پنجشنبه 30 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مزروعی: حضور کروبی مانع نامزدی خاتمی نيست، فارس

خبرگزاری فارس:عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با بيان اينکه کانديداتوری کروبی مانعی برای نامزدی خاتمی در انتخابات پيش‌رو نيست، گفت: هيچ گزينه‌ای نمی‌تواند جايگزين خاتمی شود که توافق مجموعه اصلاح‌طلبان را داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، رجبعلی مزروعی عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در پاسخ به سئوالات کاربران يکی از سايت‌های وابسته به حزب مشارکت در پاسخ به اين پرسش که «با توجه به اعلام کانديداتوری کروبی، آيا فکر نمی‌کنيد ايشان با اين اقدام خود اولين ضربه را به ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی زده‌اند؟ و آيا اين عملکرد ايشان مانع حضور آقای خاتمی نخواهد شد؟»، گفته است: طبعاً بايد منتظر ماند تا احزاب و گروه‌های ديگر هم اعلام نظر کنند و در نهايت افراد معلوم شوند و خود آنها هم اعلام نظر کنند تا آنگاه جبهه اصلاحات بتواند تصميم‌گيری کند و فکر نمی‌کنم طرح اين مباحث مانعی برای نامزدی آقای خاتمی باشد.
مزروعی در پاسخ به اين سئوال که «به نظر شما در صورت حضور نيافتن خاتمی در عرصه انتخابات آيا بهترين راه حل اصلاح‌طلبان قبول کردن راه حل محمد علی نجفی مبنی بر ائتلاف سراسری و حضور با يک کانديدا و در صورت رد شدن وی، کنار گرفتن از انتخابات نيست؟»، اظهار داشته است: اشکال طرح آقای نجفی اين است که معلوم نمی‌کند اگر همه اصلاح طلبان روی فردی غير از آقای خاتمی توافق کردند و به فرض اين نامزد تاييد صلاحيت شد آيا امکان رای آوری او وجود دارد يا نه ؟ چرا که ما رسانه نداريم و به لحاظ شناسايی و تبليغات هرگز نمی‌توانيم با رقيب مقابله کنيم.
مزروعی افزوده است: طرفداران اصلاح‌طلبان اينگونه نيستند که بی‌چون و چرا از ائتلاف اصلاح‌طلبان پيروی کنند و هر يک از آنها خود مجتهداند و صاحب نظر. و تا وقتی نامزدی مطلوبشان نباشد پا برای رای دادن پيش نمی‌گذارند و تجربه انتخابات مجلس هشتم به ويژه در تهران خود بزرگترين شاهد براين مدعاست. وجه ديگر سئوال شما که اگر اين نامزد رد صلاحيت شد در انتخابات شرکت نکنيم به نظرم اين رويکرد نادرست است زيرا ما بايد اصل را بر شرکت و پيروزی در انتخابات بگذاريم و همه اقدامات و تمهيدات ما منطبق بر اين رويکرد باشد و به همين دليل ما بر نامزدی خاتمی تاکيد داريم.
وی خاطرنشان کرده است: به نظر من هيچ گزينه‌ای نمی‌تواند جايگزين خاتمی شود که توافق مجموعه اصلاح‌طلبان را داشته باشد.
عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در جواب اين پرسش که «چرا تيم اقتصادی خاتمی هماهنگ نبود؟» گفته است: تا زمانی که ما نظام حزبی تعريف شده، جا افتاده و دولت حزبی نداشته باشيم اين مشکل وجود دارد.





















Copyright: gooya.com 2016