دوشنبه 4 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا عارف: در صورت اجماع بر روی من، کانديدا می‌شوم، آفتاب

- خاتمی هنوز به تصميم نهايی نرسيده است

آفتاب: رئيس هيات مديره بنياد باران که مباحثی درباره کانديداتوريش در انتخابات رياست جمهوری دهم مطرح است می‌گويد: «اگر سيدمحمد خاتمی وارد اين صحنه نشود در صورتيکه جريان اصلاح‌طلب بر روی کانديداتوری من به اجماع برسد به صحنه می‌آيم».

محمدرضا عارف در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب و با تاکيد بر ضرورت تعامل و همگرايی گروههای سياسی برای حضور در انتخابات رياست جمهوری دهم اظهار کرد: «تجربه فعلی جريانات و گروههای سياسی به ما ديکته می‌کند که در انتخابات پيش‌رو به سمت تفاهم و يک همبستگی ملی پيش رويم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال سياسی معتقد است: «برای ايجاد اين اتفاق بايد دو جبهه اصلی نظام ابتدا در داخل خود به اجماع برسند چرا که پس از اين مرحله است که دو جريان سياسی کشور می‌توانند در مورد ايجاد يک دولت تفاهم ملی و دولت همکاری ملی در کنار هم تلاش کنند».

عارف با اعتقاد به اينکه شرايط امروز کشور به اتکاء يک جريان اگر بخواهيم همه مسائل کشور را پيش ببريم قطعا با مشکل روبرو خواهيم شد اظهار کرد: «اگر از همه پتانسيل‌های موجود کشور استفاده شود و روی همه نيروها حساب شود قطعا توفيقات خوبی حاصل خواهد شد».

رئيس هيات مديره باران با تاکيد بر رسيدن گروههای سياسی به اجماع در انتخابات پيش روی رياست جمهوری خاطرنشان کرد: «اگر سيدمحمد خاتمی برای حضور در انتخابات رياست جمهوری دهم اعلام آمادگی کند قطعا بر روی او در جريان اصلاحات اجماع حاصل می‌شود. و پس از آقای خاتمی بنده که بحث اجماع را مطرح کردم اگر با توجه به تجربيات و سوابق سی ساله‌ام اجماعی بر روی کانديداتوری‌ام صورت گيرد به صحنه می‌آيم».

عارف ضمن خوشبينی نسبت به اجماع جريان اصلاح‌طلبان در انتخابات پيش‌رو گفت: «امروز بايد جهت حصول اين اجماع از سوی همه شخصيت‌ها و گروههای اصلاح‌طلب تلاش شود».

اين فعال سياسی با بيان اينکه آقای خاتمی هنوز به تصميم نهايی جهت حضور در صحنه رياست‌جمهوری دهم نرسيده است در عين حال اظهار اميدواری کرد،که جريان اصولگرا نيز به اجماعی برسند.

عارف در واکنش به برخی القائات مبنی بر اينکه دوره رياست‌جمهوری برای هر رئيس‌جمهوری ۸ سال است و از اين جهت در دور دهم رياست‌جمهوری هم احمدی‌نژاد رئيس قوه اجرايی کشور خواهد بود گفت: «طبق قانون اساسی مدت يک دوره رياست‌جمهوری هر رئيس‌جمهور ۴ سال است و اگر غير از اين بود در قانون اساسی اين دوره ۸ سال عنوان می‌شد اما هم اکنون پس از ۴ سال مجددا بايد با مکانيزم انتخابات رئيس‌جمهور انتخاب شود».

رئيس هيات مديره بنياد باران نسبت به باز و سالم بودن فضای انتخابات رياست‌جمهوری دهم جهت طی اين پروسه اظهار اميدواری کرد و افزود: «ما اميدواريم فضای کشور به سمتی پيش رود که با برگزاری يک انتخابات پرشور رئيس‌جمهوری سر کار آيد که در راستای اعتلا و توسعه کشور گام‌های اساسی‌تر و جدی‌تری بردارد».

عارف در پايان اين گفتگو تاکيد کرد: «توسعه کشور و اجرايی کردن سند چشم‌انداز نيز بايد دغدغه رئيس‌جمهور آتی باشد».





















Copyright: gooya.com 2016