شنبه 2 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام علی اشتری به اتهام جاسوسی برای اسرائیل

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات ایران صبح امروز در نشست خبري خبر اجراي حكم اعدام علي اشتري كه به عنوان محارب شناخته شده بود را اعلام كرد.

گفتني است، اشتري به اتهام جاسوسي براي سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي سال 85 توسط وزارت اطلاعات دستگير شده بود و در آخرين جلسه دادگاه خود كه تير ماه سال جاري با حضور خبرنگاران انجام شد اعترافاتي را درباره نحوه جاسوسي خود از طريق محصولات مخابراتي، حفاظتي و امنيتي عنوان كرده بود.

aliashtari1.jpg



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعترافاتی که به نقل از اشتری در خبرگزاری فارس منتشر شده بود:

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، علي اشتري فرزند محمود كه به اتهام جاسوسي براي سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي، حدود يك سال و نيم پيش توسط وزارت اطلاعات دستگير شده بود در آخرين جلسه دادگاه خود در شعبه 15 دادگاه انقلاب درباره اتهامات خود مطالبي را عنوان كرد كه در نهايت محكوم شد.

وي كه 43 سال سن دارد، گفت: به مدت 17 سال مديريت يك شركت تجاري را در تهران، دبي و يك كشور خارجي ديگر بر عهده داشتم و محصولات مخابراتي، حفاظتي و امنيتي مي‌فروختم و به علت فروش اين محصولات در داخل كشور، مشتريان خاص خودم را داشتم و همين موضوع باعث جلب توجه بعضي كشورها شد كه من اين محصولات را به چه كساني مي‌فروشم و چگونه وارد ايران مي‌كنم.

اشتري با بيان اينكه در زمينه سيستم‌هاي مخابراتي خصوصا سيستم هاي مخابراتي بي‌سيم نيز ابتكاراتي در سالهاي گذشته داشته است، افزود: يكي از اين پروژه ها دستگاه "مودم اتو انسور" و "اتو ريكورد" بود كه باعث شد من را به سمينارهاي مختلف در اروپا دعوت كنند و از من بخواهند راجع به محصولاتم توضيح دهم و بگويم محصولات را به چه كساني مي فروشم؛ ما در سالهاي قبل بيشتر به مشتريان داخل كشور فكر كرده بوديم و هميشه اين كه سازمانهاي رسمي مشتري ما باشند، جزو نقاط مثبت ما محسوب مي شد و هميشه براي مشتري هاي خودمان تعريف مي كرديم كه اين سازمان يا اين شركت يا اين مشتري ها از محصولات ما خريداري مي كنند و همه علاقمند بودند كه اين را بشنوند.

وي ادامه داد: ما فكر كرديم با اينكه به دنياي خارج پا مي گذاريم، آنها هم علاقمند هستند كه راجع به مشتري هاي ما بشنوند و ديدم آنها بيش از اندازه علاقه دارند به اينكه ببينند مشتريان ما چه كساني هستند، كارشناسان خريد چه كساني هستند، چه محصولاتي مي خواهند بخرند و اين محصولات را در چه پروژه هايي مي خواهند استفاده كنند. مشتري هاي ما گروههاي مختلف از جمله برخي وزارتخانه ها بودند.

aliashtari2.jpg

اين جاسوس رژيم صهيونيستي درباره نحوه آشنايي خود با ماموران سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي (موساد) گفت: آنها ابتدا براي محصولي كه توليد كرده بودم و براي زلزله شناسي روي ماهواره هاي ثريا كار مي‌كرد، من را به سمينارهايي دعوت كردند و بعد به اسم مامور بانك وارد صحنه شدند و مايل بودند به عنوان شريك با من برخورد كنند. و در همين راستا وامي را به صورت غيررسمي به من دادند اما براي من عجيب بود كه چرا آن مبلغ را در كيف جاسازي كرده بودند.

