جمعه 10 خرداد 1387

احمدی نژاد: بهبود همه شاخص های اقتصادی، جز تورم، کم‌کاری بانک‌ها در انجام وظايفشان برای مهار تورم، ايسنا

- رسيدن به اهداف چشم‌انداز قبل از ۱۴۰۴

رييس‌جمهور با بيان اين که قدرت‌های استکباری در پی ايستادگی رهبری عزيز ، ملت ايران و بسيجيان، در سراشيبی سقوط قرار گرفته‌اند، تصريح کرد: علی‌رغم همه فشارها ، تهديدها و تحريم‌ها، سازندگی انجام شده در دوران حاکميت جمهوری اسلامی ايران بی‌نظير و نسبت به گذشته دارای جهش‌های فوق‌العاده است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در اجتماع فرماندهان و مديران نيروی مقاومت بسيج سراسر کشور افزود: در عين حال همه ما معتقديم پيشرفت و تحولی که اتفاق افتاده، آن چيزی نيست که در شأن ملت عزيز و نظام باشد و بايد بيش از اين تلاش کرد و به پيش رفت.

رييس‌جمهور انديشه ، فرهنگ و نام بسيج را ساحل امن و اطمينان و نقطه اتکای مستحکم ملت، نيروهای انقلاب ، آزادگان ، خداپرستان و عدالت‌خواهان سراسر جهان برشمرد و تصريح کرد: روحيه بسيجی ، انگيزه و اميدآفرين است و به واقع انديشه و فرهنگ بسيج اکسير مقدسی است که ملت‌ها را به جوش و خروش و حرکت وا می‌دارد؛ همان طور که ملت ايران را به حرکت روبه جلو واداشته است.

رييس شورای عالی امنيت ملی به خيالات خام رييس‌جمهور فعلی آمريکا برای تهديد و ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی ايران اشاره کرد و گفت: خبرهای موثقی داريم که هر وقت بوش چنين خيالات خامی به سرش زده است، فرماندهان نظامی‌اش آن‌چنان تصوير شفاف و البته وحشتناکی برای او توصيف کرده‌اند که وی از اين تفکرات پشيمان شده و وحشت کرده است.

رييس‌جمهور با بيان اين که بوش نيز همچون اسلافش چنين آرزويی را با خود خواهد برد، افزود: نيروهای هوشيار و مقاوم ارتش، سپاه، بسيج و ملت رشيد ايران دست هر کسی را که قصدی عليه جمهوری اسلامی ايران داشته باشد، قطع خواهند کرد.

دکتر احمدی‌نژاد به عکس‌العمل اخير اين قدرت‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ايران اشاره و تاکيد کرد: آنها چند صباحی است که شروع کرده‌اند و به ما می‌گويند جمهوری اسلامی ايران يک قدرت تاثيرگذار منطقه‌ای است و ما بايد نقش ايران را در همه معادلات در نظر بگيريم ، درحالی که واقعيت آن است که جمهوری اسلامی ايران يک قدرت در عرصه جهانی است.

رييس شورای عالی امنيت ملی با بيان اين که ما بايد خود را برای تحولات بزرگ جهانی آماده کنيم، گفت: فروريزش نظام سرمايه‌داری بسيار سريع‌تر از مارکسيست‌ها و کمونيست‌ها اتفاق می‌افتد و ما بايد از امروز خود را برای حضور موثر در مديريت جهانی آماده کنيم. آيا به واقع ما ۱۰ سال پيش فکر اين همه تحول امروز را می‌کرديم؟

دکتر احمدی‌نژاد افزود: هنوز قدرت ملت ايران و بسيج برخاسته از اين ملت، در عرصه جهانی آزاد نشده است و مطمئناً با آزاد شدن قدرت و تفکر بسيج در عرصه جهانی، شاهد تحولات بسيار بزرگی خواهيم بود.

رييس شورای عالی امنيت ملی با تشريح شرايط جهانی پس از جنگ جهانی دوم و اهداف برنامه‌ريزان مادی‌نگر اين دوران گفت: آنها به گونه‌ای برنامه‌ريزی و باور کرده بودند که حداقل تا ۳۰۰ سال بر کل جهان حاکم خواهند بود و آزادی‌طلبان آرام آرام به نقطه‌ای رسيده بودند که یأس بر آنها حاکم شده بود؛ اما ناگهان مردی از ايران به نام امام خمينی (ره) برخاست و در مقابل همه دنيای مادی اين قدرت‌ها قيام کرد.

