جمعه 8 شهریور 1387

وزير دفاع: محصولات دفاعی ايران به ۵۰ کشور جهان صادر می‌شود، فارس


خبرگزاری فارس: وزير دفاع گفت: با وجود تلاش‌‌های دشمنان برای تحريم کشورمان، محصولات دفاعی ايران ۵۰ کشور جهان صادر می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از اروميه، مصطفی نجار امروز در مراسم نماز جمعه اين شهرستان افزود: امروز وزارت دفاع به خودکفايی در توليد و ساخت انواع مهمات و جنگنده دست پيدا کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: امروز ما در صنعت هوا و فضا مفتخريم اعلام کنيم که نيروهای انديشمند و جوان ما توانسته‌اند با خلق تکنولوژی‌های جديد در زمينه‌های مختلف موشکی به خودکفايی کامل دست يابند که اين خود کفايی‌ها امروز به طور کامل بومی است و نيروهای مسلح با تجهيزات و تسليحات پيشرفته بومی و همچنين تاکتيک‌‌های رزمی ابداعی و جديد قادرند قاطعانه هر تجاوزی را سرکوب کنند.
وی تاکيد کرد: امروز متخصصان و دانشمندان موشکی وزارت دفاع با بی‌اثر کردن تحريم‌ها، خوداتکايی و استقلال کامل را در اين حوزه به دست آورده‌اند.
به گفته وی، صنايع موشکی وزارت دفاع با طراحی و توليد انواع موشک‌های مورد نياز نيروهای مسلح در بخش زمينی، ‌هوايی، دريايی، زيرسطحی و فضايی، توان موشکی قدرتمندی را برای دفاع از حريم زمينی، هوايی و دريايی کشور ايجاد کرده است.
وزير دفاع به توليد بالگرد در کشور اشاره کرد و گفت: امروز وزارت دفاع با همت و تلاش دانشمندان جوان خود توانسته است شش نوع بالگرد تهاجمی و غير‌تهاجمی که قابليت استفاده در صنايع مختلف را دارند، توليد کند.
وی اذعان داشت: ساخت و توليد هواپيماهای بدون سرنشين که صددرصد بومی است، از ديگر دستاوردهای اين وزارتخانه است.
نجار يکی ديگر از دستاوردهای وزارت دفاع را ساخت انواع سلاح‌های انفرادی و جمعی خواند و گفت: امروز نيروهای مسلح ما با داشتن سلاح‌های مدرن از جمله انواع توپ، مهمات در کاليبرهای کوچک و بزرگ از اقتدار بالايی در منطقه برخوردارند
به گفته وزير دفاع، امروز ساخت انواع ناوهای موشک‌انداز، ساخت زير‌دريايی‌ها در سطوح و سايز‌های مختلف، ساخت توپ‌های دريايی، تانک، تجهيزات زرهی از ديگر تجهيزات مدرن وزارت دفاع است که به توليد انبوه رسيده است.
وی اضافه کرد: وزارت دفاع در سه سال اخير در بخش فروش نظامی با عملکرد ۲۲۸ درصدی به رشد ۱۲۸ درصد، در ارائه خدمات به نيروهای مسلح با عملکرد ۳۱۳ درصدی به رشد ۲۱۳ درصد، در بخش پروژه‌های سرمايه‌گذاری با عملکرد ۲۲۱ درصدی به رشد ۱۲۱درصد و در بخش تحقيقاتی با عملکرد ۲۲۰ درصدی به رشد ۱۲۰ درصد در مقايسه با مدت زمان مشابه دست يافته است.
وی با بيان اينکه نيروهای مسلح در اوج قدرت و آمادگی هستند، تصريح کرد: نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران امروز امنيت مقتدرانه‌ای در خليج فارس و عمان برقرار کرده است.
نجار گفت: نيروهای مسلح شبانه‌روز هوشيار و بيدار هستند و توان خود را ارتقا داده‌اند و اکنون ايران يک قدرت بزرگ دفاعی است.
وی با تشريح استراتژی استکبار به منظور براندازی نظام جمهوری اسلامی ايران گفت: استکبار به دو روش داخلی و خارجی درصدد از پای درآوردن ملت ايران است که با وجود توطئه‌‌های پی‌ در‌ پی با شکست مواجه می‌شود.
نجار ادامه داد: تحريم‌های بانکی، اقتصادی، بازرگانی و سياسی و دامن‌ زدن به اختلافات قومی با رويکرد فشارهای داخلی و جنگ‌طلب نشان دادن ايران در عرصه جهانی از اهداف دشمن است که محصول آن خودکفايی ايران اسلامی در زمينه‌های مختلف و مرادوادت و ديپلماسی فعال با ساير ملل است.
وزير دفاع گفت: دولت با تعامل سازنده با کشورهای همسايه صلح، سازش و امنيت را در اين منطقه به ارمغان آورده است.
مصطفی نجار افزود: رمز پيروزی ملت ايران اسلامی و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ايران، توسل به ريسمان محکم الهی است و با تمسک به آن عزم خود را جزم کرده تا جايگاه رفيع خود را در عرصه بين‌المللی حفظ و چشم‌انداز ۲۰ ساله را در زمينه‌های مختلف محقق و قله‌های پيشرفت را يکی پس از ديگری فتح کند.
وی اذعان داشت: ايران اسلامی برخلاف خواست دشمنان پيروز شد، راه صلح‌طلبانه خود را با موفقيت ادامه می‌دهد که اين استراتژی موجب نگرانی دشمنان شده است.
نجار با بيان اينکه اقتدار علمی زمينه‌ساز اقتدار نظامی، سياسی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: ملت ايران در شرايط حاضر به دنبال اقتدار علمی است و اقتدار دفاعی را در سايه مسائل علمی جستجو می‌کند.
وی متذکر شد: رشد استکبار‌ستيزی در عرصه جهانی کار ملت ايران است و دشمن نگران دنباله‌روی ساير ملل از کشور ايران است.
به گفته وی، جمهوری اسلامی ايران رسيدن به خودکفايی کامل، به يک قدرت چالش‌برانگيز تبديل شده به طوريکه امروز به داشته‌های خود افتخار می‌کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير دفاع: محصولات دفاعی ايران به ۵۰ کشور جهان صادر می‌شود، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016