دوشنبه 22 بهمن 1386

احمدی نژاد در مراسم سالروز انقلاب: موضوع هسته‌ای تمام شده است، مهر

رئيس جمهور شعار ايران در برابر تهديدات شورای امنيت را "هيهات من‌‎الذله" خواند و گفت: امروز کار هسته ای از نظر ما تمام شده است و همه بر حقانيت ملت ايران صحه گذاشته اند و دشمنان ملت ايران جز بازی با کاغذها و تبليغات کاری نمی توانند انجام دهند.
به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم بزرگداشت سالروز پيروزی انقلاب اسلامی در جمع راهپيمايان در ميدان آزادی تاکيد کرد: بدون ترديد انقلاب اسلامی از جنس و دنباله نهضت انبيای الهی است و همين روز ماندگار انقلاب است.

وی با بيان اينکه همه آرمان انبيا و صالحان متوجه رشد و کمال انسانهاست گفت: عقل به عنوان بزرگترين هديه ا لهی و فطرت به عنوان آيت ا لهی در وجود انسان گذاشته شد وتمام جهان عرصه عقل و ذوق و خلاقيت و عمل انسان کامل است.

رئيس جمهور گفت : پيامبران و ائمه صالحان که در نقطه اوج کمال الهی هستند تمام سعيشان رشد و کمال بشريت است و در اين راه مقدس همه جان و مال و هستی خود رانثار کردند.

وی با اشاره به ايام بزرگداشت ائمه در ماههای محرم و صفر بويژه ايام عزاداری امام حسين (ع) تصريح کرد : عاشورا و تاسوعا يک دانشگاه است.

دکتر احمدی نژاد گفت : بشريت امروز و تشنگان توحيد و عدالت توجه کنند که چرا امام حسين (ع) سرور آزادگان که پيشتاز محبت و علم و صبر و مقاومت و اخلاص و پاکی و جوانمردی است خود و خاندان خود را در معرض شهادت و اسارت قرار داد ، امام حسين (ع) و يارانش به شهادت رسيدند تا يگانه پرستی و انسانيت و مهر و وفا پايدار بماند.

وی افزود : او شهيد شد تا ارزشهای الهی و انسانی بماند و راه بماند و در اين ميدان بزرگ وارد شد تا عمق قساوت افرادی که دل به عبوديت شيطان می سپارند را به تاريخ نشان دهد.

رئيس جمهور تصريح کرد : به همين دليل است که حسين (ع) پرچم عدالت و سفينه نجات همه بشريت است و امروز و فردا و فرداها حسين (ع) پرچمدار و ميدان دار است و تا ابد باقی خواهد ماند تا زمانی که فرزندش امام زمان (عج) با پرچم يا لثارات الحسين پرچم خدا پرستی را همگانی می کند.

وی انقلاب را دنباله قيام کربلا خواند و گفت: انقلاب اسلامی ايران يار همه ملت های مظلوم دربرابر همه مستکبران جهانی است و اگر چپاولگران جهانی در برابر حق ملت ايران بايستند ملت ايران در برابر همه دنيای آنها خواهد ايستاد.

دنيا بداند اگر ملت ايران در روز عاشورا حاضر بود صحنه به گونه ای ديگر رقم می خورد

رئيس جمهور ادامه داد: دنيا بداند اگر ملت ايران در روز عاشورا حاضر بود صحنه به گونه ای ديگر رقم می خورد.

احمدی نژاد گفت: امروز ۲۹ سال است که ملت ايران و فرهنگ ايستادگی حسينی کمر استکبار را شکسته و بر بام عزت جهان نشسته است.

وی در بخش ديگری از سخنانش با بيان اينکه مقاومت و ايستادگی ملت و رهبری عزيز انقلاب پيشاپيش ملت منطق ايران را در مسئله بسيار مهم هسته ای پيروز کرد ، گفت: آنها فکر می کردند با تهديد و تحريم و قطعنامه و چنگ دندان نشان دادند ملت ايران عقب نشينی می کنند اما ديدند که اشتباه کردند، اگر امروز در موضوع هسته ای يا هر موضوع ديگر زورمداران تصميمی عليه ملت ايران بگيرند در واقع عليه حيثيت خود گرفته اند.