رييس‌جمهور با بيان اين که برخلاف انتظارات و پيش‌بينی‌ها همه معادلات اين قدرتها در هم شکسته است، افزود: طبيعی بود که اين قدرت‌ها با همه توان خود برای انهدام و نابودی انديشه امام (ره) و پيروانش تلاش کنند که داستان جنايت‌ها و دشمنی‌های آنها با ملت ايران داستانی طولانی است.

دکتر احمدی‌نژاد تصريح کرد: آنها نمی‌خواهند باور کنند که پرچمی برافراشته شده و به رغم همه تهاجمات آنها ايستاده است. روز اول حتی تصور می‌کردند می‌توانند با طراحی‌های ساده اين پرچم را پايين آورند.

رييس شورای عالی امنيت ملی با تشريح روش‌های مختلف دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام نوپای ملت ايران در طول ۳۰ سال گذشته، تاکيد کرد: به فضل الهی و با ايستادگی رهبری عزيز و ملت بزرگ و بسيجيان ما امروز همه قدرت‌های به اصطلاح بزرگ در سراشيبی سقوط قطعی قرار گرفته‌اند.

دکتر احمدی‌نژاد با بيان اين که امروز سردمداران اين قدرت‌ها و تفکراتشان نه تنها در محافل مردمی بلکه در محافل علمی هم جايی ندارند، گفت: در آمريکا هم تشکيک در اصالت و کارآمدی نظام مادی حتی به حاکميت دولت و مدارس اين کشور رسيده است و اين جای تامل دارد.

رييس‌جمهور با تاکيد بر اين که آمريکا تا به امروز در هيچ جنگی وارد نشده است که فاتح خارج شود ، تصريح کرد: آنها فقط با تبليغات و جنگ روانی و تزوير ، هيمنه‌ای از خود ساخته بودند که اين هيمنه هم امروز در هم شکسته است.

وی به طراحی منجر به شکست آمريکا و رژيم صهيونيستی در لبنان اشاره کرد و افزود: برنامه آنها در لبنان اين بود که با ايجاد درگيری و به وسط کشيدن پای حزب‌الله در اين درگيری‌ها ، وارد عمل شوند و به قول خودشان انتقام دو سال قبل را بگيرند؛ اما نتوانستند چنين کاری را انجام دهند.

دکتر احمدی‌نژاد مشکلات عميق اقتصاد آمريکا را مورد تاييد همه خبرگان اقتصادی اين کشور توصيف و تصريح کرد: بنا بر گفته خود آنها مبانی نظری امپراطوری اقتصادی آمريکا با بن‌بست مواجه شده و هيمنه نظامی آنها نيز در هم ريخته و به نوعی فروريخته است؛ البته هيچ کدام از اين‌ها به معنای آن نيست که آنها آزار و اذيت نداشته باشند.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنانش به برخی گره‌های به ظاهر ناگشودنی بر سر راه پيشرفت کشور و ملت اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی در داخل می‌خواهند با همان برنامه‌ريزی‌ها و طراحی‌های نظام سرمايه‌داری کشور را سازماندهی کنند و پيش ببرند که اين نقطه کوری است و جواب نمی‌دهد. آنها چنين سياست‌هايی را اجرا می‌کنند و بعد می‌گويند سياست‌های دولت جواب نداده است.

دکتر احمدی‌نژاد به تلاش برخی برای حمايت از متخلفان و ايجاد حاشيه امن برای آنها اشاره کرد و افزود: حتی اين افراد حاضر نيستند وقت اندکی بگذارند و برنامه‌های دولت را مطالعه کنند و بعد از آن ايراد بگيرند؛ آنها فقط يک نقطه را انتخاب می کنند و هجوم می‌آورند.

رييس‌جمهور گفت: در برخورد با مفاسد اقتصادی هم با چنين مشکلی مواجهيم و هر جا که می‌خواهيم برخورد موثری انجام دهيم، به سمت ما هجوم می‌آورند.

وی افزود: ما معتقديم آنها می‌خواهند با انتشار حجم بالای دروغ‌پردازی‌ها و توهين‌ها از ملت ايران انتقام بگيرند و نگذارند برنامه‌های دولت به نتيجه برسد.

