پنجشنبه 19 مهر 1386

گردشگر ژاپنی در سلامت به سر می‌برد، فارس

خبرگزاری فارس: يک مقام آگاه امنيتی گفت: گردشگر ژاپنی که توسط «شه‌بخش» شرور معروف منطقه ربوده شده است در سلامت به سر می‌برد.


يک مقام امنيتی که خواست نامش فاش نشود درگفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: اين تبعه ژاپنی ۲۳ ساله دوشنبه هفته جاری از محل سکونت خود، ـ‌ مهمانسرای اتباع خارجی در شهر بم ـ معروف به «خانه اکبر انگليسی» جهت تماشای ارگ قديم خارج شد که توسط فردی به نام «عبدالله»‌ ربوده شد.
وی ادامه داد: صاحب مهمانسرای مذکور «اکبر پنجعلی زاده» است که خانه خود را به اقامت اتباع خارجی در شهر بم اختصاص داده است.
اين منبع آگاه تصريح کرد: ربايندگان، تبعه ژاپنی را از حوزه بم به استان سيستان و بلوچستان منتقل کرده‌اند .
وی با اشاره به اينکه چندی قبل پسر «شه‌بخش» که از اعضا گروه وی بوده است دستگير شده تاکيد کرد: گردشگر ژاپنی سالم است و «شه‌بخش» به منظور تبادل پسرش با وی اين کار را انجام داده که درتماس با مقامات امنيتی خواستار آزادی پسرش شده است.
اين مقام امنيتی گفت: قرارگاه عملياتی رسول اکرم(ص ) پيگير اين موضوع است.
گفتنی است، قرارگاه عملياتی رسول اکرم(ص )با ۵ قرارگاه تابعه در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سيستان و بلوچستان و بخشی از هرمزگان وظيفه مبارزه با اشرار و قاچاقچيان مسلح، کنترل و انسداد مرز، جمع آوری و ساماندهی اتباع بيگانه و جمع آوری سلاح غيرمجاز را در شرق کشور بر عهده دارد.
بر پايه اين گزارش، خبرگزاری‌های فرانسه و کيودو ژاپن چهارشنبه شب با انتشار بيانيه وزارت امورخارجه ژاپن، خبر ربودن اين فرد را برای نخستين بار منتشر کردند.
خبرگزاری فرانسه همچنين مطرح کرد: اين جوان ۲۳ ساله ژاپنی دانشجو است و از ارديبهشت جاری تاکنون در سفر خارج از ژاپن به سر می‌برد.
اين گزارش به نقل از پايگاه اينترنتی وزارت امور خارجه ژاپن می افزايد، «ماساهيکو کومورا» وزير امور خارجه ژاپن گفت: اتاق ويژه تدبيرانديشی برای آزادسازی شهروند ژاپنی ربوده شده در ايران، در اين وزارتخانه داير شده است.
کومورا گفت: رياست اين اتاق ويژه بر عهده «ايتسونوری انودرا» معاون وزارت خارجه ژاپن است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته کومورا، اين ژاپنی ۲۳ ساله ۲ بار با سفارتخانه ژاپن در تهران تلفنی تماس گرفته و مقام‌های ژاپنی در جريان آخرين تماس که روز چهارشنبه انجام گرفت، از سالم بودن وی اطلاع پيدا کردند.
همچنين وزير امور خارجه ژاپن در تماس تلفنی با «منوچهر متکی» همتای ايرانی خود از وی خواسته است تا از راههای ديپلماتيک برای حل اين مسئله با يکديگر همکاری کنند.
«اوسامو اونو» رئيس بخش پارلمانی وزارت امور خارجه ژاپن نيز در ديدار با سفير جمهوری اسلامی ايران در ژاپن، از وی برای حل اين مسئله درخواست همکاری کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گردشگر ژاپنی در سلامت به سر می‌برد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016