رئيس جمهور گفت: آنها در موضوع هسته ای ناکارآمدی شورای امنيت را نشان دادند و داعيه داران هدايت اين شورا بر اساس اطلاعات غلط تصميماتی غلط گرفته و به شورا تحميل کردند.

احمدی نژاد افزود: امروز بر اساس گزارش های آژانس و سازمانهای اطلاعاتی خودشان فهميدند که اطلاعاتشان غلط است و مردم جهان نيز فهميدند تصميمات آنها بر شورا چقدر بی پايه و اساس و اشتباه بوده است.

وی تصريح کرد: با اين حال برخی کشورها به جای عذرخواهی بهانه می گيرند که چرا ايران تصميمات غلط شورای امنيت را اجرا نمی کند.

رئيس جمهور گفت: اشتباه را با اشتباه نمی توان جبران کرد و ملت ايران از حقوق هسته ای خود ذره ای عقب نشينی نخواهد کرد.

وی تاکيد کرد: آنها بايد راهی برای جبران اشتباهات خود پيدا کنند .

احمدی نژاد با بيان اينکه ايران بارها اعلام کرده است فعاليتهای هسته ای خود را در چارچوب قانون ادامه می دهد گفت: به آنها توصيه می کنم به قانون و عدالت باز گردند.

رئيس جمهور خاطرنشان کرد: آنها دو سال ايران را در برابر دو راهی تهديد و تسليم قرار دادند غافل از اينکه ملت ايران پيرو حسين است و همان پاسخی را به آنها می دهند که امام حسين (ع) به دشمنان داد.

وی با بيان اينکه امام فرمود" ما را بين دو انتخاب مثله شدن و پذيرش ذلت قرار دادند و ما می گوييم هيهات من الذله" گفت: پاسخ ملت ايران نيز همين است .

احمدی نژاد گفت: امروز کار هسته ای از نظر ما تمام شده است و همه بر حقانيت ملت ايران صحه گذاشته اند و دشمنان ملت ايران جز بازی با کاغذها و تبليغات کاری نمی توانند انجام دهند.

رئيس جمهور بخش ديگری از سخنان خود را به تقدير و تشکر از عوامل پيروزی ملت ايران اختصاص داد و با تقدير و تشکر از مقام معظم رهبری گفت: ايشان با درايت و هوشمندی ايستادند و پايه های مقاومت را مستحکم کردند.

وی همچنين از ملت ايران سپاسگزاری کرد و گفت: ملت ايران با وحدت وهمدلی پشت سر رهبری ايستادند و بدخواهان را در برابر منطق خود به خصوع و تسليم وادار کردند.

احمدی نژاد درجمع راهپيمايان روز ۲۲ بهمن گفت: در برابر شما ملت بزرگ ايران می خواهم يک تشکر ويژه از حقيقت هستی ، انسان کامل و وارث انبيا حضرت ولی عصر (عج) داشته باشم.

رئيس جمهور با بيان اينکه هسته ای شدن ايران حادثه ای معمولی نبود ، گفت: اين ملت در پيروزی انقلاب بدون سازماندهی بدون تشکيلات معين و بطور خود جوش وسط صحنه در برابر مسلسلها، تانک ها و عناصر سازمان يافته ايستاد و پيروز شد در بحث هسته ای هم موضوع به همين شکل است.

وی افزود: همه کشورهايی که تا امروز هسته ای شده اند چندين سال بلکه چند ده سال مقاومت کرده اند و دست آخر هم با دادن تعهدات سنگين سياسی و اقتصادی هسته ای شدند، هر کدام حداقل امتيازی که داده اند هضم شدن در نظام سلطه و حمايت از صهيونيسم است.

احمدی نژاد گفت: اما ملت ايران بدون پذيرش هر نوع ضابطه غير قانونی در کنار معدود کشورهای دارای مديريت سوخت هسته ای نشسته است.

رئيس جمهور ادامه داد: در سخت ترين شرايط هسته ای که فشارهای بيرونی و داخلی خواست دشمن را ترجمه می کردند و در حالی که خيلی ها بريده بودند و به دنبال راه سازش می گشتند دست مديريت آن امام غايب از نظر راه را باز کرد و ما هيچ گاه احساس ضعف و سستی نکرديم.

