جمعه 12 مهر 1387

مهدی کروبی: خاتمی خودش برای حضور ترديد دارد، ايسنا

ـ همه به نفع کانديدای مقبول کنار بروند
ـ تبليغات رسانه‌های اصولگرا در من تغييری ايجاد نکرده است

دبيرکل حزب اعتماد ملی درباره استقبال رسانه‌های اصولگرا برای حضور وی در انتخابات رياست جمهوری آينده، گفت: مطمئن باشيد اين تبليغات تاثيری در انديشه و تفکر من ندارد و در من تغييری ايجاد نشده است، گاهی نيز مشاهده می‌شود که همان رسانه‌ها به تخريب و مزمت من نيز پرداخته‌اند.


تبليغات رسانه‌های اصولگرا در من تغييری ايجاد نکرده است

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی کروبی در جمع خبرنگاران در زنجان ادامه داد: البته اين مسايل اصلا مربوط به سران اصولگرا نيست و رسانه‌ها بر اساس ديدگاه خودشان عمل می‌کنند، البته بنده از نقد خوشم می‌آيد و انتقاد موجب حواس جمعی بيشتر می‌گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خاتمی خودش ترديد دارد

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال رد صلاحيت سيدمحمد خاتمی ابراز داشت: رد صلاحيت خاتمی بعيد است. آقای خاتمی خودشان برای حضور در عرصه رقابت انتخاباتی ترديد دارند.


سيدحسن خمينی با کانديداتوری مخالف است

وی در پاسخ به پرسش ديگری درباره کانديداتوری سيدحسن خمينی نيز گفت: ايشان در قم درس می‌خوانند و تدريس می‌کنند و نه تنها خود بلکه خانواده‌شان نيز با اين کار مخالفت دارند. البته اگر خودشان تصميم بگيرند که بيايند، نظر شخصی‌شان است و کسی نمی‌تواند حرفی بزند.


احتمال معرفی کانديدای گمنام از سوی اصولگرايان وجود دارد

دبيرکل حزب اعتماد ملی احتمال شرکت يک نامزد گمنام از سوی اصولگرايان در انتخابات آينده رياست جمهوری را بعيد ندانست و خاطرنشان کرد: احتمال می‌دهيم با توجه به بحث‌هايی که وجود دارد اصولگرايان يک کانديدای گمنام را روانه ميدان کنند البته اين کار از طرف اصلاح طلبان بعيد است. حتی اگر در حزب اعتماد ملی تصميم اين باشد که من نيايم، حتما فردی که می‌آيد، گمنام نخواهد بود.


جاه‌طلب ترين افراد نيز نمی‌گويند که برای رسيدن به مقام می‌آيند

رييس ششمين دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد اين‌که آيا شما عاشق خدمت هستيد يا قدرت، تصريح کرد: همه با هدف برد در انتخابات شرکت می‌کنند؛ يعنی برنامه‌ها و نيروها را طوری جهت‌دهی می‌کننند که منجر به برد شود و البته تشخيص اين‌که چه کسی برای خدمت می‌آيد و چه کسی برای قدرت، از رفتار و منش آن‌ها قابل تشخيص است. البته بايد گفت که جاه‌طلب ترين افراد نيز نمی‌گويند که برای رسيدن به مقام می‌آيند.

وی با بيان اين‌که " نمی‌گوييم که دولت خدمتی نکرده است" ابراز عقيده کرد: معتقديم کار کارشناسی و برنامه‌ريزی شده نداشته و مديران مجرب را کنار می‌گذارد. حتی در خصوص سهام عدالت؛ اين طرح به نوعی بی‌ارتباط با کمک ۵۰ هزار تومانی که در انتخابات وعده می‌داديم نيست، زيرا هر دو کمک هزينه‌ای بود که برای افزايش بهره‌وری خانواده‌هاست ولی بايد اين طرح‌ها طوری پياده شوند که تورم افزايش نيافته و حداکثر بهره‌مندی نصيب مردم شود.


همه به نفع کانديدای مقبول کنار بروند

به گزارش ايسنا وی هم‌چنين طی سخنانی در جمع فعالان سياسی زنجان در دفتر حزب اعتماد ملی اين استان به مواضع حزب متبوعش در انتخابات رياست جمهوری آتی اشاره کرد و گفت: حزب اعتماد ملی اعتقاد دارد که همه گروه‌های اصلاح‌طلب بايد فعاليت‌های انتخاباتی خود را آغاز نمايند تا آخرين لحظه که نامزدها متوجه شوند که ميزان اقبال عمومی از آن‌ها چگونه است و در اين شرايط به نفع کانديدايی که از بيشترين اقبال عمومی برخوردار می‌باشد، کنار رفته و به يک نامزد واحد برسيم.


