یکشنبه 23 تیر 1387

نماينده توتال در گفت‌وگو با ايسنا: خبر خروج توتال از ايران شيطنت رسانه‌ای آمريکايی‌ها بود، ايسنا

- همچنان اجرای پروژه پارس ال.ان.جی را پيگيری می‌کنيم


شرکت توتال معتقد است که انتشار خبر خروج اين شرکت از سرمايه‌گذاری در ايران نتيجه شيطنت‌های رسانه‌ای روزنامه‌نگاران آمريکايی بوده است.

رويا فرهنگ ـ مدير روابط عمومی نمايندگی توتال در ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) تصريح کرد: اين شرکت به‌هيچ وجه قصدی برای خروج از ايران ندارد و مديرعامل اين شرکت نيز حرفی از اين موضوع به ميان نياورده است!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مقام شرکت توتال همچنين تاکيد کرد: ما همچنان اجرای پروژه پارس ال.ان.جی را مد نظر داريم و به همين دليل در حاشيه نشست انرژی مادريد گفت‌وگوهای خوبی ميان مديرعامل توتال و وزير نفت ايران انجام شد.

به گفته فرهنگ، کريستف دومارژری ـ مديرعامل توتال ـ در حاشيه نشست مادريد در گفت‌وگويی به‌صورت کلی در مورد مشکلات سرمايه‌گذاری به‌صورت جهانی صحبت کرده ‌بود، اما متاسفانه برخی از روزنامه‌نگاران آمريکايی اظهارات وی را به گونه‌ای ديگر استفاده کردند.

وی افزود: مديرعامل اين شرکت در گفت و گو با روزنامه فايننشيال تايمز با اشاره به محدوديت عرضه به بازارهای نفت، تاکيد کرده بود که "کشورهای مهم مانند ايران به دلايل سياسی نمی‌توانند به طور واقعی نقش خود را ايفا کنند و در شرايط کنونی سرمايه‌گذاری در ايران با مخاطرات سياسی روبه‌روست"، اما اظهارات دومارژری به هيچ وجه اشاره به حوادث سياسی هفته گذشته نبود.

به گزارش ايسنا، نوذری- وزير نفت- نيز در اين باره اظهار کرده بود که "البته آقای دوماژری (مديرعامل توتال) هم در سخنرانی مادريد و هم در صحبت با من تاکيد داشت که برای امنيت توليد در آينده بايد در ايران و برخی کشورهای ديگر حتما سرمايه‌گذاری شود."

اين مقام توتال با بيان اين‌که صحبت از توقف طرح پارس ال.ان.جی و ترک يا صرف‌نظر از آن بی مورد است، ادامه داد: با اين‌حال ضروری است قبل از سرمايه‌گذاری تغييراتی در جهت بهبود شرايط کنونی طرح ايجاد شود که اقدامات مثبتی در اين زمينه انجام شده است.

وی افزود: درحال حاضر مذاکرات سازنده با شرکت ملی نفت ايران در خصوص برنامه بازبينی شده طرح پارس.ال.ن.جی و توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی ادامه دارد که در اسرع وقت که شرايط اجازه دهد به مرحله اجرايی می‌رسد.

گفتنی است، پيش از اين اظهارات مطرح شده از سوی مقامات فرانسوی درخصوص وضعيت توتال در پارس جنوبی، سرنوشت فاز ۱۱ پارس جنوبی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده بود. در اين رابطه وزير نفت ايران نيز اعلام کرده بود که اگر توتال برای حضور در پروژه پارس ال.ان.جی و سرمايه‌گذاری در ايران علاقه‌مند نيست، هيچ اصراری به ماندن آنها نداريم و خودمان پروژه را اجرا خواهيم کرد.

Copyright: gooya.com 2016