سه شنبه 11 تیر 1387

دادستان زنجان در مورد واقعه دانشگاه زنجان: تحقيقات اوليه نشان می دهد انگيزه‌های شيطانی در هر دو نفر بوده است، ايسنا

دادستان زنجان گفت: تحقيقات پرونده حادثه دانشگاه زنجان هنوز کامل نشده و پرونده در دادسراست و تاکنون کسی به خاطر مسايل سياسی دستگير نشده است.

به گزارش ايسنا- منطقه زنجان، جعفر گل محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحقيقات پرونده حادثه دانشگاه زنجان هنوز کامل نشده و نياز است که از حواشی و برخی از افراد تحقيقاتی به عمل آيد.

وی تاکيد کرد: اين تحقيقات مختص دانشجويان متحصن نيست و آنان را به عنوان نيروهای پاک و مسووليت پذير می‌شناسيم و اگر افرادی هم مورد مواخذه قرار بگيرند از جمله کسانی هستند که در حين، قبل يا بعد از تحصن مرتکب عمل غير قانونی شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گل محمدی خاطرنشان کرد: در تحقيقات اوليه به اين نتيجه رسيده‌ايم که هيچ گونه عمل متعرضانه يا برقراری ارتباط نامشروع صورت نگرفته و انگيزه‌های شيطانی در هر دو نفر موجود بوده و آنها فقط قصد برقراری چنين ارتباط ناصحيحی را داشته‌اند و انحراف در هر دو نفر ديده شده است. تاکنون مجرمی شناسايی نشده و همه موارد اتهام است.

وی به بازداشت بودن معاون فرهنگی و دانشجويی دانشگاه زنجان تا به امروز اشاره کرد و گفت: دستگاه قضايی تلاش می‌کند در مورد پرونده‌هايی که اتهاماتی متوجه زنان است، برای حفظ کيان و حرمت خانواده و جلوگيری از نشر منکرات و اعمال ناشايست، کاملا محرمانه رسيدگی و اقدام کند و در راستای اين سياست، دختر دانشجو فقط چند روزی در اختيار دادسرا بود و حتی طی اين چند روز سعی شد که به زندان فرستاده نشود و بعد از تحقيقات لازم، وی با قرار قانونی تحويل خانواده خود شد.

دادستان زنجان تصريح کرد: از نکات جالبی که در سخنان اوليه دختر دانشجو وجود داشت اين است که وی از هر دو طرف فريب خورده، يعنی هم در ايجاد ارتباط نامشروع و هم در سوء استفاده‌های جناحی و سياسی مورد فريب قرار گرفته است. در اين قضيه به خود و خانوده وی بی حرمتی شده بود.

گل محمدی ابراز داشت: چون اين عمل در محيط مقدس دانشگاه انجام گرفته، قوه قضاييه به عنوان مدعی العموم طلبکار بوده و برخورد و تعيين مجازات به عهده دادگاه است، حتی امکان دارد دادگاه از اعمال تخفيف نيز استفاده کند.

وی گفت: بايد از قاطبه دانشجويان پاک، با ايمان، معتقد و مذهبی که در مقابله و مبارزه با معضلات و منکرات اجتماعی هوشيار و آگاه هستند، متشکر و قدردان بود.

وی در پايان تاکيد کرد: هيچ صنف يا دانشجو يا کادر دانشگاهی را به خاطر مسايل و وابستگی‌های سياسی يا تعصبات گروهی مورد تعقيب و پيگرد قرار نخواهيم داد.

Copyright: gooya.com 2016