جمعه 5 مهر 1387

ناطق نوری: اتلاق "مردم" به جنايتکاران اسرائيلی غلط و نابه‌‏جا است، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به حاظران در نماز جمعه امروز تهران گفت:‌ همه اسرائيليان عضو ارتش غاصب اسرائيل هستند و "مردم" به شمار نمی‌‏روند. چون سالانه مورد آموزش نظامی قرار می‌‏گيرند. اتلاق "مردم" به چنين جنايتکارانی غلط و نابه‌‏جا است چون آنها نيروهای متجاوز به "مردم" هستند و نه "مردم".

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در سخنرانی پيش از خطبه‌‏های امروز نماز جمعه تهران با گراميداشت روز جهانی قدس و درود به روح بنيانگذار انقلاب اسلامی ايران که اين روز را پايه‌‏گذاری کرد، گفت:‌‏ از شما مردم غيرتمند و هوشيار که همواره با حضورتان در صحنه‌‏هايی که نياز است، در راهپيمايی‌‏ها، معادلات دشمنان اسلام و نظام اسلامی را به هم می‌‏ريزند و نور اميد در دل دوستان اسلام و انقلاب ايجاد می‌‏کنيد و مايه دلگرمی ملت مظلوم فلسطين شده‌‏ايد؛ سپاسگذارم.
وی با گراميداشت هفته دفاع مقدس از خداوند بزرگ برای شهدای انقلاب به ويژه شهدای هشت سال دفاع مقدس درخواست علو درجات نمود.
ناطق نوری در خصوص نگاه هوشيارانه و تيزبينانه امام (ره) به مساله فلسطين اظهار داشت: امام (ره) با نام گذاری آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس می‌‏خواستند عمق فاجعه فلسطين را برای جهان اسلام و همه جهانيان بيان کنند. از نگاه امام مساله فلسطين، فقط مختص ملت فلسطين نبود؛ چون آنها در خط مقدم جبهه از اسلام دفاع می‌‏کردند و هدف اشغالگران نيز مقابله با اسلام و سلطه و سيطره بر مديريت کل جهان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی برای تبيين نگاه امام (ره)، به تاريخ فلسطين و نقشه‌‏های شوم صد و بيست ساله گذشته عليه اين سرزمين اشاره کرد و افزود:‌ از اواخر قرن نوزدهم دو واژه در کنار هم در مورد فلسطين ديده می‌‏شود. يکی "آواره شدن ملتی با هويت مشخص" و ديگری "وطن‌‏گزينی جمعی از يهوديان بی‌‏هويت" که با اشغال و زور می‌‏خواستند جايگزين آن ملت با هويت و اصيل شوند. آن هم بر اساس يک طرح حساب شده مبتنی بر روحيه‌‏ "نژادپرستانه".
به گفته وی، اين طرح اساسا برای مقابله با اسلام، تسلط بر منطقه خاورميانه که مرکز بخش اعظم انرژی جهان است و سلطه بر مديريت کل جهان، ارائه شده است و سازمان جهانی صهيونيستی اين طرح را ارائه کرده است. چه آنکه يکی از بنيانگذاران صهيونيسم جهانی گفته است آن بخش از يهوديان که در اقتصاد ما نقش ندارند و از نژاد "اسلاو" می‌‏باشند و فقير هستند؛ لازم است در يک سرزمين خارج از اروپا اسکان داده شوند. برای آنکه اروپا از اقليت يهودی فقير و تهی است راحت شود و آنها از اين جمعيت مازاد به سود اميال و خواسته‌‏های خودشان استفاده ‏کنند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:‌ خباثت اين افراد آنجا مشخص می‌‏شود که اعلام می‌‏کنند فايده ديگر اسکان اين يهوديان در خاورميانه آن است که به جای ابراز کينه عليه مسيحيان، از آنها عليه مسلمين استفاده می‌‏شود. البته آنان به دنبال تامين مبانی انرژی خود در منطقه نيز هستند.
وی اين مساله را مقدمه حاکميت دولت صهيونيستی بر محدوده نيل تا فرات دانست و افزود:‌‏ آنها سه هدف کوتاه مدت "گرفتن فلسطين و تشکيل رژيم صهيونيستی"، هدف ميان مدت "سلطه بر خاورميانه تشکيل حکومت از نيل تا فرات" و هدف بلند مدت "ايجاد زمينه برتری و صيادت قوم يهوديان بر جهان" را دنبال می‌‏کنند. اين اعتقاد دينی آنهاست. همچنين جريان تلفيقی مسيحی صهيونيستی از جمله حاکمان آمريکا نيز چنين اعتقادی دارند. آنها خواهان تسلط بر جهان تا پيش از ظهور مسيح هستند.