وی گفت: ما در اين مسير سخت همواره ياری و هدايت آن امام عزيز را با همه وجود حس می کرديم.

ملت اجازه سازشکاری و عقب‌نشينی نمی‌دهد

رئيس جمهور با بيان اينکه امروز ملت ميدان دار عرصه های مختلف از جمله موضوع هسته‌ای است، گفت: راه ملت ايران از راه سازشکاران جداست و اين ملت تا آخر پای آرمانها و اهداف خود ايستاده و اجازه نخواهند داد احدی حقوق آنان را تضييع کند.

گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد رئيس جمهور کشورمان در ادامه سخنانش در مراسم راهپيمايی ۲۲ بهمن از راهپيمايان نجمع کننده در ميدان آزادی تهران خواست دست های خود را بالا برده و دعای فرج حضرت امام زمان (عج) را قرائت کنند.

وی پس از خواندن دعای فرج خطاب به ولی عصر (عج) گفت: می دانيد که ملت ايران در راه آرمانهای شما ايستاده است و حتی قدمی عقب نشينی نخواهد کرد و اين ملت را در همه عرصه ها ياور باشيم که می دانم هستيد.

احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنانش خطاب به کشورهای غربی اظهار داشت : خيال نکنيد که دنيا ، دنيای شصت سال قبل است لذا بهتر است به کاروان حقيقت بپيونديد و با ملت ايران دشمنی نکنيد.

رئيس جمهور ادامه داد: اخيرا يکی از سفرای کشورهای اروپايی به اين طرف و آن طرف راه افتاده و به دنبال آن است که در برخی اثر بگذارد و متاسفانه برخی نيز با او همراهی کرده اند،همانگونه که در موضوع هسته ای عده ای با يکديگر عليه ايران متحده شده اند.

وی خاطرنشان کرد : او می گويد احمدی نژاد در موضوع هسته ای تنهاست و عده ای در خود ايران هم حرفهای او را قبول ندارند که متاسفانه برخی به خاطر کينه هايی که دارند اين سفير را همراهی می کنند و من می خواهم امروز از اين جمع حاضر بپرسم ای مردم آيا شما حاضر بوديد که در موضوع هسته ای کوتاهی، تسليم و يا سازشی توسط بنده و يا امثال من اتفاق بيافتد؟ مردم تجمع کننده در ميدان آزادی با صدای بلند و به اتفاق پاسخ دادند خير.

احمدی نژاد مجددا از مردم پرسيد آيا شما حاضريد سر سوزنی از حقوق خود عقب نشينی و يا سازش کنيد و حرف شما و آخر کلام شما در موضوع هسته ای چيست؟ بلند فرياد بزنيد تا همگان بدانند که مردم پاسخ دادند "انرژی هسته ای حق مسلم ماست".

وی خطاب به مردم گفت : آيا از ادامه آرمانهای خود و ادامه اين راه خسته شده ايد ؟ ، چه کسی خسته است؟ که مردم پاسخ دادند دشمن خسته است.

احمدی نژاد اين بار سئوال خود را در قالب موضوع فلسطين از مردم تکرار کرد و گفت : آيا کسی هست که طرفدار اسرائيل باشد و آيا کسی هست که حامی و يار مردم فلسطين نباشد؟ شعار شما در مورد مردم مظلوم فلسطين چيست؟ که مردم فرياد زدند "مرگ بر اسرائيل".

وی خاطرنشان کرد: ای دنيا بدانيد که احمدی نژاد قطره ای از اقيانوس ملت است و مواضع ملت و رهبری عزيز آن را دنبال می کند. البته در موضوع هسته ای و ساير موارد از اين موضوعات فراوان است که من علاقه ندارم اکنون کام ملت ايران را با ذکر اين مسائل تلخ کنم. اما جهانيان بايد بدانند که ما در ساختن کشور و پيشبرد آن و به دست آوردن حق خود در مسئله هسته ای قدم به قدم جلو خواهيم رفت.

احمدی نژاد در بخش ديگری از سخناش تصريح کرد: عده ای هستند که خود را مالک کشور می دانند و می خواهند کشور متعلق به آنها باشد و با کينه ورزی ايستاده اند و همه خدمات را تخريب می کنند که متاسفانه در همين موضوع هسته ای افرادی با دشمن نشستند و اطلاعات داخل کشور را به دشمن دادند.

