پنجشنبه 14 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن روحانی: تشکيل دولت وحدت ملی برای اداره کشور حرف منطقی است، ايلنا

- منتظر اعلام تصميم هيچ‌‏کس برای حضور در انتخابات نيستم


تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس مرکز تحقيقات و استراتژيک مصلحت نظام گفت: تشکيل دولت وحدت ملی برای اداره کشور حرف منطقی و خوبی است.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"، حسن روحانی در حاشيه گردهمايی حزب کارگزاران سازندگی که در مجموعه رايزنی برگزار می‌‏شد، در جمع خبرنگاران درمورد تشکيل وحدت ملی اظهار داشت: يک جناج نمی‌‏تواند به‌‏خوبی کشور را اداره کند و اگر جناحی برای اداره کشور پيروز شود و جناح ديگر را منزوی کند، کار درستی انجام نداده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اگر بتوانيم برای اداره کشور از همه نيروها استفاده کنيم کار خوب و درستی است.
روحانی تصريح کرد: هميشه ائتلافی بين دو جناح اصلی کشور به‌‏وقوع پيوسته ولی تشکيل دولت وحدت ملی و يا کابينه ائتلاف ملی خيلی سخت و پيچيده است و به سادگی امکان‌‏پذير نيست.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه آيا پيشنهاد دولت وحدت ملی برای روی کار نيامدن دولت فعلی است، اضافه کرد: به هر حال هرکسی کانديدا می‌‏شود در نهايت مردم تصميم می‌‏گيرند و تصميم نهايی با آرای مردم است. افراد مختلفی کانديدا می‌‏شوند اما آرای مردم تعيين‌‏کننده است.
رئيس مرکز تحقيقات و استراتژيک مصلحت نظام در پاسخ به اين سوال که آيا تصميم‌‏گيری خود را برای اعلام کانديداتوری منوط به آقای خاتمی کرده‌‏ايد گفت: من منتظر اعلام تصميم هيچ‌‏کسی نيستم.
وی در خصوص اولويت‌‏های برنامه‌‏های خود در صورت پيروزی در انتخابات آتی اظهار داشت: کشور يک سند چشم انداز و سياست کلی دارد که رهبری نظام تصويب کرده و همه دولتها موکلف هستند در همان مسير حرکت کنند.
وی افزود: به هر حال براساس سند چشم انداز ايران بايد در سال ۱۴۰۴ توسعه يافته باشد و از زمانی که چشم انداز تصويب شده بيش از چهار سال می گذرد. يک‌‏چهارم زمان را از دست داده‌‏ايم در صورتی‌‏که خيلی به آن سمت و سو حرکت نکرده‌‏ايم.
روحانی تصريح کرد: حرکت ما برای تحقق چشم انداز است. چشم انداز برای اين است که همه‌‏ای دولت‌‏ها همان مسير را انتخاب کنند و اولويت‌‏شان توسعه کشور باشد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سوال که اولويت‌‏های شما توسعه سياسی و اقتصادی است، گفت: توسعه بايد جامعه باشد و فقط توسعه اقتصادی يا سياسی نيست؛ البته در سند چشم انداز تاکيد شده که بايد در بحث اقتصادی، فناوری و علمی ايران در منطقه به جايگاه اول دست يابد، ولی شرايط کشور ما شرايطی است که بايد در زمينه فناوری و علوم تکنولوژيکی به سمت جلو حرکت کنيم.
روحانی در خصوص اينکه اصول‌‏گرا يا اصلاح طلب است، افزود: رهبری فرمودند اصول‌‏گرای اصلاح‌‏طلبانه و ما نيز همان هستيم.
وی در خصوص زمان اعلام کانديداتوری خود گفت: هنوز به تصميم نرسيدم و معتقدم که فعلا دير نيست.
روحانی درپايان در پاسخ به اين سوال که شانس «محمود احمدی‌‏نژاد» را برای پيروزی در انتخابات چگونه ارزيابی می‌‏کند، اظهار داشت: همه اينها وابسته به رای مردم‌‏اند و در ۲۲ خرداد ماه مشخص می‌‏شود.





















Copyright: gooya.com 2016