سه شنبه 12 شهریور 1387

متکی: تا پايان سال سوخت‌رسانی به نيروگاه بوشهر نهايی می‌شود، ايسنا


وزير امور خارجه‌ی کشورمان، گفت: تا پايان سال سوخت‌رسانی به نيروگاه بوشهر نهايی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سياسی - خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منوچهر متکی، وزير امور خارجه‌ی کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با عمر کرامی، نخست وزير سابق لبنان در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درباره‌ی تاريخ راه‌اندازی نيروگاه بوشهر، گفت: تا آخر امسال سوخت‌رسانی به نيروگاه بوشهر نهايی می‌شود و ما ظرفيت نيروگاه بوشهر برای توليد برق در سال جديد ميلادی را پيش‌بينی می‌کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين در حالی است که سرگئی کرينکو، رييس روس اتم در خردادماه سال جاری در آخرين اظهار نظر درباره زمان راه‌اندازی نيروگاه بوشهر اعلام کرده بود که امور آماده سازی نيروگاه در پاييز سال جاری (ميلادی) آغاز خواهد شد.

وزير امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با برنامه‌های تنظيم شده برای سفر رييس جمهور به نيويورک و شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل پرسيد، اظهار داشت: تقريبا طراحی‌های سفر احمدی‌نژاد به نيويورک کامل شده و برنامه‌های مصوب به نمايندگی دائم ايران در نيويورک جهت اقدامات اجرايی و عملياتی منعکس شده است.

وی افزود: با توجه به حضور بالای سران کشورها در اجلاس مجمع عمومی امسال ديدارهای مختلفی با سران کشوراها برای ايشان تدارک ديده‌ايم که به همراه آن برنامه‌های ديگری نيز در نظر گرفته شده که به مرور اعلام می‌شود.

متکی در مورد ديدار امروز خود با عمر کرامی، نخست‌وزير لبنان نيز، گفت: در ادامه‌ی گفت‌وگوهايی که در فرصت‌های مختلف و از جمله در سفری که به لبنان داشتم از جناب آقای عمر کرامی برای سفر به تهران و ادامه‌ی مشورت‌ها دعوت کردم.

وزير امور خارجه‌ افزود: آقای کرامی از صاحب‌نظران پيرامون مسائل خاورميانه هستند که با نگاهی ويژه و سازنده‌ای به حل و فصل مسائل لبنان طی ۲۰ سال بحرانی که اين کشور با آن مواجه بوده حضور داشته‌اند.

به گفته‌ی وی، کرامی گفت‌وگوهايی را با مقامات کشور و به ويژه رييس جمهور کشورمان خواهد داشت.

متکی ادامه داد: در ديدار صبح امروز من با ايشان پيرامون آخرين تحولات لبنان و ضرورت نهايی شدن چارچوب‌های توافقاتی که بين گروه‌های لبنانی وجود داشته با هدف بازگشت کامل ثبات و آرامش به لبنان به عنوان مقدمه‌ی پيشرفت اين کشور بحث و گفت‌وگو کرديم.

وزير امور خارجه‌ بحث پيرامون مسئله‌ی فلسطين، عراق، افغانستان و تحولات اخير قفقاز را نيز از ديگر موضوعات مورد بحث دو طرف عنوان کرد.

وی در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا در اين مذاکرات بحثی در مورد مسئله‌ی امام موسی صدر نيز انجام گرفت يا خير؟ گفت: در اين گفت‌وگو و ديدار صحبتی در اين خصوص نداشتيم اما مردم ايران همانند مردم و مسوولين لبنانی همواره خواهان روشن شدن مسئله‌ی امام موسی صدر بوده و هستند و اميدواريم تلاش‌های در جريان سريع‌تر به نتيجه‌ی مناسب برسد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متکی: تا پايان سال سوخت‌رسانی به نيروگاه بوشهر نهايی می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016