ناطق نوری با بيان اينکه برنامه‌‏های ۶۰ ساله يهوديان صهيونيستی موفق نبوده است،‌ اظهار داشت:‌ اما آنها به واسطه خيانت شاهان عرب و کمک‌‏های انگليس، به اشغال سرزمين فلسطين پرداختند و دولت‌‏های مهم غربی همچون آمريکا و انگليس را تحت مهار سياسی خود قرار داده‌‏اند.
وی با اعتقاد بر اينکه کنگره آمريکا تحت سيطره تشکل‌‏های صهيونيستی است، خاطرنشان کرد:‌ صهيونيست‌‏ها در آمريکا می‌‏توانند با پولشان نماينده مجلس و رئيس جمهور انتخاب کنند. حمايت کانديداهای رياست جمهوری دموکرات‌‏ها و جمهوری‌‏خواهان از صهيونيست‌‏ها، نشان از همين مساله دارد. دولت‌‏های فرانسه و انگليس نيز مجبور به حمايت بی قيد و شرط از رژيم غاصب صهيونيستی هستند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام سرنخ شبکه‌‏های عمده خبری را به دست صهيونيست‌‏ها دانست و گفت:‌ آنها با جوسازی در اين شبکه‌‏های خبری، واقعيات را تحريف می‌‏کنند. آنها با در اختيار گرفتن باشگاه‌‏های ورزشی دنيا، هدايت فکری جوانان ورزشکار کشورهای دنيا را در دست دارند. همچنين با در اختيار داشتن مراکز فيلم‌‏سازی همچون هاليوود و شبکه‌‏های فرهنگی جهانی به دنبال تهاجم فرهنگی و نفوذ عنصر سکس در افکار جوانان هستند.
وی با تاکيد بر اينکه شبکه صهيونيستی يهود، مراکز پولی غرب را در اختيار دارند از سيستم نفوذی مخوف آنها سخن گفت و افزود:‌ اما آنها در ۶۰ سال گذشته دستاوردهايی در منطقه هم داشته‌‏اند. سکوت وحمايت برخی شاهان کشورهای عربی در مقابل فجايع کرانه باختری و فلسطين نمونه اين دستاوردهاست. صهيونيست‌‏ها سرزمين فلسطين را اشغال کرده و اقدام به شهرک سازی يهودی کردند.
ناطق نوری با بيان اينکه صهيونيست‌‏های جنايتکار و اشغالگر "مردم" و "ملت"‌ نيستند، با تاييد سخنان مقام معظم رهبری در اينباره، ادامه داد: شهرک‌‏سازی آنها برای هويت دادن به مشتی به هويت و غاصب، به نام "مردم و ملت اسرائيل" است.
وی خطاب به حاظران در نماز جمعه امروز تهران گفت:‌ همه اسرائيليان عضو ارتش غاصب اسرائيل هستند و "مردم" به شمار نمی‌‏روند چون سالانه مورد آموزش نظامی قرار می‌‏گيرند. اتلاق "مردم" به چنين جنايتکارانی غلط و نابه‌‏جا است چون آنها نيروهای متجاوز به "مردم" هستند و نه "مردم".
ناطق نوری با بيان اينکه صهيونيست‌‏ها، برخی کشورهای عربی را در سيطره خود گرفته و آنها را بی‌‏خاصيت کرده‌‏اند، به تعبيری از شهيد مطهری در اين باره اشاره کرد و گفت:‌‏ حتی اگر يک نامسلمان فرياد بزند که به دادش برسند، بايد به آنها کمک کرد. چه رسد به ملت مسلمان.
وی از شرايط سخت و محاصره اقتصادی مردم حاضر در نوار غزه سخن گفت که در تحريم مواد غذايی و دارويی در ماه مبارک رمضان قرار داشته‌‏اند.
به گفته وی در مقابل موفقيت‌‏های صهيونيست‌‏ها در منطقه و جهان در ۶۰ سال گذشته، اتفاقی ۳۰ سال پيش رخ داد که معادلات آنها را به هم ريخت و آن بوجود آمدن مقاومت‌‏های اسلامی بود. نخست "مقاومت محلی" کسانی همچون قيام "عزالدين قسام" و گروه او که به علت فشار غربی‌‏ها و خيانت برخی دولت‌‏های عربی و برخی گروه‌‏های داخلی فلسطين، قيامشان شکست خورد. قيام دوم‌‏ "مقاومت عربی" بود که با پرچمداری جمال عبدالناصر رئيس جمهور مصر، به راه افتاد و به "جنگ شش روزه ژوئن" معروف شد و ناموفق ماند. قيام سوم "مقاومت اسلامی" بود که با پيروزی اسلام در ايران و رهبری امام ظاهر شد و امروز حرف اول را در مقابل رژيم صهيونيستی می‌‏زند و انتفاضه از مظاهر آن به شمار می‌‏رود.
به گفته وی اين "مقاومت اسلامی" اسرائيل را سخت به وحشت انداخته است.
