یکشنبه 13 آبان 1386

شمس الواعظين: موج ورشکستگی مطبوعات غيردولتی، آفتاب

آفتاب: سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات رسانه‌های کشور را دستخوش بحران جدی دانست و گفت: دولت به دنبال يکسان سازی توليد فرآورده‌های فرهنگی است و به همين دليل مراکز خصوصی آسيب ديده و منفعل شده‌اند.

ماشاءالله شمس‌الواعظين در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی آفتاب افزود: سرمايه‌گذاری در توليد رسانه به صرف نيست و برخی عوامل به اقتصاد رسانه‌ها آسيب زده‌اند.

وی با بيان اينکه «روزنامه‌های محافظه‌کار نيز دچار اين بحران هستند»، گفت: به نظر من بحرانی که اکنون گريبان مطبوعات را گرفته است تا تعيين يک نظام ويژه برای رسانه‌های ملی کشور ادامه خواهد داشت.

شمس‌الواعظين گفت: غلبه روزنامه‌های الکترونيکی و وبلاگ‌نويسی بر مطبوعات، رسانه‌های چاپی را در معرض خطر قرار داده در حالی که در کشورهای توسعه يافته، روزنامه‌ها در حال گسترش هستند و تلويزيون و وبلاگ‌ها جای مطبوعات چاپی را نگرفته‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی تعطيلی روزنامه‌های اصلاح‌طلب به دليل مشکلات مالی را محصول و پيامد دگرگونی و تغييرات دانست و در خصوص دلايل به وجود آمدن بحران گفت: تا اطلاع ثانوی درا ين بحران دست و پا می‌زنيم و به نظر من کاهش اعتماد مردم به مطبوعات يکی از دلايل ناکامی رسانه‌های چاپی است. از سوی ديگر اين بحران دلايل چند جانبه دارد. دولت نيز در اتخاذ سياست‌های خود مطبوعات را به سمت بحران می‌برد و اعتماد افکار عمومی نيز نسبت به رسانه‌های چاپی کاهش پيدا کرده بنابراين با اقبال کم مواجه شده‌اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شمس الواعظين: موج ورشکستگی مطبوعات غيردولتی، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016