شنبه 17 فروردین 1387

احمدی نژاد در گفتگو با يک روزنامه ژاپنی: هيچ کس رييس جمهور آمريکا را دوست ندارد، آفتاب

آفتاب: رييس جمهور با تاکيد بر اينکه هر کشوری که در مسير طراحی شده از سوی قدرت های بزرگ قرار بگيرد، ضرر می‌کند، تصريح کرد: امروز وقت آن رسيده که دولت ژاپن خودش را از زير فشارهای آمريکا خارج کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، احمدی نژاد در گفت و گو با خبرگزاری کيودو ژاپن، عملکرد مستقل کشورها را به نفع همه دانست و اظهار داشت: دولت ژاپن دولتی مستقل است و دليلی ندارد تحت فشارهای آمريکا عمل کند.

رييس جمهور در پاسخ به اين مطلب که "شرکت های ژاپنی برای همکاری با ايران تحت فشار قرار دارند" ، گفت: ملت ژاپن ملت بزرگی است و دولت اين کشور بايد کاری کند که فشار به آن وارد نشود زيرا اين مسايل خواهد گذشت اما موضع گيری دولت ها در خاطره تاريخی ملت ها خواهد ماند و روابط آينده را شکل خواهد داد.

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه جمهوری اسلامی ايران مناسبات تنظيم شده از سوی قدرت های بزرگ بعد از جنگ جهانی را به رسميت نمی شناسد، تصريح کرد: اينکه چند قدرت به خود حقی بدهند و نظرات خود را بر ملت ها تحميل کنند؛ برای تامين منافع خود از پيشرفت ملت ها جلوگيری کنند؛ جنگ راه بيندازند و حتی تروريسم سازمان يافته ايجاد کنند تا ملت ها را تحت فشار قرار بدهند، قابل قبول نيست زيرا ملت ها با هم برابرند و انسان ها همه محترمند .

رييس جمهور با بيان اينکه دوره ای که دولت آمريکا خود را مالک عالم بداند، گذشته است، تاکيد کرد: به قدرت های زورگو نصيحت می کنيم به دشمنی با ملت ها ادامه ندهند زيرا در غير اين صورت با استفاده از فرصت های فراوانی که در اختيار داريم مناسبات مستقل و جديدی را در جهان ايجاد می کنيم .

دکتر احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه امروز دوره ملت ها است و آن ها اراده خود را تحميل می کنند، گفت: ملت ها و دولت های فراوانی از مناسبات ظالمانه حاکم بر جهان ناراضی و به تغيير آن ها علاقه مند هستند و اين اتفاق خواهد افتاد .

رييس جمهور با بيان اينکه قدرت های زورگو فکر می کردند می توانند ملت ايران را محدود کنند اما عکس آن اتفاق افتاد و امروز ايران با اکثر ملت ها روابط دوستانه و بر اساس احترام متقابل دارد، اظهارداشت: در مقابل دولت آمريکا در بدترين جايگاه بين المللی است؛ آنها خيال می کنند اگر در شورای امنيت بنشينند و تصميم بگيرند، اجرا می شود در حاليکه بايد بدانند اجرا نمی شود و به نفع آنها است با ملت ها همراه شوند زيرا در غير اين صورت بطور کامل منزوی می شوند .

احمدی نژاد ادامه داد: امروز هيچ ملتی از جمله ملت ژاپن سياستمداران قدرت های زورگو مانند رييس جمهور آمريکا را دوست ندارند و حتی ملت آمريکا هم رييس جمهور آمريکا را دوست ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه "آيا ايران در مذاکرات با کشورهای اروپايی پيش شرطی را قبول می کند؟"، تاکيد کرد: اگر بنا به پيش شرط باشد ايران بايد پيش شرط بگذارد زيرا کشورهای غربی ۵ سال به ملت ها دروغ گفتند و از سازمان های جهانی سوء استفاده و فضای جهانی را آلوده کردند .

احمدی نژاد با بيان اينکه بسته های گذشته اروپا فاقد محتوا بود و امروز نيز بدون درک شرايط جديد نمی توانند پيشنهاد سازنده ای ارايه کنند، تصريح کرد: اميدواريم اروپايی ها شرايط جديد را درک کنند؛ بايد بدانند آنها به ايران نياز دارند، ما هيچ نيازی به آنها نداريم.

احمدی نژاد با بيان اينکه قطعنامه های صادر شده از سوی شورای امنيت سازمان ملل غير قانونی و فاقد هر نوع ارزش حقوقی است که تحت فشار يکی دو قدرت به تصويب رسيده است، تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران فعاليت های صلح آميز هسته ای خود را در قالب آژانس بين المللی انرژی اتمی دنبال خواهد کرد.

Copyright: gooya.com 2016