جمعه 30 فروردین 1387

مکارم شيرازی: گرانی مسکن غوغا می‌کند، ايسنا

- بازگوکردن اين مسايل تضعيف دولت نيست
- مجلس فعلی وگذشته، دولت‌های پيشين واستادان به حل معضل اقتصادی کمک کنند


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - فقه


آيت‌الله العظمی مکارم شيرازی در ديدار شورای مرکزی کميته امداد امام خمينی (ره) از وضع نابسامان گرانی و تورم انتقاد کرد و گفت: از گوشه و کنار کشور وضع گرانی و تورم به ما شکايت می‌شود و در اين ميان مساله مسکن غوغا می‌کند و در قسمت‌های ديگر نيز داد مردم بلند است.

به گزارش ايسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آيت‌الله العظمی مکارم شيرازی افزود: گاهی فکر می‌کنند اگر ما اين مسايل را بازگو کنيم تضعيف دولت است، ولی اينطور نيست و ما دولت را صالح می‌دانيم و بايد آن‌را کمک کرد زيرا اگر مشکل اقتصادی حل نشود تبديل به مشکل سياسی و فرهنگی خواهد شد.

مکارم شيرازی، نداشتن تعصب فکری و سليقه‌يی، شجاعت تجديدنظر در برنامه‌ها و مشورت با صاحبان فکر و انديشه را برای بهبود وضع اقتصادی لازم دانست و بيان کرد: در شرايط کنونی بايد مجلس فعلی و گذشته و دولت‌های پيشين و استادان دانشگاه‌ها، همه به سامان دادن معضل اقتصادی به وجود آمده کمک کنند.

اين مرجع تقليد بازنگری در ضوابط کميته امداد را خواستار شد و بيان کرد: ضوابط امداد بايد بازنگری شود تا شامل همه افراد نيازمند شود.

وی، آموزش و کار فرهنگی را در کميته امداد بسيار ضروری دانست و افزود: بسياری از انواع فقر، فقر واقعی نيست و بر اثر ضعف شخصيت و بدبينی و عدم اعتماد به نفس به وجود می‌آيد و اگر آموزش فرهنگی به اين افراد داده شود، اعتماد به نفس پيدا خواهند کرد و خود اشتغال می‌شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مکارم شيرازی، ارتقای کميته امداد امام خمينی (ره) در کمک به نيازمندان به مجموعه فرهنگی را بسيار خوشحال کننده دانست و گفت: امداد يک ارتباط تنگاتنگ به وضع اقتصادی مملکت دارد و هر چه اين وضع بهتر شود بار امداد سبک‌تر خواهد شد.

وی، توجه به مسايل اخلاقی و فرهنگی حاکم بر جامعه را خواستار شد و گفت: مبارزه و برخورد با بدحجابی بايد از ادارات در اختيار دولت شروع شود و مراکز عمومی و رسانه‌ها آن‌را دنبال کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مکارم شيرازی: گرانی مسکن غوغا می‌کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016