شنبه 25 خرداد 1387

علی مزروعی: هر کس با احمدی‌نژاد رقابت کند، پيروز می‌شود، آفتاب

- دولت نهم تابع سياست‌های من‌درآوردی و تخيلی است


آقای احمدی‌نژاد، تورم اتفاق افتاده يک پديده عجيب و غريب و مافيايی نيست و با کمی دست داشتن در اعداد و ارقام می‌توان متوجه شد که گرانی و تورم حاصله از ابتدا هم قابل پيش‌بينی بود.


آفتاب:‌ رجبعلی مزروعی، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با اشاره به اظهارات رييس‌جمهور و مشاور رسانه‌ای وی مبنی بر آغاز جنگی عليه دولت حول محور گرانی و تورم در سال پايانی دولت نهم گفت:‌ «در اين‌که مسير سياست‌های اقتصادی دولت نهم در انطباق با شعارها و وعده‌های آقای احمدی‌نژاد در ايام انتخابات رياست جمهوری نهم نيست و در ناموفق‌بودن و ناکامی دولت نهم در اين راستا شکی نيست».

مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی آفتاب اضافه کرد:‌ «امروز همان کسانی که به آقای احمدی‌نژاد رأی داده‌اند وقتی به بازار می‌روند و خريد می‌کنند به خوبی احساس می‌کنند چه اتفاقی افتاده و اين را در زندگی روزمره حس می‌کنند».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود:‌ «دولت و آقای رييس‌جمهور در برابر چنين اتفاقاتی که ناشی از سياست‌های اشتباه دولت در عرصه داخلی و خارجی بوده چه پاسخی می‌تواند داشته باشند جز اين که فرافکنی کنند».

نماينده اصفهان در مجلس ششم شورای اسلامی ادامه داد:‌ «دولت نهم مجبور است به جای پذيرش اشتباهات و اصلاح آنها، اتفاقات را به مافيا و دست‌های پنهان و ناشناخته در بازار و دشمنان خارجی نسبت دهد».

وی تاکيد کرد: «متاسفانه اين نگرش و ديدگاه دولت باعث شده که نه تنها دولتمردان نهم به دنبال راه‌حلی برای مشکلات نباشند بلکه با تداوم اشتباهات‌، وضعيت اقتصادی و تورم و گرانی روز‌به‌روز بدتر شود».

مزروعی اضافه کرد:‌ «انتخابات شورای سوم و انتخابات مجلس هشتم به خوبی نشان داد که طرفداران دولت نهم به شدت با کاهش رأی و پايگاه اجتماعی خود در ميان مردم روبه‌رو هستند و اين قطعا در انتخابات آتی رياست‌جمهوری موثر خواهد بود».

وی تصريح کرد:‌ «به همين دليل است که دولت در آستانه انتخابات رياست‌جمهوری دهم به دنبال فرار از واقعيت است».

اين فعال سياسی اصلاح‌طلب خطاب به دولت نهم خاطرنشان کرد: «اقتصاددانان و کسانی که مسايل اقتصادی کشور را رصد می‌کنند، در سال اول و دوم همه موضوعاتی را که امروز به معضل تبديل شده‌اند،‌ می‌ديدند و سياست‌های اشتباه را متذکر می‌شدند. نامه اول و دوم اقتصاددان‌ها به رييس‌جمهور به همراه تحليل‌ها و نوشته‌های منتقدان راه را بر فرافکنی‌های دولت نهم می‌بندد».

اين کارشناس مسايل اقتصادی يادآور شد:‌ «تحليل‌گران بارها تاکيد کرده‌اند که بزرگترين عامل رخ‌داده در تورم و گرانی، افزايش نقدينگی است که ناشی از افزايش هزينه‌های دولت در بودجه و دستورات دولت برای وام‌دهی و کاهش نرخ سود بانکی بوده است».

وی ادامه داد:‌ «مجموعه اينها باعث شد ظرف دو سال، نقدينگی کشور بيش از دو برابر شود و کاملا روشن بود که چنين اتفاقی چه بلايی بر سر قيمت کالاها و خدمات خواهد آورد».

مزروعی تاکيد کرد: «نقدينگی زياد ابتدا متوجه بخش مسکن شد و قيمت مسکن را ظرف دو سال گذشته به دو سه برابر قيمت قبلی خود رساند و امروز که اين بخش اشباع شده، آثار افزايش نقدينگی متوجه ديگر بخش‌ها مثل کالاها و اقلام مصرفی مورد نياز کشور شده و همزمان با افزايش جهانی قيمت مواد غذايی، رقم‌هايی سرسام‌آور را برای کالاهای مصرفی و غذايی به وجود آورده است».

وی خطاب به رييس‌جمهور تاکيد کرد: «‌آقای احمدی‌نژاد آنچه در اين بخش اتفاق افتاده يک پديده عجيب و غريب و مافيايی نيست و با کمی دست داشتن در تحليل اقتصادی و اعداد و ارقام می‌توان متوجه شد که گرانی و تورم حاصله از ابتدا هم قابل پيش‌بينی بود و هيچ آدم اقتصادی نيست که اين اتفاقات را غيرقاعده تشخيص دهد».

مزروعی تصريح کرد:‌ «دانش و علم اقتصاد برای اين به‌وجود آمده که مسايل را بر اساس اصول تحليل کنيم و مهمترين مشکل دولت آقای احمدی‌نژاد اين است که برای علم و دانش و قواعد اقتصادی ارزشی قائل نيست و تابع يکسری سياست‌های من‌درآوردی و تخيلی است».

وی در ادامه گفت:‌ «دولت نهم فکر می‌کند با کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند مشکل توليد و سرمايه‌گذاری را حل کند».

مزروعی در پاسخ به اين سوال که "وضعيت دولت نهم را برای انتخابات رياست‌جمهوری دهم چگونه ارزيابی می‌کند"، گفت: «اول بايد ديد که آيا انتخاباتی که می‌خواهد برگزار شود يک انتخابات رقابتی، سالم و عادلانه خواهد بود يا خير».

وی افزود:‌ «تجربه انتخابات مجلس هشتم نشان داد که در ايران ديگر انتخابات به معنی يک رقابت سالم معنايی ندارد».

مزروعی ادامه داد: «متاسفانه وقتی ما بحث از انتخابات می‌کنيم اولين سوالی که نمی‌توانيم برايش پاسخی پيدا کنيم اين است که آيا انتخابات آزاد است يا خير».

اين عضو شورای مرکزی حزب مشارکت اضافه کرد: «اگر در انتخابات رقابت وجود نداشته باشد و ميدان تنها در اختيار اصولگرايان باشد چه فرقی می‌کند که احمد‌ی‌نژاد نامزد اصولگرايان باشد يا شخصی ديگر و باز چه تفاوتی دارد که احمدی‌نژاد پيروز اين ميدان باشد يا فردی ديگر».

وی در عين حال در پايان اين گفت‌وگو تاکيد کرد: «اگر انتخاباتی رقابتی و آزاد و سالم برگزار شود که مردم را به مشارکت جدی ترغيب نمايد، بدون شک هر فردی در مقابل احمدی‌نژاد قرار گيرد برنده و پيروز ميدان خواهد بود».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی مزروعی: هر کس با احمدی‌نژاد رقابت کند، پيروز می‌شود، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016