دوشنبه 27 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالله ناصری: ميرحسين موسوی تا زمان اعلام نظر خاتمی تصميم به حضور نمی‌گيرد، ايسنا

يک عضو بنياد باران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حضور ميرحسين موسوی در انتخابات رياست جمهوری گفت: با شناختی از مهندس موسوی دارم ايشان تا زمان اعلام نظر قطعی خاتمی درباره آمدن يا نيامدن رسما تصميم به حضور در انتخابات رياست جمهوری نخواهد گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار کرد: شرايط به گونه ای است که بسياری از فعالان سياسی آن را پيش‌بينی نمی‌کردند. شنيده‌های ما حاکی از اين است که بخشی از اصولگرايان شاخص هم به آقای موسوی پيغام داده واز ايشان تقاضا کرده‌اند که وارد عرصه انتخابات شوند.

وی افزود: من معتقدم اگر ايشان به هر دليلی تصميم به حضور در انتخابات بگيرد؛ اگرچه اصلاح‌طلب و وابسته به خط امام(ره) است، اما قطعا مقداری از آرای جريان اصولگرا را نيز همراه خود خواهد داشت.

وی تصريح کرد: معتقدم از آن‌جايی‌ که شرايط حادتر شده، حتی کسانی مثل آقای موسوی که سال‌ها از عرصه سياست کناره‌گيری کرده بودند، به اين دغدغه افتاده‌اند که فعاليت سياسی‌شان را دنبال کنند و اصل فعاليت را چه در قالب نامزدی در انتخابات رياست جمهوری و چه شکل ديگری بپذيرند که اين دغدغه را بايد به فال نيک گرفت.

اين فعال سياسی خاطرنشان کرد: برداشت من اين است که اگر ايشان تصميم به نامزدی در انتخابات بگيرند حتما آن را منوط به مشخص شدن وضعيت آقای خاتمی می‌کنند. همه منتظر هستند وضعيت آقای خاتمی مشخص شود، جبهه اصلاحات هم به صورت گسترده و فراگير منتظر اعلام نظر ايشان است.

وی ادامه داد: فضايی که برخی رسانه‌های جريان راست ارايه می‌دهند و تحليل هايی که آن‌ها تعقيب می‌کنند به ويژه با توجه به نظر سنجی‌های جديد نشانگر افزايش نگرانی‌ها نسبت به حضور آقای خاتمی است. علاوه بر اين اختلاف جدی در جناح مخالف اصلاحات وجود دارد جريانی قوی عبور از نامزد اصلی طيفی از اصولگرايان را مطرح می‌کند و خيلی از آن‌ها به جمع‌بندی رسيده‌اند که بايد نامزدی غير از او را مطرح کرد و اين تحليل‌ها نيز در همين چارچوب است.





















Copyright: gooya.com 2016