شنبه 16 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض بيش از ۱۸۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران نسبت به فضای امنيتی اين دانشگاه، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: در آستانه روز دانشجو و تجمع بزرگ دانشجويی و در حاليکه خبر ها حاکی از تشديد فضای امنيتی در دانشگاه تهران است، بيش از ۱۸۰۰ نفر از دانشجويان اين دانشگاه طی نامه ای اعتراضی به فرهاد رهبر رئيس اين دانشگاه خواستار برچيده شدن گيت های امنيتی که آن را “نمادهای توهين به خرد و شخصيت دانشجويان ” ناميدند از صحن دانشگاه و “محيط تحصيل و زندگی” خود شدند .

يکی از اعضای کمپين جمع آوری امضا برای متوقف کردن فعاليت گيتهای امنيتی به خبرنامه اميرکبير گفت: ” مستندات همه ی امضا ها شامل اسم ، امضا و شماره دانشجويی امضا کنندگان موجود است ولی متاسفانه بدليل حجم امضاءها هنوز اين امضاها به دفتر رئيس دانشگاه تهران ارائه نشده است که در اولين فرصت اين کار نيز صورت می گيرد و همينطور رونوشت اين نامه اعتراضی نيز در اختيار رسانه ها و نهادهای مرتبط و مسئول قرار خواهد گرفت.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين خاطر نشان کرد که نزديک به ۴۰۰ نفر از اين دانشجويان نيز خواستار انتشار اسامی خود در رسانه ها در اعتراض به گيت های امنيتی شده اند که اسامی انان نيز به زودی در اختيار رسانه ها و خبرگزاری های مختلف قرار خواهد گرفت.

دانشجويان امضا کننده در اين نامه از فرهاد رهبر سوال کرده اند که “طبق کدام اولويت و بر اساس چه ضرورتی در حالی که خوابگاه های دانشجويی وضعيت مناسبی از نظر بهداشتی، رفاهی و حتی ظرفيت پذيرش دانشجو ندارند. رقم های هنگفتی را به امنيتی کردن فضای دانشگاه اختصاص می دهد”.

پيش از اين فرهاد رهبر هزينه نصب اين گيت ها را بسيار کم و چيزی در حدود يک مليون خوانده بود که بسياری معتقد بودند با يک مليون مورد نظر آقای رهبر می توان وضعيت رفاهی دانشگاه تهران را بسيار بهبود بخشيد. همچنين فرهاد رهبر مخالفين گيت ها را انگشت شمار ناميده بود. مسئول جمع آوری امضا ها در رابطه ی با نحوه ی جمع آوری امضا ها به خبرنامه امير کبير گفت” “اين تعداد امضا تنها در طی يک هفته و تنها از ۱۰ دانشکده دانشگاه تهران جمع آوری شده است و مسلما تعداد امضا ها می تواند حتی از اين بسيار بيشتر نيز شود.”

وی همچنين بسياری از معترضين به اين گيت ها را اتفاقا دانشجويان هم جناح و هم فکر با رئيس دانشگاه تهران اعلام کرد و گفت اين گيت ها حتی در ميان همفکران آقای رهبر نيز طرفدار ندارد و طيف های مختلف دانشجويی با اين گيت ها مخالف و خواستار جمع آوری اين گيت ها هستند .

يادآوری می شود که حتی اعضای شورای صنفی تقريبا بسيجی دانشگاه تهران نيز پيش از اين به اين گيت ها طی مصاحبه هايی اعتراض کرده بودند و خواستار برچيده شدن آنها شده بودند.

خبرهای چند روز اخير حاکی از آن بود که گيت های امنيتی در دانشگاه تهران در آستانه ۱۶ آذر فعاليت خود را به طور کامل آغاز کرده اند که در نتيجه اعتراضاتی از سوی دانشجويان و درگيری های پراکنده با مسئولين حراست و انتظامات به وقوع پيوسته است.

متن کامل نامه اعتراضی دانشجويان خطاب به فرهاد رهبر بدين شرح است :

رياست محترم دانشگاه تهران

ما دانشجويان دانشگاه تهران بدينوسيله اعتراض خود را نسبت به نصب گيت های امنيتی در مبادی ورودی پرديس و خوابگاه‌های دانشگاه اعلام می داريم.

‌سوال اساسی که ذهن همه ی ما را بر می انگيزد اين است که طبق کدام اولويت و بر اساس چه ضرورتی در حالی که خوابگاه های دانشجويی وضعيت مناسبی از نظر بهداشتی، رفاهی و حتی ظرفيت پذيرش دانشجو ندارند. کمبود امکانات آموزشی و پژوهشی به ويژه سايت های اينترنتی، کامپيوتر و کتاب و امکانات ورزشی و سلف سرويس ها در دانشکده ها به طرز گسترده ای وجود دارد، مديريت محترم دانشگاه رقم های هنگفتی را به امنيتی کردن فضای دانشگاه اختصاص می دهد؟

ما دانشجويان خواستار حذف فوری و دائم اين نمادهای توهين به خرد و شخصيت دانشجويان که تنها دستاوردشان تحت فشار روانی گذاشتن بيشتر دانشجويان است از محيط تحصيل و زندگی خود هستيم.





















Copyright: gooya.com 2016