دموکراسی بدون احزاب مانند يخ، آب می‌شود

کروبی اظهار کرد: دموکراسی بدون وجود احزاب به وجود نمی‌آيد؛ حتی اگر پيروزی‌ها بزرگ باشند، زمانی که تشکيلات از اين پيروزی حمايت نکند اين موفقيت‌ها موقتی بوده و از بين می‌روند.

وی ادامه داد: دموکراسی بدون احزاب مانند کوه برفی و يخی است که پس از تابيدن آفتاب زود آب می‌شود، بنابراين از همکاران حزب اعتماد ملی در شهرستان‌ها تقاضا داريم بدون تشکيلات و آموزش اقدام به عضوگيری نکنند و در اين مسير کاملا فعال و جدی باشند.


نبايد بر گذشته گريست

وی به بحث تورم گفت: پس از گذشت ۲۸ سال خزانه‌دار کشور تغيير می‌کند و يا رييس‌کل بانک مرکزی برکنار می‌شود ، اين اقدامات نشان می‌دهد که احتمال دارد تورم باز هم افزايش يابد و ما برای جلوگيری از افزايش تورم به نمايندگان مجلس اميد داريم و اميدواريم با تدابير خود باعث شوند که تورم از رقم فعلی بالاتر نرود.

دبيرکل حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: نبايد بر گذشته گريست و زانوی غم بغل کرد، بلکه بايد به آينده اميدوار بود و به صورتی عمل نکرد که بعدها از آن عمل دچار ضرر و زيان شويم. در انتخابات نيز بايد به آن‌چه از صندوق خارج می‌شود اعتماد کرد؛ زيرا اين سخن امام(ره) است که می‌گويند اگر مسوولين اشتباه کنند، مردم هيچ‌گاه اشتباه نمی‌کنند، اگر هم دچار چنين اشتباهی شوند زود جبران می‌کنند.


از اتفاقات گذشته عبرت بگيريد

وی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی صيانت از آرای مردم گفت: وزارت کشور وعده داده است که در انتخابات رياست جمهوری از آرای مردم صيانت کند در ضمن اصلاح‌طلبان هرآن‌چه که در توان دارند برای صيانت از آرای مردم انجام خواهند داد.

وی در ادامه تمام گروه‌های اصلاح‌طلب را به حفظ وحدت دعوت کرد و يادآور شد: به گروه‌های اصلاح‌طلب توصيه می‌کنم از سم‌پاشی ، تبليغات منفی و تخريب يکديگر خود داری نموده و از اتفاقات گذشته عبرت بگيرند. اميدواريم که اشتباهات گذشته تکرار نشود به طوری‌که با شک و ترديد باعث شديم عده‌ای حاضر به شرکت در انتخابات نشوند.

کروبی در پاسخ به پرسشی درباره آسيب‌شناسی شکست اصلاح‌طلبان تصريح کرد: شکست‌های اصلاح‌طلبان از دور دوم انتخابات شورای شهر و روستا و زمانی که اصلاح‌طلبان در قدرت بودند و حتی شورای نگهبان و نظارت استصوابی وجود نداشت، آغاز شد و اتفاقا در آن انتخابات روزنامه‌نگاران و چهره‌های جنجالی نيز شرکت داشتند ولی پيروز نشدند و اين موضوع قابل تامل بود. در همان زمان به آقای خاتمی و سران اصلاح‌طلب پيشنهاد داديم که اين قضايا آسيب‌شناسی شود ولی اين‌گونه نشد.

وی افزود: در طول دوران اصلاحات و از ابتدای انقلاب تاکنون با چنين اتفاقی روبه‌رو نبوديم. يعنی تاکنون چنين با مشکل مواجه نشده بوديم و هيچ تصور نمی‌کرديم که از اول انقلاب تاکنون اين‌قدر دست ما کوتاه باشد، ولی با اين حال نمی‌توانيم از انقلاب و نظام دست برداريم و خود کرده را تدبير نيست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدی کروبی: خاتمی خودش برای حضور ترديد دارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016