جمعه 13 اردیبهشت 1387

الهام: خائنين می خواهند مردم را مايوس کنند، آفتاب

آفتاب: سخنگوی دولت گفت:«يک عده می‌خواهند مردم را به جد مايوس کنند که اين افراد دارند واقعا خيانت می‌کنند؛ البته مردم مايوس نمی‌شوند».

به گزارش ايسنا، غلامحسين الهام که در شورای اداری گيلان سخن می‌گفت، تصريح کرد که بحث اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها بايد جدی گرفته شود و افزود: «شورای اطلاع‌رسانی بايد در استان راه‌اندازی شود».

الهام تاکيد کرد: «هنر مديريت در جامعه ما مديريت در شرايط مختلف و دشوار است و مديران ما در شرايط سخت آزموده شده‌اند، ما ملتی آزموده هستيم؛ بنابراين مشکلات برای اين جامعه يک عبور عادی است و عبور از اين مرحله دشوار نيست».

وزير دادگستری هم‌چنين با اشاره به چند اصل مهم در کشور گفت: «در کشورمان روح توکل و ايمان به خداوند و اتکال به قدرت او و نيز پيوند خوب و عميق اجتماعی در بين آحاد جامعه وجود دارد و اگر مردم را باور کنيم مشکلی نخواهيم داشت و اين از قدرت انرژی آب و برق بالاتر است».

وی در عين حال با اشاره به کمبود آب و خشکسالی در کشور و استان گيلان اظهار داشت:« مسائل کم آبی و شرايط جوی مشکلی نيست که نتوانيم آن را حل کنيم و دولت برای آن پيش‌بينی و برنامه‌ريزی کرده و بر اوضاع مسلط است، هم‌چنين ستاد ويژه‌ای تشکيل داده و با بهره‌گيری از همه ظرفيت‌های استان و هماهنگی با استاندار و پرهيز از نگاه بخشی می‌توان آن را رفع کرد».

الهام خاطرنشان کرد: «مديريت صحيح منابع و مصرف درست، شاخص موفقيت اسلامی است، صلاح و فساد جامعه اسلامی اين است که مديران آن در جهت اصلاح بتوانند از منابع موجود درست استفاده کنند و برعکس؛ از اين رو بايد منابع آبی را در هر شکلی بهينه کنيم؛ زيرا يک تکليف ملی و شرعی است و بايد از اسراف نيز به شدت جلوگيری کرد».

الهام بر تقويت فرهنگ کار و تلاش تاکيد کرد و اظهار داشت: «دولت در راستای مبارزه با بيکاری بحث بنگاه‌های اقتصادی زودبازده را دنبال می‌کند و فرهنگ کار، آموزش کار و کارآفرينی اولويت ديگر دولت در اين عرصه است».

وی گفت: «استقلال جامعه در توليد و حرکت رو به جلو در گرو فعاليت‌های کوبنده است و دولت در حال سرمايه‌گذاری است و منابع مالی بانکی را هدايت کرده تا مردم بتوانند سرمايه‌گذاری کنند».

سخنگوی دولت هم‌چنين سياست‌های دولت در خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ را بسيار جدی برشمرد و تاکيد کرد: «همه اصل ۴۴ معنايش اين نيست که همه منابع بزرگ دولت را به چند شرکت و کمپانی بزرگ بدهيم».

الهام هم‌چنين تصريح کرد:« حمايت مالی از افکار تکليف دولت است و امروز تامين اجتماعی وجود دارد و بايد محصولات کشاورزی بيمه شود، دولت گاهی وظيفه دارد خريد تضمينی انجام دهد، زيرا اتکای هميشگی کشاورز به خريد تضمينی امکان فعاليت های مثبت و خلاقيت را کم می‌کند».

وی هم‌چنين با تاکيد بر امر مهم اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی فعاليت‌ها برای مردم افزود:« اطلاع‌رسانی يک تشريفات و يا ريا نيست، امروز مديريت دنيا بر اساس ارتباطات پيش می‌رود و مسوولان بايد به وسيله اطلاع‌رسانی با مردم حرف بزنند».

وی در ادامه با اشاره به برخی موفقيتهای دولت اظهار داشت: «دولت در همه شاخص های رشد از جمله صادرات نفتی و غيرنفتی، ميزان سرمايه‌گذاری داخلی و خارجی، رشد چشمگيری داشته است و رشد اقتصادی نسبت به برنامه چهارم جلو بوده و نسبت به افق چشم‌انداز نيز با قدرت به جلو پيش می‌رود».

وی تصريح کرد: «در حوزه اصلاح ساختار مالی کشور نيز با کاهش سود بانکی، رييس جمهور به جديت ايستاده است».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوی دولت در عين حال با اشاره به برخی اشتباهات گفت:« ما بايد منابع بانکی را برای توليد، هدايت و نظارت می‌کرديم که بخش زيادی از آن بر خلاف سياست‌های دولت به سمت تجارت سوق پيدا کرد و به يک نوعی برخی مشکلات نيز به سمت مسکن و ايجاد مشکل مسکن سوق پيدا کرد که بايد برگردانيم و نيز يک سری چک پولهايی هم بدون کنترل منتشر شد و مشکلاتی ايجاد کرد که ما راه حل را پيدا کرده‌ايم و مشکل را رفع خواهيم کرد».

وی افزود:« بيان اشتباهات از قدرت کم نمی‌کند، بلکه بايد کار کنيم تا با نظارت، اشتباهی صورت نگيرد».

الهام خاطرنشان کرد: «اما اين اشتباهات در سياست‌ها و برنامه‌ريزی نبود، بلکه در اجرا و در بعضی جاها وجود داشت، اما جامعه رو به جلوست؛ گرچه يک عده می‌خواهند مردم را به جد مايوس کنند که اين افراد دارند واقعا خيانت می‌کنند؛ البته مردم مايوس نمی‌شوند».

وی ادامه داد:« اين دولت حلقه بسته را باز کرد تا تحول در مديران ايجاد شود و در نهايت تحول در نسل‌ها به وجود بيايد».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الهام: خائنين می خواهند مردم را مايوس کنند، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016