یکشنبه 3 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايي در دانشگاه آزاد اسلام‌شهر: دعا كنيد كانديدا نشوم، ايسنا

اولين همايش "تبيين مديريت كارآمد اسلامي با رويكرد به سيره‌ي شهدا" به مناسبت هفته‌ي بسيج مستضعفين به دعوت و ميزباني بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر و با سخنراني محسن رضايي در سالن آمفي‌تئاتر اين دانشگاه برگزار شد.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام در پاسخ به سوالی درباره‌ي وضع دفاعي ايران و توانايي مقاومت در برابر آمريكا گفت: وضع دفاعي ما در رابطه با آمريكا بسيار حساس است. البته با توجه به اين‌كه چيزي به پايان عمر حكومتي بوش نمانده است هنوز هم گاهي خبرهايي درج مي‌كنند كه چيزهايي در ذهن آمريكا مي‌گذرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضايي با تاكيد بر اين‌كه در شرايط حساسي قرار داريم، گفت: در پنج سال گذشته سه بار تا آستانه‌ي درگيري جلو رفتيم كه البته اين موضوع از طرف آمريكا بوده و شايد تنها يك دستور تا درگيري باقي مانده بود و يكي از دلايل جلوگيري از اين موضوع، توانمندي بالاي پاسخگويي ايران به آمريكا بوده است.

رضايي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با رفتار سياستمداران امروز كشور و سادگي زندگي آنها در مقايسه با فرماندهان دوران جنگ گفت: اين موضوع كار ساده‌اي نيست و خود من هم كه با اين شهدا بودم اين سادگي را در خود نمي‌بينم و بايد بگويم حفظ سيره‌ي شهدا كار سختي است تا بتوانيم مثل آنها از نظر اخلاقي، صداقت و ايثار و صبر داشته باشيم، اما اين‌طور نيست كه حاكمان امروز ما از شهدا فاصله‌ي زيادي گرفته باشند.

به گزارش ايسنا، محسن رضايي در پاسخ به آخرين پرسش در رابطه با انتخابات آينده‌ي رياست جمهوري ايران و اين‌كه آيا در انتخابات شركت خواهد كرد؟ گفت: نظر من اين است كه ايران را هيچ فردي به تنهايي نمي‌تواند اداره كند و كساني كه فكر مي‌كنند به تنهايي اقتصاد و سياست خارجي و امنيت ايران را مي‌توانند حفظ كنند درك درستي از شرايط ندارند.

وي افزود: ايران را مي‌توان به صورت جمعي اداره كرد، پس دولت مقدم بر رييس‌جمهور است و ايران را بايد دولت كارآمد ائتلافي متعهد اداره كند و كساني كه ادعا مي‌كنند به تنهايي از عهده‌ي اين كار برمي‌آيند البته شايد قصد عوام‌فريبي نداشته باشند و فقط از اين موضوع اطلاع ندارند.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام افزود: بنابراين حداقل بايد در كابينه‌ي دولت 6-5 رييس‌جمهور ديده شود تا بتوان كشور را به سمت توسعه پيش برد.

رضايي با ابراز نگراني از آن‌چه تك‌روي در عرصه‌ي كشور مي‌خواند، گفت: از كساني كه به صحنه مي‌آيند و كساني كه راي مي‌دهند مي‌خواهم كه از تك‌روي بپرهيزند و نگذارند كه فرصت‌هاي كشور از دست برود و دعا كنيد كه من كانديدا نشوم.





















Copyright: gooya.com 2016