دوشنبه 11 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت ۵ ميليارد دلار سوخت در هفت ماهه امسال وارد کشور کرد، مهر

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس به نقل از آمارهای مسئولان دولتی اعلام کرد: در هفت ماهه اول امسال حدود ۵ ميليارد دلار سوخت وارد کشور شد، اين در حالی است که مجلس مجوز واردات حدود ۳ ميليارد دلار سوخت در سال جاری را صادر کرده بود.
عباسعلی نورا در گفتگو با مهر گفت: کميسيون برنامه و بودجه مجلس ديروز با حضور مسئولان معاونت برنامه ريزی و نظارت راهبرداری رياست جمهوری، خزانه داری کل کشور و وزارت امور اقتصادی و دارايی جلسه ای برگزار کرد که در اين جلسه، عملکرد هفت ماهه مالی دولت و نحوه تدوين بودجه سال آينده کشور بحث و بررسی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درآمد نفت

وی افزود: در اين جلسه مسئولان دولتی اعلام کردند که درآمد نفتی کشور در هفت ماهه اول امسال بيش از رقم مصوب بودجه ای تحقق يافته است.

نورا همچنين از تحقق بيش از رقم مصوب بودجه ای درآمدهای مالياتی دولت در هفت ماهه اول امسال براساس آمارهای دولت خبر داد و گفت: البته در اين مدت درآمدهای دولت در بخش ساير عدم تحقق نشان می دهد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس افزود: براساس آمارهای دولت، در مجموع تراز مالی دولت در هفت ماهه اول امسال مثبت بود.

واردات سوخت

وی در ادامه به بيان آمارهای بخش هزينه ای دولت در هفت ماهه اول امسال پرداخت و اظهارداشت: دولت حدود ۵ ميليارد دلار واردات سوخت در اين مدت داشته، اين در حالی است که مجلس مجوز واردات حدود ۳ ميليارد دلار سوخت در سال جاری را صادر کرده است.

نورا خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی در جلسه کميسيون برنامه و بودجه مجلس توضيحی مبنی بر اين که رقم مازاد واردات سوخت از چه محلی پرداخت شده است، ارائه نکردند و مقرر شد مسئولان دولتی در جلسات آتی در اين خصوص توضيح دهند.

اعتبارات عمرانی

اين نماينده مجلس همچنين تصريح کرد: آمار تخصيص اعتبارات عمرانی در هفت ماهه امسال نيز به شدت کاهش نشان می دهد. برهمين اساس، به نظر می رسد امسال ۵۰ تا ۶۰ درصد اعتبارات عمرانی تخصيص يابد.

نفت ۴۵ درصدی در بودجه ۸۸

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينکه ميزان درنظرگرفتن قيمت پايه نفت در بودجه ۸۸ نيز در جلسه مشترک اعضای اين کميسيون و مسئولان دولتی بحث و بررسی شد، گفت: مسئولان دولتی در اين جلسه پيشنهاد در نظرگرفتن قيمت پايه نفت ۴۵ دلار در بودجه ۸۸ را ارائه کردند که اعضای کميسيون در اين خصوص با دولتی ها اختلاف نظر نداشتند.

عدم برداشت از ذخيره ارزی در نيمه دوم سال

وی افزود: در اين جلسه مشکلات تنظيم بودجه نيز مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهايی هم برای رفع اين مشکل ارائه شد. تقويت حساب ذخيره ارزی و عدم برداشت از اين حساب در نيمه دوم سال در اين جلسه مطرح شد.





















Copyright: gooya.com 2016