دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

رييس سازمان بازرسی کل کشور: گزارشی از مافيای اقتصادی به سازمان ارائه نشده است، ايسنا

- می‌توانيم سهل‌انگاری احتمالی دستگاه‌ها درباره گرانی را بررسی کنيم

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اقتصادی


رييس سازمان بازرسی کل کشور تصريح کرد: اگر در مورد گرانی‌ها اين موضوع مطرح باشد که دستگاهی وظيفه‌ی خود را انجام نمی‌دهد سازمان می‌تواند ورود کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين محمد نيازی رييس سازمان بازرسی کل کشور در حاشيه‌ی دهمين جلسه‌ی هيات مديره‌ی انجمن آمبودزمان آسيايی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که آيا سازمان بازرسی کل کشور قصد ورود به مساله‌ی گرانی‌ها به ويژه مسکن را دارد يا خير؟ اظهار داشت: بحث‌ها گرانی چند موضوع است. نظارت بر رعايت قيمت‌ها بر عهده‌ی وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی است. همچنين سازمان تعزيرات حکومتی در اين زمينه وظايفی دارد. سازمان بازرسی به اين معنا ورود به اين مساله ندارد و در حوزه‌ی صلاحيتش نيست.

وی ادامه داد: اما اگر اين موضوع مطرح باشد که دستگاهی در اين زمينه وظيفه‌ی خود را انجام نمی‌دهد سازمان می‌تواند ورود کند که آيا دستگاه‌های مسوول وظايف خود را انجام داده‌اند يا خير؟ يا اينکه به علت سهل‌انگاری مشکلاتی در اين زمينه ايجاد شده است يا نه؟

رييس سازمان بازرسی کل کشور، يادآور شد: به عنوان مثال گرانی مسکن مقوله‌ی مهمی بود و متاسفانه ما در اين مورد وضعيت خوبی در کشور نداريم. در اين جهت ما در اين زمينه ورود کرديم که گزارش آن اخيرا منتشر شد تا به دولت در جهت حل مشکل گرانی مسکن کمک کنيم. گرانی مسکن علت‌های مختلفی از جمله بحث عرضه و تقاضا و مباحث ديگری دارد.

خبرنگاری از نيازی سوال کرد که رييس جمهور بيان کرده که يکسری باندها و مافيای اقتصادی در کشور وجود دارد؛ آيا سازمان اين مافيا را شناسايی کرده است يا خير؟ رييس سازمان بازرسی کل کشور پاسخ داد: سازمان بازرسی در مسائل مختلف ورود پيدا می‌کند و گزارش‌هايی را تهيه و ارايه می‌کند؛ اما در رابطه با اين چيزی که مطرح شده تاکنون گزارشی در اين زمينه به ما داده نشده است که موضوع به اين شکل بوده باشد و ما در سازمان بازرسی در اين زمينه سابقه‌ای نداريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، نيازی در پاسخ به اين سوال که قرار است سازمان در سال ۸۷ اسامی دستگاه‌هايی را که در جهت اجرای سياست‌های اصل ۴۴ کوتاهی می‌کنند اعلام کند، گفت: هنوز اوايل سال ۸۷ است و امسال را گذاشته‌ايم که فعاليت دستگاه‌ها را رصد کنيم تا اين سال تمام نشده اعلام می‌کنيم که کدام دستگاه‌ها در اين زمينه موفق بوده و کداميک موفق نبوده‌اند.

Copyright: gooya.com 2016