وی افزود: تا پيش از پيروزی انقلاب،‌ رهبران فلسطينی از گروه‌‏های چپ و غير اسلامی بودند. اما با پيروزی انقلاب اسلامی؛ جهاد اسلامی، حماس و گروه‌‏های مذهبی، مبارزه با صهيونيست‌‏ها را قبضه کردند و امروز حماس در يک انتخابات آزاد پيروز شده است.
ناطق نوری در تشريح دستاوردهای اين مقاومت به آزادی غزه و برگزاری انتخاباتی آزاد، اشاره کرد و افزود: اين مقاومت به حواشی‌‏ای که برای آنها درست کرده‌‏اند، نپرداخت و گول نخورد تا به بهانه مذاکره و امتياز گرفتن از اصل موضوع مبارزه، غافل شود.
وی با بيان اينکه "جنبش مقاومت" رژيم صهيونيستی را به رسميت نشناخته و حتی طرح انگليس‌‏ها برای دوپاره شدن کشور "اسرائيل" و "فلسطين" را نپذيرفته است، گفت: دو مفهوم "جهاد" و "شهادت" رژيم صهيونيستی را به وحشت انداخته است. چون اين واژه‌‏ها ميان "جنبش مقاومت"، موضوعيت يافته و به کابوسی برای صهيونيست‌‏ها تبديل شده است.
عضو جامعه روحانيت مبارز با اشاره به سخنان "شهيد شيخ احمد ياسين" که جنبش مقاومت را در ادامه انقلاب اسلامی ايران دانسته بود، گفت:‌ ايران به ملت فلسطين کمک معنوی می‌‌‏کند و هيچ لشگری برای آنها نمی‌‏فرستيم . اما مخالفت‌‏های صهيونيست‌‏ها و جهان غرب با ايران به دليل همين حمايت‌‏های معنوی ايران است. چون فلسطينيان اين فرهنگ را يافته‌‏اند که برای پيروزی شهيد بدهند و هرگز تسليم نخواهند شد. تا آنجا که به گفته شيخ احمد ياسين يا فلسطينيان پيروز می‌‏شوند و يا شهيد خواهند شد.
اين بخش از سخنان ناطق نوری با فرياد و شعارهای مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريکای نمازگزاران تهرانی مواجه شد.
وی افزود:‌ شبکه صهيونيستی و دولت‌‏های آمريکايی و اروپايی تحت سيطره آنها ترسيده‌‏اند و به دنبال کار تبليغاتی عليه "جنبش مقاومت" هستند و آنها را تروريست می‌‏خوانند. در حالی که حزب الله لبنان يک ملت شجاع است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تاسف از سکوت کشورهای عربی در اين باره متذکر شد: جنگ سی‌‏ و سه روزه لبنان و شکست خفت بار ارتش صهيونيستی، پرده از اين واقعيت برداشت و نشان داد که "جنبش مقاومت" تروريست نيست.
وی به نقل از "موشی عبری" فرمانده نيروی زمينی اسرائيل، نتايج جنگ لبنان برای ارتش صهيونيستی را خجالت آور خواند و افزود:‌ برترين گروه‌‏های نظامی اسرائيل در مقابل انتفاضه و حزب الله، ناموفق بودند.
ناطق نوری با اشاره به مطرح بودن طرح تکراری "سازش"، خاطر نشان کرد:‌ اسرائيل هرگز قائل به باز پس‌‏دادن حقوق ملت فلسطينی نيست. کما اينکه تاکنون به هيچ يک از پيمان‌‏هايش همچون قطعنامه ۱۹۹۴ سازمان ملل مبنی بر لزوم بازگشت آوارگان به سرزمين‌‏های اشغالی، عمل نکرده است. از همين رو هنوز اسرائيل به عضويت سازمان ملل درنيامده است.
وی با طرح اين پرسش که چرا جهان غرب به دنبال شعار "صلح" است، پاسخ داد: آنها نياز شديد به مخفی‌‏کردن شکست جنگ ۳۳ روزه دارند که تنها با روی آوردن به تبليغات صلح برای کاهش فشار روانی،‌ ايجاد می‌‏شود. البته آنها به دنبال تخريب ايران نيز هستند کما اينکه يکی از مقامات فرانسوی گفته بود که مخالفت با توانمندی هسته‌‏ای ايران به دليل آن است که از تهديد اسرائيل از جانب ايران کاسته شود.
ناطق نوری با اشاره به تحليل يک تحليلگر غربی مبنی بر اينکه تاريخ مصرف اسرائيل تمام شده و ديگر به درد آمريکايی‌‏ها نمی‌‏خورد، گفت:‌‏ به نظر می‌‏رسد که اسرائيل ديگر به درد آمريکا نمی‌‏خورد و خود آمريکا می‌‏خواهد از شر آن خلاص شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناطق نوری: اتلاق "مردم" به جنايتکاران اسرائيلی غلط و نابه‌‏جا است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016