چهارشنبه 29 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای گسترده دانشجويان دانشگاه خواجه نصير در اعتراض به تعليق پنج تن از دانشجويان اين دانشگاه، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: دانشجويان دانشگاه صنعتی خواجه نصيرالدين طوسی در حمايت از ۵ تن از فعالين دانشجويی اين دانشگاه که پس از شرکت اعتراضی در سخنرانی آقای رحيم پور ازغدی به احکام سنگين محروميت از تحصيل محکوم شده اند، روز دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده و به ادامه برخوردهای سرکوب گرانه با فعالين دانشجويی اعتراض کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه اميرکبير با توجه به اين که دانشکده های دانشگاه خواجه نصير پراکنده ميباشند، اما اين اعتصاب با استقبال بی نظير دانشجويان به طور همزمان در دانشکده های مختلف اين دانشگاه صورت گرفت. نکته جالب در اين ميان تعجب دانشجويان بسيجی از حمايت گسترده دانشجويان خواجه نصير از همکلاسی های تعليق شده شان بود به طوری که بارها سعی نمودند با جمع آوری ظرف غذای دانشجويان از ادامه اين اعتصاب جلوگيری کرده و يا با لجن پراکنی اين اعتصاب را نوعی اعتراض صنفی به کيفيت غذای دانشگاه جلوه دهند.

لازم به ذکر است پنج تن از فعالين دانشجويی دانشگاه خواجه نصير پس از اعتراض به سخنرانی ازغدی در اين دانشگاه به کميته انضباطی احضار شده و احکام سنگين محروميت از تحصيل به مدت يک يا دو ترم را دريافت نموده اند. اين دانشجويان جمعه به ۸ ترم محروميت از تحصيل محکوم شدند. اين احکام که تنها به علت بالا بردن پلاکاردهايی اعتراض آميز در جلسه ی سخنرانی ازغدی صادر شده است در نوع خود جالب توجه بوده و دانشگاه سعی دارد با انتساب اين دانشجويان به گروه های خارج از کشور پروژه ايجاد اختناق در دانشگاه را پيش ببرد. ازغدی در اين جلسه در سخنان خود اعتراض دانشجويان را نشانه آزادی در کشور و از برکات انقلاب دانسته بود.

اين در حالی است که در هفته های گذشته نيز بيش از ۵۰۰ تن از دانشجويان دانشگاه خواجه نصير با هشدار نسبت به ادامه اين گونه برخوردها با فعالين دانشجويی حمايت خود را از دانشجويان معترض اعلام کرده اند. دانشجويان امضا کننده اين نامه اعلام نموده اند که با توجه به سابقه و شناختی که از دانشجويان تعليق شده دارند ارتباطی بين اين دانشجويان و گروه های خارج از کشور نمی بينند و اين اتهامات واهی تنها بهانه ای است جهت برخورد با فعالين دانشجويی دانشگاه تا ديگر هيچ صدای اعتراضی از دانشجويان آزادی خواه و حق طلب بلند نشود.

در پايان اين اعتصاب غذا نيز دانشجويان اعلام نمودند تا لغو احکام تعليق دانشجويان و پايان دادن به محدوديت های موجود به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.





















Copyright: gooya.com 2016