شنبه 6 مهر 1387

محمدرضا باهنر، اذعان کرد: می‌توانستيم رشد بهتری داشته باشيم، آفتاب


آفتاب: دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين گفت: «با درآمدهايی که داشتيم، می‌توانستيم رشد بهتری را نصيب کشور کنيم».

به گزارش خبرنگار سياسی آفتاب، محمدرضا باهنر جمعه شب در مراسم افطار جامعه اسلامی مهندسين، گفت: «مردم، فرمانده و ولی‌نعمت‌ ما هستند و اختيار کشور در دست آنهاست، لذا بايد برای مردم پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای داشته باشيم».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با تاکيد بر اين که اقتصاد کشور به سياست‌های راهبردی درازمدت و تئوری اقتصادی نياز دارد، اظهار داشت: «درسه سال اخير رشد اقتصادی خوبی داشتيم اما با درآمدهايی که داشتيم، می‌توانستيم رشد بهتری را نصيب کشور کنيم».

نايب‌ رييس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اين که مجمع تشخيص مصلحت نظام به استقبال برنامه پنج ساله پنجم توسعه رفته است، ابراز اميدواری کرد دولت تا پايان سال لايحه برنامه پنجم توسعه را به مجلس تقديم کند.

باهنر تاکيد کرد: «سياست راهبردی ما در مجلس هشتم، همدلی، همراهی و نظارت عالمانه و عادلانه بر رفتار دستگاه‌های اجرايی است».

وی سپس با اشاره به موضوع ادغام سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری در وزارت ارشاد که توسط برخی از نمايندگان مجلس دنبال می‌شود، گفت: «سازمان تربيت‌بدنی، سازمان محيط زيست، سازمان انرژی اتمی، سازمان ميراث فرهنگی و از اين قبيل سازمان‌ها بايد در قالب وزارتخانه‌ها اداره و در صورت نياز وزارتخانه جديد ايجاد شود».

وی ادامه داد: «بحث ادغام سازمان ميراث فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اواسط دولت آقای خاتمی مطرح بود و مربوط به الان نيست. اين موضوع بر اين اساس مطرح شده که معتقديم امکانات و اختيارات اجرايی بايد زيرنظر وزارتخانه‌ها باشد و شان رييس‌جمهوری بالاتر از کارهای اجرايی کوچک است».

باهنر تصريح کرد:‌ «رييس‌جمهوری نبايد مدام درباره کارهای اجرايی در مجلس باشد و تذکر دريافت کند».

وی افزود: «سازمان تربيت‌بدنی، سازمان محيط زيست، سازمان انرژی اتمی، سازمان ميراث فرهنگی و... بايد در قالب وزارتخانه‌ها اداره شوند، بنابراين اين سازمان‌ها يا بايد در وزارتخانه‌ها ادغام شوند و يا اين که در صورت نياز وزارتخانه جديدی ايجاد شود چرا که لازم نيست اگر در المپيک نتيجه نگرفتيم، به سرعت به سمت رييس‌ جمهوری رفته و او را مورد انتقاد و سئوال قرار دهيم».

باهنر تاکيد کرد: «در اين زمينه با دولت به توافق خواهيم رسيد چرا که مسايل اجرايی نبايد دست رييس‌جمهوری را ببندد و اين با روح قانون اساسی نيز سازگار نيست».

نائب رئيس دوم مجلس شورای اسلامی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری مبنی بر اين که در شرايط حاضر، صحبت از انتخابات رياست جمهوری زود است، گفت: «نبايد زياد به اين امر بپردازيم اما به صورت کلی، همه تلاش ما اين است که بتوانيم يک اکثريت قريب به اتفاق را از مجموعه اصولگرايان دور هم جمع کرده و به تصميم واحدی در زمينه انتخابات رياست جمهوری آينده برسيم».

باهنر با بيان اين که انتخابات رياست جمهوری آينده ويژگی‌های خاص خود را دارد، گفت: «شايد مهمترين ويژگی رياست جمهوری آينده اين باشد که وارد دهه چهارم انقلاب می‌شويم که مقام معظم رهبری آن را به دهه پيشرفت و عدالت نامگذاری کرده‌اند».

وی با تاکيد بر لزوم حرکت به سمت اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، گفت: «بايد به نقطه‌ای برسيم که بزرگترين توليدکننده علم و اقتصاد در منطقه باشيم و اگر چه اين اهداف، اهداف بلندی است اما با امکاناتی که در کشور داريم، مدعی هستيم که بلندپروازانه نيست».

باهنر افزود: «زمانی گروهی فکر می‌کردند که می‌شود عدالت را موقتا کنار گذاشت ولی به ما و آنها تفهيم شد که حتی لحظه‌ای هدف عدالت از اهداف انقلاب قابل غفلت نيست چرا که عدالت جوهره وجود اسلام است و کسی که مدعی مسلمانی است، نمی‌تواند لحظه‌ای عدالت را فراموش يا موقتا تعليق و تعطيل کند».

باهنر با بيان اين که بايد به گونه‌ای رفتار کنيم که مردم مجدداً‌ به تداوم گفتمان اصولگرايی تمايل پيدا کنند، افزود:‌ «اين امر موجب می‌شود که نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران دوباره با چالش‌ها روبرو نشود و از سوی ساختارشکنان و کسانی که دنبال انتخابی انتصابی کردن نهادهای مختلف نظام بوده و فکر می‌کردند اسلاميت و جمهوريت، جای همديگر را تنگ می‌کنند، مورد حمله قرار نگيرد».

او با اشاره به اينکه اصولگرايان به فکر حفظ و ارتقای تراز نظام جمهوری اسلامی ايران هستند، گفت:‌ «به فرموده مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی کلمه واحدی است و جمهوريت و اسلاميت از يکديگر قابل تفکيک نيستند».

دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين با بيان اين که نقد بايستی عادلانه و عالمانه باشد، افزود: «ميدان عمل با جايی که فقط می‌خواهيم در مورد چيزی حرف بزنيم و انتقاد کنيم، متفاوت است».

باهنر همچنين با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپيمايی روز جهانی قدس گفت: «امسال روز قدس با همت مردم خداطلب جمهوری اسلامی ايران و با حضور بسياری از مردم دنيا بسيار بهتر از سال‌های گذشته برگزار و استقبال کم‌نظيری از اين روز که يادگار و ابتکار امام (ره) است، انجام شد».

وی اظهار اميدواری کرد که مطالبات عمومی جهان اسلام موجب شود حکام کشورهای اسلامی خود را با مردم کشورهايشان هماهنگ کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا باهنر، اذعان کرد: می‌توانستيم رشد بهتری داشته باشيم، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016