جمعه 8 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه مطبوعاتی فراکسيون سبزهای آلمان درباره ملاقات برخی از نمايندگان پارلمان با نماينده مجاهدين خلق، ايران امروز

ايران امروز: خانم کلاوديا روت، رهبر حزب سبزها و نماينده‌ی پارلمان آلمان می‌گويد، گروه مجاهدين خلق که زير پوشش «مقاومت ملی ايران» فعاليت می‌کند و مريم رجوی نمايندگی آن را در انظار عمومی برعهده دارد، طرف گفت‌وگوی مناسبی برای يک سياست مسئولانه از طرف آلمان در برابر ايران نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اطلاعيه‌ی مطبوعاتی فراکسيون سبزها گفته می‌شود، اين که گروه مجاهدين خلق به خاطر گذشته‌ی تروريستی خود و حمايت فعال از جنايات صدام حسين عليه کردها و شيعيان عراق و نيز عليه ايران در فهرست ترور اتحاديه اروپا قرار دارد، بايد واقع‌بينانه مورد بحث و بررسی قرار گيرد. اما در اين نيز ترديدی نيست که اين گروه در رفتارهای اساسی، خودرا يک گروه ضددموکراتيک نشان داده است.

فراکسيون سبزهای آلمان در اطلاعيه خود می‌گويد، گروه مجاهدين خلق در آلمان و در ديگر کشورها به کمک سازمان‌های پوششی، به شدت در کار تبليغ است و از طريق اين سازمان‌های پوششی، برای خود حامی و امضاهای حمايت‌آميز جمع‌آوری می‌کند. رفتار مجاهدين خلق با انتقاد و منتقدين در صفوف خود و جلوگيری از گزارش‌گری آزاد و بی‌طرفانه در رسانه‌های تحت‌کنترل خويش هشداردهنده است.

در ادامه‌ی اطلاعيه سبزها آمده است، هر کس همانند ما (سبزها) به يک ايران دموکراتيک و راه‌حلی برای مناقشه‌ی اتمی آن کشور علاقمند است، نبايد درباره‌ی سياست خود با چنين گروهی (مجاهدين خلق) گفت‌وگو کند.

فراکسيون سبزها در پارلمان آلمان می‌گويد، ما متاسف هستيم که تنی چند از نمايندگان پارلمان آلمان در هفته‌ی جاری، در جامعه پارلمانی آلمان، تريبونی در اختيار نماينده گروه مجاهدين قرار داده‌اند. ما موکدآً اعلام می‌کنيم که با آنهايی که مجاهدين خلق را در جايگاه «اپوزيسيون دموکراتيک ايران» می‌نشانند، نسبتی نداريم.

يادآوری می‌شود که روز سه‌شنبه گذشته (۵ آذر - ۲۵ نوامبر) خبرگزاری فرانسه در گزارشی ادعا کرد که ۱۵۰ تن از نمايندگان پارلمان آلمان در نامه‌ای به دولت آن کشور، خواستار تلاش برای حذف گروه مجاهدين خلق از فهرست گروه‌های تروريستی اتحاديه اروپا شدند. در ادامه‌ی اين خبر آمده بود که مريم رجوی، زن مسعود رجوی، در ديدار با جمعی از اين نمايندگان در برلين، از اقدام ۱۵۰ نماينده‌ی پارلمان آلمان تشکر کرده است.

پيگيری‌های روزنامه‌نگاران در مورد اين خبر نشان داد که گزارش خبرگزاری فرانسه غيرواقعی و کاملا اغراق‌آميز بوده و احتمالا از طرف خود مجاهدين خلق در اختيار اين خبرگزاری قرار گرفته و آنها نيز بدون تحقيق آن را منتشر کرده‌اند.





















Copyright: gooya.com 2016