وي ادامه داد: آن سه نفر خود را به نام‌هاي "ژاك، شارل، و توني" معرفي مي‌كردند؛ با آنها ابتدا در تايلند و سپس چند بار در تركيه و چند بار در سوئيس ملاقات كردم. آنها ابتدا من را به شعبه بانك "فورتيس" مي‌بردند و در آنجا ملاقات‌ها انجام مي‌شد. اما كم كم به صورت مداوم محل ملاقات‌ها را تغيير مي‌دادند.

اشتري در ادامه اظهارات خود در آخرين جلسه دادگاه تصريح كرد: آنها امكاناتي از جمله لپ‌تاپ براي ارسال و دريافت رمز شده ايميل، 2 دستگاه ثرياي DSL و ترمينال ماهواره در اختيار من قرار دادند كه اين ترمينالهاي ماهواره را در ايران به مشتريان خاص بدهم كه فكر مي‌كنم قابليت شنود داشت.

وي افزود: نمي دانم آنها دقيقا چه تصميمي داشتند چون من ديگر به مرحله تحويل اين اقلام به مشتري ها نرسيدم و بازداشت شدم؛ آنها چون ديدند من فقط يك كالافروش هستم سعي كردند تجهيزاتي را در اختيار من قرار دهند تا اين تجهيزات را به افراد و مجموعه‌هاي خاص كه دست چين كرده بودند، بفروشم و در همين بين بود كه ناخودآگاه و ناخواسته در دام افتادم؛ اصلا فكر نمي‌كردم در حال همكاري با موساد (سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي) هستم؛ مرتبا از مشتريانم و نقاط قوت شركت و قراردادهايي كه در ايران داشتم استفاده مي كردم تا بتوانم علاقه آنها را به مشاركت جلب كنم.

aliashtari3.jpg


اين متهم كه جرم جاسوسي‌اش براي رژيم صهيونيستي اثبات شد با بيان اينكه مشكلات مالي داشته است، اظهار داشت: آنها به عنوان وام، 50 هزار دلار در اختيار من قرار دادند تا كالايي به عنوان ثرياي DSL بخرم و به مشتريان خاص در ايران بدهم؛ علاوه بر اين آنها هزينه سفرهايم به خارج، هزينه اقامت، هزينه سوغاتي و هزينه خرج‌هاي روزانه‌ام را نيز پرداخت مي‌كردند، ضمن آنكه براي پرداخت اقساط منزلم در خارج از كشور نيز به من كمك مي‌كردند؛‌ اين كمكها در ابتداي كار بود و آنها مي‌گفتند به تو كمك مي‌كنيم تا فكرت آزاد باشد و بتواني پروژه هاي بيشتري بگيري و بتواني به مشتريانت معرفي كني؛ و من هم تا مدتي از ترس به ايران نمي‌آمدم تا اينكه آمدم و دستگير شدم.

وي تصريح كرد: چون من فروشنده تجهيزات حفاظتي، امنيتي و مخابراتي بودم، تا حدودي به سيستمها آشنايي داشتم ولي آنها تجهيزات خاصي مثل يك نرم‌افزار در اختيار من قرار دادند تا بتوانم ايمليهاي ارسالي را به صورت رمز شده در بياورم؛ با اين سيستم از هر كامپيوتري مي شود ايميل رمز شده ارسال كرد.
اشتري تعداد ملاقات‌هاي خود با نيروهاي اطلاعاتي سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي را 13-12 ملاقات ذكر كرد و ادامه داد: در مجموع 50 هزار دلار به من پول دادند كه يك بخش آن به صورت نقدي به من تحويل داده شده و مقداري از آن را نيز به صورت جاسازي شده در كيف به من دادند.

گزارش خبرنگار فارس حاكيست در حالي كه مسئولان وزارت اطلاعات تصريح مي كنند تعداد ملاقاتهاي اطلاعاتي اشتري چند برابر اظهارات وي بوده است.

وي تصريح كرد: بعد از 6 يا 7 جلسه، از من دعوت كردند كه به سوئيس بروم و گفتند مي خواهيم از تو تست پزشكي بگيريم، چون من ناراحتي قلبي داشتم و داروهاي قبلي و داروهاي اعصاب مصرف مي كردم؛ اما وقتي رفتم، با دستگاه دروغ‌سنج مواجه شدم و اينكه مي خواستند مطمئن شوند كه من وابسته به نيروهاي امنيتي ايران نباشم و سابقه نظامي بودن نداشته باشم.

