چهارشنبه 15 اسفند 1386

گفتگوی احمدی نژاد با شبکه تلويزيونی فونيکس چين: شرايط در صحنه سياسی جهان در آينده نزديک عوض می‌شود، ايسنا

- قطع روابط با تهران به ضرر آمريکايی‌ها و به نفع ايران است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی خارجی


رييس‌جمهور با بيان اين که آمريکا در صدد تخريب روابط ساير کشورها با ايران به منظور تامين منافع خود است، تصريح کرد: واشنگتن با رفتاری دو گانه از يک سو کشورها را به صدور قطعنامه عليه برنامه صلح‌آميز هسته‌ای ايران تشويق و از طرف ديگر برای برقراری روابط با ايران ادعا و تلاش می‌کند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلويزيونی فونيکس چين با طرح اين پرسش که "آمريکايی‌ها روابط اقتصادی زيادی با ايران ندارند، پس چه کسی را تحريم می‌کنند؟" تاکيد کرد: آمريکا با صدور قطعنامه در شورای امنيت در حقيقت روسيه، کشورهای اروپايی و چين را تحريم می‌کند.

رييس‌جمهور با تاکيد بر اين که قطعنامه‌ها عليه برنامه صلح‌آميز هسته‌ای ملت ايران جز ايجاد دشمنی و خسارت ثمری ندارد، اظهار داشت: آمريکايی‌ها ديگران را در خسارت‌ها شريک می‌کنند اما در سود نه و قطعنامه‌ها برای ديگران است و نه آمريکا.

دکتر احمدی‌نژاد با بيان اين که ملت ايران به عنوان ملتی تمدن‌ساز و کهن از حوادث عبور کرده و هر روز قدرتمندتر می شود، تصريح کرد: جمهوری اسلامی ايران در آينده روابط خود را با کشورهای زورگو بر اساس رفتار در موضوعات مختلف از جمله دستيابی ملت ايران به فن‌آوری صلح‌آميز هسته‌ای تنظيم خواهد کرد.

رييس‌جمهور با بيان اين نکته که عادت کرده‌ايم با مزاحمت‌های ديگران کارمان را انجام دهيم، گفت: ملت ايران آثار دشمنی‌ها و تحريم‌ها را خنثی می‌کند و در مسير پيشرفت گام بر‌ می‌دارد و به همين خاطر است که ايران می‌ماند و قدرتمندتر می‌شود.

دکتر احمدی‌نژاد با بيان اين که ايرانيان بر خلاف برخی ملت‌ها در سخت‌ترين شرايط و با اتکا به توانمندی‌های خود پيشرفت می‌کنند، تصريح کرد: تحولات بيرونی تاثير چندانی بر پيشرفت و حرکت رو به جلوی ملت ايران ندارد.

رييس شورای عالی امنيت ملی کشور با تاکيد بر اين که جمهوری اسلامی ايران قدرتی در سطح جهان است، اظهارداشت: امروز ايران نه از نظر نظامی بلکه به لحاظ سياسی و فرهنگی قدرتی جهانی است.

رييس‌جمهور با اشاره به پيشرفت‌های شگرف ايران در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی ، صنعت و علم و دانش، اظهارداشت: ايران در ۳۰ سال گذشته چالش های بزرگی را از سر گذرانده است. ۸ سال جنگ عليه مردم ما تحميل شد و در اين ۳۰ سال تقريباً به طور کامل از ناحيه کشورهای غربی در تحريم اقتصادی و تحت سنگين‌ترين فشارهای سياسی و تبليغی بوديم اما جمهوری اسلامی ايران همواره رشد کرده است.

دکتر احمدی‌نژاد با بيان اين که ملت ايران امروز در بيوتکنولوژی، نانوفناوری‌ها و هوافضا پيشرفت‌های بسيار بزرگی کرده و از روابط اقتصادی گسترده با ديگر کشور برخوردار است، تاکيد کرد: ملت ايران عليرغم تحريم کامل، به فناوری صلح‌آميز هسته‌ای به عنوان دانشی پيشرفته دست يافته است.