وی افزود: اين افراد به طور منظم با دشمن ديدار می کردند و به آنان می گفتند فلانی اين نظر را دارد و فلانی نظر ديگری دارد و يا فلانی با فلانی اختلاف نظر دارد و چرا شما قطعنامه نمی دهيد؟ و يا چرا قطعنامه ای که صادر می کنيد ضعيف است؟

رئيس جمهور تصريح کرد : من تصور می کنم اين افراد اگر متعلق به بخشی از قدرت هستند و يا اگر رسانه ای دارند و يا قدرتی و نفوذی دارند تصور نکنند که می توانند از چنگال ملت ايران بگريزند.

وی خاطرنشان کرد : امروز مشکل هسته ای برطرف شده و اين مشکل غربی هاست و آنان مانده اند که چگونه آبروی خود را حفظ کنند چرا که بر اساس اطلاعات غلط قطعنامه صادر کرده اند، آن هم در شورای امنيت سازمان ملل که بايد قطعنامه هايی که صادر می شود قانونی باشد.

احمدی نژاد تاکيد کرد: امروز ميداندار ملت عزيز ايران است و اجازه نخواهد احدی حقوق آنان را تضييع کند. لذا شما چه کسی هستيد که برای ملت ايران تصميم بگيريد؟

رئيس جمهور در بخش ديگری از سخنانش اظهار داشت: عده ای هم پيدا شده اند که البته از اقليت محض هستند و می خواهند پشت ملت را خالی کنند، به گونه ای که هر کار مثبتی انجام می شود آنان هو می کشند و با اطلاعات غلط می خواهند مردم را نااميد کنند.

وی افزود : اگر دولت به سفر استانی می رود آنان می گويند چرا می رود؟ اگر نمی رود می گويند دولت کار نمی کند. اگر به روستاها برود می گويند چرا رفته ای با مردم عادی صحبت می کنی؟ و اگر به متن مردم نرويم می گويند از مردم بريده ايد. اگر سيستم را متحول کنيم می گويند اين چه کاری است؟ اگر به سفر خارجی نرويم می گويند سياست خارجی ما ضعيف است، اگر گفتگو نکنيم می گويند منزوی شده ايد، اگر گفتگو کنيم می گويند تند حرف زده ای.

احمدی نژاد گفت: هر جا پرچم اقتدار ملت ايران بلند می شود اين عده ايستاده اند و می خواهند آن را لجن مال کنند.

رئيس جمهور خاطرنشان کرد : ملت ايران تمام هسته ای خود را فدای عزت، کرامت، اقتدار و حيات طيبه خود کرده است.

وی تصريح کرد: هر اقدامی که انجام می شود اين عده می گويند چراتدبير نمی کنيد ، وقتی به آنان می گوييم تدبير شما چيست؟ آنان می گويند بنشينيد و همان گونه که قبلی ها عقب نشينی کردند شما هم همان کار را بکنيد، اما آيا عقب نشينی تدبير است؟

احمدی نژاد همچنين گفت: برخی می گويند چرا در موضوع هسته ای تا اين اندازه هزينه می کنيد و آنان می گويند در اين خصوص هزينه نکنيد، اما لابد در منطق شما ملت ايران از اساس نبايد دفاع مقدس و ساير اقدامات ديگر را برای عزت و اقتدار خود انجام می داد.

رئيس جمهور تصريح کرد: ايستادن يعنی هزينه کردن و بدانيد که راه ملت ايران از راه سازشکاران جداست و ملت ايران تا آخر پای آرمانها و اهداف خود ايستاده است.

وی با بيان اينکه انقلاب اسلامی ايران دستاوردهای بسياری داشت اظهار داشت: اين دستاوردها قابل مقايسه با ابتدای انقلاب نيست و بايد از عزيزانی که در اين راه ايستاده اند و خدمت کرده اند تشکر کنيم.

احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنانش تاکيد کرد: اين دولت برآمده از نذر و نيازها و دعاهای مردم است، مردم از جيب خود خرج کردند و تبليغات کردند و اين دولت خود را نوکر ملت ، دست بوس ملت و بدهکار ملت می داند و متعهد است تمام توان و لحظات خود را در خدمت پيشرفت کشور و رفع مشکلات بکار بگيرد.