دکتر احمدی‌نژاد دولت نهم را از نظر کارشناسی بعد از انقلاب اسلامی کم‌نظير توصيف و تصريح کرد: خود من به عنوان رييس‌جمهور و با انجام مشغله‌هايی که دارم، برای برخی تصميم‌گيری‌های کارشناسی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت وقت می گذارم و کار را بررسی کارشناسی می‌کنم.

رييس‌جمهور تمام شاخص‌های اقتصادی کشور جز تورم را رو به بهبود دانست و گفت: تورم ابعاد و زوايای مختلفی دارد و عوامل گوناگونی بر آن تاثير می‌گذارد که دولت با تمام توان در صدد مهار آن است.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر افزايش وابستگی بودجه دولت به نفت در سه سال گذشته تصريح کرد: بر اساس آمار و روش‌هايی که اين افراد و نظريه‌پردازان، قبول دارند، وابستگی بودجه به نفت در سه سال ۸۳ ، ۶۷ درصد بوده اما هم اکنون به ۵۱ درصد کاهش يافته است.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به تلاش دولت برای حرکت در مسير چشم‌انداز ۲۰ ساله گفت: ما هم اکنون در بسياری از رشته‌های علمی و شاخص‌های مهم ديگر در منطقه مقام نخست را داريم و در واقع تا قبل از رسيدن به سال ۱۴۰۴ به اين اهداف دست پيدا کرده‌ايم.

رييس‌جمهور پايان يافتن برخی طرح‌های نيمه‌تمام در دو سال گذشته را از موفقيت‌های بزرگ دولت برشمرد و افزود: برخی از اين طرح‌های نيمه تمام حدود ۱۷ سال معطل بودند که ظرف ۲ سال با برنامه‌ريزی فشرده و کار مداوم به سرانجام رسيدند.

دکتر احمدی‌نژاد رشد اقتصادی بالای ۷ درصدی کشور در دو سال گذشته، افزايش شاخص‌های سرمايه‌گذاری، گسترش کم نظير فضاهای ورزشی و رشد گردشگری را از ديگر موفقيت‌های دولت نهم برشمرد.

وی با تشريح ريشه‌های تورم و تقسيم آن به دو بخش تورم وارداتی و تورم داخلی گفت: به دليل شرايط جهانی ، در برخی کشورهای منطقه تورم در طول يکی دو سال اخير چند برابر شده است و بايد توجه ويژه به اين موضوع داشته باشيم.

رييس‌جمهور راههای مقابله با تورم وارداتی را پايين آوردن تعرفه‌ها و تخصيص يارانه توصيف کرد و افزود: تا آنجا که توانستيم تعرفه‌ها را پايين آورديم و برای تخصيص يارانه هم به بودجه نياز داشتيم که برايش برنامه‌ريزی کرديم تا با تصويب لايحه‌ای در مجلس اعتبار مورد نياز تامين شود، اما در نهايت با سلب فوريت اين لايحه در مجلس هفتم، بررسی آن منتفی و به مجلس هشتم سپرده شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر احمدی‌نژاد عامل داخلی تورم را نيز ناشی از هزينه‌های دولت و خلق پول از سوی بانک‌ها دانست و گفت: در جلسه‌ای که با مديران بانک‌ها داشتيم، گفتيم که ما هزينه‌های دولت را با فشار به دستگاه‌های اجرايی برای کاهش بودجه جاری کاهش می دهيم و شما هم جلوی سهم بانک‌ها در تورم را بگيريد . ما به وعده خود عمل کرديم اما بانکها آن طور که بايد مسووليت خود را انجام ندادند.

رييس‌جمهور عزم دولت را برای مبارزه با فساد اقتصادی و برخورد با متخلفان، جدی و برگرفته از روحيه بسيجی توصيف کرد و گفت: بنيان‌های امروز اقتصادی کشور قوی است و اميدواريم با رهنمودهای رهبری، همدلی و همياری‌ها بيشتر شکل بگيرد تا از اين مرحله به سرعت بگذريم و وارد عرصه‌های جهانی شويم.

دکتر احمدی‌نژاد هم‌چنين با تشکر از تلاش‌های بسيجيان، نيروی مقاومت بسيج را نيروی هميشه در صحنه و تحت فرماندهی فردی مومن، شجاع، انقلابی و باتدبير خواند.

پيش از سخنان رييس‌جمهور، سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نيروی مقاومت بسيج ، گزارشی از فعاليت‌های بسيجيان سراسر کشور و اهداف و جايگاه جديد تعريف شده برای نيروی مقاومت بسيج ارائه کرد.

Copyright: gooya.com 2016