جمعه 6 اردیبهشت 1387

تکذيب شليک کشتی مرتبط با ارتش آمريکا به سوی قايق نظامی ايرانی، مهر

در حاليکه شبکه های تلويزيونی عرب زبان لحظاتی پيش گزارش دادند که يک فروند کشتی که با ارتش آمريکا قرارداد همکاری دارد؛ به سوی يک قايق ايرانی آتش گشوده است، يک مقام آگاه هر گونه شليک به قايق ها و ناوچه های نظامی ايران را تکذيب کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه های تلويزيونی العربيه و الجزيره در خبری فوری به نقل از خبرگزاری رويترز و رويترز هم به نقل از يک مسئول دفاعی آمريکا اعلام کردند که يک کشتی که با ارتش آمريکا قرارداد دارد، به سوی يک قايق ايرانی آتش گشوده است. گرچه هنوز جزئيات بيشتری دراين باره منتشر نشده است.

منابع رسمی و خبری ايران تا کنون اين خبر را تائيد نکرده اند. ضمن اينکه در خبر رويتر نام مقام نظامی آمريکايی نيز فاش نشده و همچنين اشاره ای به نظامی يا غير نظامی بودن قايق ادعا شده ايرانی نيز نگرديده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در عين حال يک مقام آگاه در گفتگو با مهر ضمن تاکيد بر هشياری کامل نيروهای دريايی ايران و عدم دريافت گزارشی مبنی بر هرگونه شليک به شناورهای نظامی ايران تاکيد کرد: اگر چنين شليکی صورت گرفته باشد و خبر رسانه های فوق صحيح باشد، نيروهای آمريکايی احتمالا به قايق های غير نظامی و يا ماهيگيری شليک کرده اند که در اين صورت نيز ايرانی بودن آنها قطعی نيست.

وی يادآور شد که شليک نيروهای آمريکايی يا انگليسی حاضر در خليج فارس و دريای عمان به قايق های غير نظامی سابقه دارد و آنان هر قايقی را تهديد به حساب آورده و قبل از حصول اطمينان از اطلاعات نظامی اقدام به شليک می کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تکذيب شليک کشتی مرتبط با ارتش آمريکا به سوی قايق نظامی ايرانی، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016