وی با اشاره به خدمات دولت نهم تصريح کرد: در تمام بخش های علوم، فناوری ، فرهنگ ، عمران، آبادی ، سياست داخلی و خارجی به صورت جهشی جلو می رويم و همان گونه که بايد در افق ۱۴۰۴ در بين کشورهای منطقه اول شويم ، تمام تلاش خود را به کار گرفته ايم.

رئيس جمهور ادامه داد: امسال نيز در چند رشته مکانيک، پليمر، شيمی، مهندسی شيمی، تکنولوژی و نانوتکنولوژی اول شده ايم.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به کاوشکر يک که چندی پيش توسط دانشمندان کشورمان به فضا پرتاب شد گفت: حضور در فضا باعث اقتدار و پيشرفت يک ملت است و امروز تمامی فناوری های نوين از طريق فضا انجام می شود.

وی افزود: ما تاکنون ماهواره نداشته ايم و يک ماهواره را نيز به صورت مشترک با روسها به فضا پرتاب کرديم و قرار است ماهواره ای نيز ساخته شود و در اختيار ما قرار بگيرد.

رئيس جمهور ادامه داد: بخش دوم پرتاب يک ماهواره به فضا موشک حمل ماهواره، بخش سوم ايستگاه پرتاب و بخش چهارم ايستگاه بهره برداری از اطلاعات ماهواره است که از سال گذشته اين موضوع در دولت مطرح شد و عده ای مصمم شدند که اين کار را به سرانجام برسانند که بحمدالله امروز ما چهار بخش پرتاب يک ماهواره به فضا را در اختيار داريم.

احمدی نژاد تاکيد کرد: البته ماهواره ای که پرتاب شد مخابراتی است اما ما تلاش می کنيم ماهواره های ديگری نيز بسازيم و به فضا پرتاب کنيم و اکنون ايستگاه زمينی پرتاب ماهواره نيز در اختيار ما است.

وی افزود: ماهواره ای که پرتاب شد مسير سنجی می کند تا ماهواره به درستی به فضا پرتاب شود و دو کاوشکر ديگر نيز بايد به فضا پرتاب شود تا کار به درستی انجام شود.

احمدی نژاد گفت: در برخی نقاط جهان ۹ بار ماهواره را به فضا پرتاب می کنند که در آسمان و يا در زمين منفجر می شود و کاری که توسط دانشمندان ما انجام شد بسيار با ارزش است. کاوشگری که پرتاب شد سه مشخصه دارد که نشانگر توانمندی متخصصان ايرانی در ساخت آن است. اين کاوشگر به لطف خدا باموفقيت کامل پرتاب شد واکنون اطلاعات دريافتی زمين در اختيار ماست .

رئيس جمهور اعلام کرد: ۲ کاوشگر ديگر نيز به زودی به فضا خواهد رفت و در تابستان آينده اولين ماهواره ساخت ايران در مدار قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر ، رئيس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی و در پايان راهپيمايی مردم تهران در ميدان آزادی ادامه داد: در همه بخشها کار به سرعت جلو می رود، يکی از کارهای دولت نهم سفرهای استانی است که در جهت عدالت، همبستگی است. تصميمات دولت ، تصميماتی درست برای ساختن کشور است.

به گفته وی ، در ۵/۲ سال گذشته ۳۴ سفر استانی دولت انجام شده که در تاريخ ايران و جهان بی سابقه است هر وزير و معاون رئيس جمهور حداقل ۳۰ سفر استانی داشته و از نزديک کارها را دنبال کرده است.

رئيس جمهور اعلام کرد: دولت در اين سفرهای استانی ۶۱۰۰ مصوبه داشته است که بيش از ۷۶ درصد آن اجرا شده و بقيه در مسير عملياتی شدن است.

احمدی نژاد افزود: سفرهای ا ستانی و تصميمات دولت با حجم عظيمی از کار مطالعاتی و کارشناسی همراه است ، ۷۸۰ جلسه کارشناسی برای سفرها انجام شده ۲۹ هزار نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است.

وی گفت: درباره بودجه امسال بنده بيش از صد ساعت وقت گذاشته ام که ۶۰ ساعت آن با خبره ترين و کارشناس ترين افراد در باره بوده است.