وي با بيان اينكه آن افراد كاملا لباس‌هايي عادي مي‌پوشيدند و ظاهر غيرعادي نداشتند، گفت: قرار بود دستگاههايي براي جلب توجه نظاميان در ايران به نمايش گذاشته شود و انها را ترغيب كنيم كه از اين محصولات بخرند. ضمن اينكه از من خواسته بودند مهماناني دعوت كنم و به خارج از كشور ببرم كه آن مهمانان همان كارشناسان سازمان‌هاي خريدار تجهيزات از من بودند كه حتي اسم مي‌بردند كه سه نفر از آنها كارشناسان خريد سازمان‌هاي نظامي بودند.

اين جاسوس رژيم صهيونيستي افزود: آنها يك جاسوئيچي به من داده بودند كه من بتوانم يك كارت رم براي انتقال اطلاعات در آن قرار بدهم و به راحتي به خارج از كشور ببرم. من هم تعجب كرده بودم چون هميشه مدارك فعاليتهاي تجاري خودم را با لپ‌تاپ حمل و نقل ميكردم اما مي گفتند از اين مموري كارت استفاده كن.
وي تصريح كرد: در يكي از جلسات با آنها زماني كه نمونه كارهايم را روي وايت‌برد براي آنها تشريح مي‌كردم به گوشه‌اي از يكي از پروژه‌هاي خودم در تامين امكاناتي براي يك مركز موشكي در ايران اشاره كردم. آنها گفتند مايليم در اين پروژه با تو همكاري كنيم و وام بدهيم؛ به آنها گفتم پروژه‌هاي ديگري هم هست اما به شدت ابراز علاقه مي‌كردند كه در اين پروژه با من مشاركت كنند؛ قرار بر اين بود كه براي چنين مراكزي ثرياهاي آلوده DSL را به نمايش بگذاريم و آن مراكز را ترغيب به خريدن كنيم.

اشتري تصريح كرد: يك درخواست خريد از يكي از مراكز ايراني داشتم اما آنها از من كالا نخريدند؛ من به دروغ به افسران موساد گفتم كه چنين مركزي از من درخواست خريد كرده است و آنها خوشحال شدند اما وقتي به آن مقام نظامي تماس گرفتم گفت كه اين كالا را از شما نمي‌خريم ولي در دست اقدام داريم. آنها به من اصرار كردند كه هر طور شده آنها را متقاعد كن كه تجهيزاتي كه مدنظر ماست، بخرند؛ يك جلسه بعد، به من 30 هزار دلار در يك كيف جاسازي شده دادند و من گفتم كه مي روم و دستگاههاي مورد نظر را به مشتري مي‌دهم ولي به علت مشكلات مالي، اين پول را در جاي ديگري خرج كردم و آن كار را انجام ندادم و اينها عصباني شدند. دفعه بعد به دروغ گفتم كه دستگاهها را خريده ام، از من شماره سريال دستگاهها را خواستند و من را مورد دروغ سنجي قرار دادند كه متوجه شدند به آنها دروغ گفته ام.

وي با بيان اينكه جاسوسي براي رژيم صهيونيستي ميل باطني‌اش نبوده و ناخواسته به اين كار كشيده شده است، اظهار داشت: من سالها به ايران خدمت كردم حتي در حين مراوده با آنها مي‌گفتم و در ايميل‌هايم نيز نوشتم كه ديگر قادر به همكاري نيستم و آن كالاها را هم به شما پس مي‌دهم؛ من سعي كردم خودم را از آنها دور كنم اما تنها بودم و نمي‌دانستم با چه كسي بايد مشورت كنم.

جاسوس رژيم صهيونيستي در پايان جلسه دادگاه تاكيد كرد: از مردم ايران و هر سازماني كه به واسطه اقدامات من دچار صدمه‌اي شده است عذرخواهي مي‌كنم و تقاضاي رافت اسلامي دارم.





















Copyright: gooya.com 2016