چهارشنبه 10 مرداد 1386

کلهر، مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد: آن‌چه که کودتای رسانه‌ای نام گرفته ارتباطی با انتقاد از دولت ندارد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - بجنورد
سرويس: سياسی


مشاور رسانه‌يی رييس‌جمهور گفت: هر جامعه‌ای که دچار خست در نشر علم شود، دچار رکود تمدنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) مهدی کلهر طی سخنانی در جمع مسوولان روابط عمومی و مديران دستگاه‌های اجرايی سازمان‌های استان خراسان شمالی با اشاره به عملکرد روابط عمومی ادارات افزود: مشکل برخی روابط عمومی‌ها گنگی است و روابط عمومی‌ها از چشمه خلاقيت‌ها و افکار مردم قطع ارتباط کرده‌اند و نيازهای مردم را نمی‌شناسند. روابط عمومی بايد اطلاع‌رسان باشد؛ اگر حضرت زينب(س) واقعه‌ کربلا را انتشار نمی‌دادند اين واقعه فراموش می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در دوره‌ای قرار داريم که ايران در حال جبران کاستی‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساله خود است و طبيعتا مشکلاتی وجود خواهد داشت که اين مشکلات طلايه بهروزی و موفقيت‌های آينده است.

کلهر گفت: روابط عمومی متولی تبليغ روسا نيست بلکه گزارش عملکرد و خبررسانی صحيح را برعهده دارد.

مشاور رسانه‌يی رييس‌جمهور ضعف در اطلاع‌رسانی و خودباختگی فرهنگی را از مشکلات جامعه دانست و از مسوولان روابط عمومی‌ها خواست در برابر اخبار خلاف واقع بايستند.

وی افزود: روابط عمومی علاوه بر اطلاع‌رسانی وظيفه دارد به رفع شبهات اقدام کند و در صورت انتشار اخبار غير واقع پاسخ آن را داده و از طريق قانون اقدام کند.

کلهر در جمع خبرنگاران نيز با بيان اين‌که " انتقاد و کودتای رسانه‌يی دو موضوع جدا از هم هستند و هر يک تعريف خاص خود را دارند " افزود: مجموع سازوکارهايی که براساس فرهنگ مردم با هدف سلطه طراحی می‌شود در دنيا کودتا نام دارد و آمريکايی‌ها تجربيات متعدد و متنوعی در ايجاد کودتای رسانه‌ای در کشورها دارند.

وی با بيان اين‌که " کودتای رسانه‌يی تنها مربوط به جامعه امروز ايران نيست و در زمان‌های گذشته در دنيا وجود داشته است" عنوان کرد: روی کارآمدن پينوشه در شيلی و انقلاب‌های مخملی و خزنده در کشورهای آسيای ميانه از جمله کودتای رسانه‌يی است که توسط آمريکايی‌ها صورت گرفته و امروز در مورد ايران نيز توسط همين قدرت‌های خارجی در حال شکل‌گيری است و آن‌چه که کودتای رسانه‌يی نام گرفته ارتباطی با انتقاد از دولت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت با نقد کردن مشکلی ندارد و نقدهای سازنده را که موجب رشد کشور خواهد شد، پذيراست اما نقد کردن الگوی نقد می‌خواهد.

کلهر عملکرد صدا و سيما را به عنوان رسانه ملی در خصوص انعکاس عملکرد دولت نهم مثبت ارزيابی کرد و افزود: خبرسازی در اين دولت بسيار بيشتر از دولت‌های پيشين بوده به طوری که ليست ساعت پروازهای دکتر احمدی‌نژاد در اين دو سال برابر با مجموع ساعت پروازهای ۸ سال قبل است و اين امر کار رسانه ملی را سخت می‌کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی ادامه داد: مجموعه رسانه ملی تاکنون خوب عمل کرده اما به دليل اين که حجم خبرها بسيار بالاست بر صدا و سيما نمی‌توان خرده گرفت.

مشاور رسانه‌يی رييس‌جمهور يکی از مشکلات صدا و سيما را عدم انعکاس فعاليت‌های عمرانی در سفرهای استانی رييس‌جمهور و فعاليت وزرای همراه او عنوان و اظهار کرد: باتوجه به حجم بالای سفرها به اعتقاد من صدا و سيما شايد ‌توان پوشش همه اين برنامه را نداشته باشد ولی دولت بايد از روز اول روابط عمومی‌ها را مجهز کرده و اين امر را به آن‌ها واگذار می‌کرد تا روند کارهای عمرانی در استان‌ها تحت پوشش قرار گرفته و مردم از آن مطلع می‌شدند.

وی تاکيد کرد: خود دولت بايد کار را در اين زمينه شروع کرده و روابط عمومی را زنده کند.

Copyright: gooya.com 2016