رئيس جمهور ادامه داد: بيش از ۲۵ هزار ميليارد تسهيلات برای بنگاههای زود بازده اختصاص يافته است.ما به جوانانی که کار بلدند اما پول ندارند و تا قبل از اين تصميمات از امکانات بيت المال محروم بوده اند کمک می کنيم .

احمدی نژاد افزود: بيش از ۱۳ ميليارد دلار برای سرمايه گذاری در استانها از حساب ذخيره اختصاص يافته که بيش از ۶ ميليارد آن پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: در بخش مسکن که مشکل عمده ملت است تلاش های خوبی صورت گرفته و حدود يک ميليون نفر از زمين های دولتی بدون هزينه بهره مند شده اند و شيطنت برخی افراد در زمينه نيز ناکام خواهد ماند.

رئيس قوه مجريه به تلاش های صورت گرفته برای تجهيز اورژانس و پايگاههای امداد جاده ای اشاره کرد و گفت: به علت همين اقدامات تعداد کشته های ما در جاده ها ۱۵ درصد کاهش يافته است.

احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنانش به تحت پوشش قرار گرفتن صد درصد خانواده های روستايی زير نظر پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: به زودی اين طرح در شهرها نيز آغاز خواهد شد.

رئيس جمهور همچنين گفت: بيش از ۲۰ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بيمه قرار گرفته اند.

وی به رشد ساخت مجموعه های ورزشی در کشور اشاره کرد و گفت: در طول دو سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ مجموعه ورزشی در ايران ساخته شده که بيش از ۵ سال گذشته است و رشد مدلهای جهانی ورزشکاران نيز چشمگير است.

به گفته احمدی نژاد طی دو سال گذشته ۳۵ سد کوچک و بزرگ در کشور آبگيری شده و ۱۰ هزار مگاوات برق نيز به مدار افزوده شده ا ست.

رئيس شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه به نرخ رشد علمی ايران در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: اکنون نرخ رشد علمی ما در سطح جهان بالاترين است و مقالات علمی و پژوهشی ما ۵/۱۳ درصد رشد داشته است.

وی به موفقيت های اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: برای اولين بار صادرات کشاورزی ما به ۳/۲ ميليارد دلار رسيده و صادرات گندم نيز برای نخستين بار انجام شده است.

احمدی نژاد همچنين اعلام کرد: صادرات کشور از ۳/۷ درصد ميليارد دلار در سال ۸۳ به ۲۲ ميليارد دلار رسيده است.

رئيس جمهور ادامه داد: در فعاليتهای عمرانی نيز در سال ۸۶ ، ۵/۲ برابر سالهای گذشته کار انجام شده است و در صنعت و توليد و نفت و پتروشيمی حجم سرمايه گذاری ها جهشی است.

رئيس قوه مجريه همچنين اعلام کرد: نرخ بيکاری در پاييز امسال به ۸/۹ درصد رسيده است و در ۲ سال گذشته ۱۵ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان سهام عدالت به مردم واگذار شده است.

وی سپس به تلاشهای دولت برای اصلاح ساختارها اشاره کرد و گفت: نظام بودجه ريزی کشور اصلاح و شفاف شده است و ۶۶۰ دستگاه مستقل که خارج از اصول قانونی و نظارت دولت بودجه دريافت می کردند به ۳۹ دستگاه رسيده است.

احمدی نژاد همچنين گفت: با اصلاح ساختار شوراهای عالی اکنون ۵ شورا وظايف آن شوراها را دنبال می کند .

رئيس شورای عالی امنيت ملی در بخش ديگری از سخنانش به موفقيت های دولت در عرصه سياست خارجی و بويژه مسئله هسته ای اشاره کرد و گفت در شرايطی که عده ای کمر به قتل اين دولت بسته بودند به لطف خداوند فهرست افتخارات ملت بی بديل شده است. وی سپس از مردم ايران که با حضور و ياری خود اين دولت را حمايت کرده اند تشکر کرد.

