شده است.‌

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی هم‌چنين با اشاره به آن چه آن را تشکيل تيمی برای بررسی وضعيت مطبوعات خواند، با غيرقانونی خواندن آن گفت: از رياست قوه‌ی قضاييه می‌خواهيم با ورود مستقيم خود مانع تخطی برخی از مسوولان قضايی شود.

شمس‌الواعظين در پايان تصريح کرد‌:‌ انجمن در اين چارچوب هم‌چنين نسبت به فيلترينگ خبرگزاری کار ايران (ايلنا) به عنوان خبرگزاری دارای مجوز ابراز نگرانی کرد و نسبت نتايج چنين اقداماتی هشدار داد.

Copyright: gooya.com 2016