پنجشنبه 29 فروردین 1387

محمدرضا باهنر: تورم غيرقابل تحمل شده است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی با بيان اين‌که در مرحله‌ی دوم انتخابات حضور هر رای دهنده تاثيرگذارتر از مرحله‌ی اول خواهد بود، اولويت اول مجلس هفتم را کنترل عوامل تورم‌زا و در نتيجه کاهش تورم خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدرضا باهنر در حاشيه گردهمايی علما و ائمه جماعات، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اصولا در مرحله‌ی دوم حضور به اندازه‌ی مرحله‌ی اول نيست، و معمولا اهل تکليف‌ها و کسانی که انگيزه‌ی سنگين سياسی دارند شرکت می‌کنند و رکوردی که نظام جمهوری اسلامی ثبت می‌کند معمولا برای مرحله‌ی اول است.

وی افزود: به هر حال طبيعی است کسانی که در مرحله اول رای داده‌اند و کانديدای مورد نظرشان حائز اکثريت نشده، برای اتمام قضيه توصيه می‌شود که حتما در مرحله‌ی دوم شرکت کنند و چون تعداد آراء از نظر کمی، به‌النسبه کاهش می‌يابد، بنابراين حضور هر رای دهنده تاثير بيشتری در انتخابات خواهد داشت.

نايب رييس مجلس هفتم تاکيد کرد: در مرحله‌ی دوم، سيستم انتخابات ترکيب بين اصولگرايان و اصلاح‌طلبان مانند مرحله‌ی اول و شايد کمی به نفع اصولگرايان را رقم بزند، چون بخشی از آراء مردم، در مرحله‌ی دوم می‌تواند تحت تاثير نتيجه‌ی مرحله‌ی اول قرار بگيرد و بر اين اساس، به گمان ما سهم اصولگرايان در مرحله‌ی دوم بيش از سهم مرحله‌ی اول باشد.

باهنر درباره ترکيب مجلس هشتم نيز به خبرنگاران گفت: در مرحله‌ی اول، ۷۰ درصد اصولگرايان وارد شدند، در مرحله‌ی دوم نيز همين تعداد خواهد بود. به طور کلی بايد گفت سهم اصولگرايان از مجلس هشتم ۷۰ درصد، اصلاح‌طلبان ۲۰ درصد و ۱۰ درصد نيز مستقل‌ها خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

منتخب مردم تهران در مجلس هشتم اولويت برنامه‌های مجلس هشتم را کاهش تورم عنوان کرد و گفت: از ابتدا نيز تورم را پيش‌بينی می‌کرديم و در اين زمينه با برخی از کارشناسان دولت اختلاف مواضع داشتيم، اما اکنون نظر همه‌ی ما يکسان است. بايد به دنبال همه‌ی عوامل تورم‌زا بود، که بخش اول آن نقدينگی و هزينه‌های زياد و غيرتوليدی دولت است که بايد کنترل شود، و نيز حساب ذخيره‌ی ارزی که بايد صرفا به صورت ارزی هزينه شود و يا به صورت سرمايه‌ی توليدی عمل شود و همه‌ی اين‌ها بايد در کوتاه مدت رخ دهد، و در درازمدت نيز عرضه‌ی توليدات بيشتر در کشور می‌تواند تورم را کاهش دهد.

نايب رييس مجلس هفتم در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اين‌که آيا به مردم قول می‌دهيد در مجلس هشتم مشکل تورم و بيکاری را حل کنيد، گفت: ما تلاش خود را می‌کنيم؛ در مجلس هفتم بيشتر تاکيد بر بيکاری بود تا تورم؛ اين بار، بايد جای اين‌ها عوض شود، البته هر دو مهم است، اما به نظر می‌رسد تورم غيرقابل تحمل شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا باهنر: تورم غيرقابل تحمل شده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016