اقتصاد ايران نيازمند جراحی بزرگ است

رئيس جمهور با بيان اينکه اقتصاد ايران نياز به يک جراحی بزرگ دارد از ضرورت اصلاح نظام بانکی،نظام توزيع،نظام واردات و صادرات ،نظام صدور مجوزها و نظام يارانه ها سخن گفت و اعلام کرد نتيجه طراحيهای دولت در اين زمينه اوائل سال آينده به اطلاع مردم می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنانش در مراسم سالروز پيروزی انقلاب در جمع راهپيمايان در ميدان آزادی تهران گفت : علی رغم همه دستاوردها در طول انقلاب هنوز در آغاز راه هستيم و با مشکلات زيادی روبروييم.

وی با اشاره به تشکيل کارگروهی در دولت برای ريشه يابی مشکلات گفت : ما در اين کارگروه با حضور صاحبنظران و متخصصان امر همه مطالعات قبلی را جمع آوری کرديم .

رئيس جمهور با بيان اينکه شخصا هفته ای چهار ساعت با اين کارگروه جلسه دارد گفت : ما دريافتيم ريشه بسياری از مشکلات کشور از جمله رانت خواريها، رابطه بازيها، نوسانات قيمتها و غيره اين است که نظام برنامه ريزی و نظام مندی کشور بر اساس عدالت استوار نشده است.

وی عدالت را سوزاننده ريشه فساد و ثمره توحيد خواند و گفت : ما به اين نتيجه رسيديم که برای برپايی عدالت چند بخش را بايد اصلاح کنيم .

احمدی نژاد نظام مالياتی، نظام بانکی، نظام توزيع ، نظام واردات و صادرات، نظام صدور مجوزها و نظام يارانه ها را از جمله اين بخشها برشمرد .

وی گفت : اولين بخش، بخش مالياتی کشور است چون در حال حاضر ۳ دهک بالای کشور کمتر از يک دهم ماليات کشور را می پردازند .

رئيس جمهور رفع تبعيض بانکی به عنوان دومين ضرورت اصلاح خواند و گفت : يک درصد متقاضيان بانکی بيش از ۵۵ درصد تسهيلات را به خود اختصاص می دهند ، البته اين ربطی به کارکنان خدوم بانکها ندارد بلکه سيستم بانکی بايد اصلاح شود.

وی اصلاح نظام توزيع را ضرورت ديگر برای عدالت محوری برشمرد و با اشاره به افزايش ۱۲۰ درصدی قيمت تمام شده محصولات در هنگام عرضه به مصرف کننده از اصناف خواست برای دستيابی به اين هدف دولت را ياری کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی نژاد افزود: نظام واردات و صادرات نيز بايد اصلاح شود ، واردات و صادرات امروز در انحصار است و اين يعنی تبعيض ،خلاف عدالت و تحميل به مردم است.

رئيس جمهوربر ضرورت اصلاح نظام صدور مجوزها و رفع پارتی بازی و رابطه بازی دراين زمينه نيز تاکيد کرد.

وی نظام يارانه ها را به عنوان بخش ديگری از اصلاحات ضروری در اقتصاد کشور بر شمرد و گفت: دولت در انرژی، آب ، کشاورزی و نان سالانه ۹۵ هزار ميليارد تومان يارانه می دهد اما بيش از ۷۰ درصدی يارانه به سه دهک درآمدی بالای جامعه تعلق می گيرد و ۷ دهک پايين وفقط از ۳۰ درصد يارانه ها بهره می برند که اين ريشه بسياری از رانت ها و تبعيض ها است.

احمدی نژاد با بيان اينکه اقتصاد ما امروز غير مردم مدار يارانه ای و رانتی است ، گفت: ما نياز به يک اصلاح بزرگ و جراحی بزرگ در اقتصاد داريم که کارهای مقدماتی آن از مدتها قبل آغاز شده و در اوايل سال آينده نتايج طراحی ها به اطلاع مردم خواهد رسيد.

وی گفت: اجرای عدالت وظيفه ما و موجب عزت ماست و همه بايد در اين مسير بکوشيم.

رئيس جمهور در پايان گفت : از حضور پرشور ملت که مراسم راهپيمايی امسال را به صحنه عزت و افتخار تبديل و بد خواهان و پلشتان را مايوس کردند تشکر می کنم .

وی در پايان سخنان خود اعلام کرد که درباره انتخابات نيز در آينده نزديک با ملت سخن خواهد گفت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد در مراسم سالروز انقلاب: موضوع هسته‌ای تمام شده است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016