رييس‌جمهور با اشاره به افزايش جهشی صادرات ايران خاطرنشان کرد: مبادلات ايران و چين با رشدی ۲۰ درصدی از ۲۰ ميليارد دلار در سال فراتر رفته است و ده‌ها ميليارد دلار سرمايه‌گذاری جديد نيز انجام خواهد شد که همين وضعيت با برخی کشورهای ديگر نيز ادامه دارد.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه اين مصاحبه با اشاره به اين که مشکل در روابط تهران و واشنگتن از طرف آمريکايی‌هاست؛ زيرا آنها قادر به تصميم‌گيری نيستند و سياست خارجی واشنگتن جهت معينی ندارد، تصريح کرد: دولتمردان آمريکا تحليل درستی از شرايط جهان ندارند. قطع روابط واشنگتن با تهران به ضرر آمريکايی‌ها و به نفع ايران است؛ اما آنها نمی‌فهمند.

رييس‌جمهور با بيان اين که جمهوری اسلامی ايران از همه فرصت‌ها برای توسعه صلح و امنيت استفاده می‌کند، گفت: ما علاقه‌منديم به جز رژيم صهيونيستی اشغالگر با همه کشورها روابط دوستانه داشته باشيم.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين که شرايط در صحنه سياسی در آينده نزديک عوض خواهد شد، اظهارداشت: آمريکا نمی‌تواند به اين سياست‌ها ادامه بدهد؛ زيرا درک درستی از ملت‌های منطقه ندارد و بايد متوجه مسووليت‌های خود باشد.

رييس‌جمهور با بيان اين که اگر قدرت‌های زورگو کاری به کار ملت‌ها نداشته باشند کسی با آنها کاری ندارد، اظهارداشت: آمريکايی‌ها برای خودشان مشکل درست می‌کنند. آنها اگر عراق را اشغال نمی‌کردند مشکلی نداشتند و طبيعی است وقتی کشور عراق را اشغال می‌کنند، دچار مشکل هم می‌شوند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اين که ناامنی در عراق به ضرر همه است، گفت: جمهوری اسلامی ايران همواره علاقه‌مند به برقراری امنيت و استقرار کامل در عراق است و در اين زمينه کمک خواهد کرد.

رييس‌جمهور روابط دو ملت ايران و عراق را بسيار خوب، تاريخی و عميق دانست و گفت: غير از دوره کوتاهی که با دخالت بيگانگان درگيری بود، روابط دو ملت هميشه صميمی و دوستانه بوده است و امروز نيز از همه جهات آماده تقويت روابط دوستانه هستيم.

رييس‌جمهور در ادامه مصاحبه با شبکه تلويزيونی فونيکس چين، موضوع هسته‌ای ايران را مهم‌ترين چالش در عرصه خارجی برشمرد که با همبستگی بسيار بالای ملی و ايستادگی ملت ايران با پيروزی تمام شده و به لحاظ حقوقی به پايان راه رسيده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر احمدی‌نژاد با بيان اين که مخالفت‌های آمريکا فاقد هر نوع منطق و پايگاه حقوقی است، گفت: چالش با آمريکا به پايان نرسيده زيرا آمريکايی‌ها ادامه می‌دهند و به نفع ما کار می‌کنند.

رييس‌جمهور در ادامه، ملت ايران را همانند مردم چين، بزرگ و تمدن‌ساز معرفی کرد و گفت: حرکت ملت ايران در مجموع حرکتی پيوسته و همواره رو به جلوست.

دکتر احمدی‌نژاد با بيان اين که ملت‌های ايران و چين دارای ديدگاه‌های نزديک و جوانان دو کشور مصمم، با اراده و پرتلاش هستند، تاکيد کرد: روابط دو دولت ايران و چين هم بسيار خوب و رو به پيشرفت است.

رييس‌جمهور با بيان اين که خانواده در ايران به عنوان پايه روابط اجتماعی بسيار با اهميت است، گفت: روابط بين زن و شوهر و فرزندان و والدين در ايران، گرم و صميمی است.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به وجود آداب و رسوم مختلف در ايران به منظور تحکيم پيوندهای خانوادگی، خاطرنشان کرد: در طول سال مناسبت‌های مختلفی وجود دارد که موجب تقويت روابط خانوادگی و جمع شدن اعضای خانواده است.

Copyright: gooya.com 2016