چهارشنبه 28 فروردین 1387

پايان مذاکرات شانگهای بر سر ايران بدون حل تمام اختلافات، بی بی سی

معاون وزارت خارجه چين اعلام کرد که مذاکرات پنج عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد و آلمان در ارتباط با اخذ تصميماتی برای محدود کردن برنامه هسته ای ايران، بدون اينکه " تمام مشکلات حل شده باشد" پايان يافته است.

محور اين مذاکرات که با حضور معاونان وزيرخارجه چين، فرانسه، آمريکا، بريتانيا و روسيه به اتفاق آلمان در شانگهای برگزار شد، اين بود که آيا برای محدود کردن بلندپروازی های هسته ای ايران بايد مشوق های قوی تری به اين کشور پيشنهاد کرد يا نه.

هی يافی، معاون وزارت خارجه چين پس از پايان مذاکرات به خبرنگاران گفت: "می توانيم بگوييم درباره محتوای اصلی طرح از سرگيری گفتگوها به توافق رسيديم ولی تمام مشکلات رفع نشده اند."

معاون وزارت خارجه چين گفت که مذاکره کنندگان به دولت های متبوع خود گزارش خواهند داد و گفتگوها باز هم ادامه خواهد يافت.

ايران بر اين نکته پافشاری می کند که حق غنی سازی اورانيوم را دارد و می خواهد از غنی سازی اورانيوم برای توليد برق استفاده کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ولی آمريکا و قدرت های اروپايی و طرفدارانشان از اين بيم دارند که ايران با غنی سازی اورانيوم، توانايی ساختن سلاح های هسته ای را به دست آورد.

مذاکراتی که قرار بود دوشنبه گذشته بين غلامرضا آقازاده، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران و محمد برادعی رئيس آژانس انرژی اتمی در وين صورت گيرد، به دلايل نامعلومی به تعويق افتاده است.

شورای امنيت سازمان ملل متحد ماه گذشته با دور سوم تحريم ها عليه ايران به دليل برنامه هسته ای اين کشور موافقت کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پايان مذاکرات شانگهای بر سر ايران بدون حل تمام اختلافات، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016