شنبه 16 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گاف بزرگ ايرنا و فارس؛ روی کين هم حامی احمدی نژاد شد! فردا

خبرگزاری های ايرنا و فارس در اقدامی مبتديانه و غير حرفه ای مطلبی از يک سايت فکاهی انگليسی را مخابره کرده و مدعی علاقه "روی کين" به احمدی نژاد شده اند.
خبرگزاری های ايرنا و فارس در اقدامی مبتديانه و غير حرفه ای مطلبی از يک سايت فکاهی انگليسی را مخابره کرده و مدعی علاقه "روی کين" به احمدی نژاد شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش «فردا» ايرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران و خبرگزاری فارس که از جمله حاميان سياست های دولت نهم محسوب می شوند، امروز خبری از وب سايت "ديلی مش" که يک سايت فکاهی است را ترجمه کرده و طی آن به نقل از روی کين بازيکن سابق تيم فوتبال منچستر يونايتد انگليس و سر مربی فعلی تيم ساندرلند آورده اند که وی به دليل علاقه به احمدی نژاد تغير قيافه داده است.

در خبر ايرنا آمده است: "روی کين" بازيکن سابق منچستر يونايتد و ملی پوش محبوب تيم ايرلند و سر مربی ساندرلند ، در جمع بسياری از خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش که چرا در اين مدت ، با ظاهری جديد ومتفاوت روی نيمکت ساندرلند حاضر شده است ، اظهار داشت :دوست داشتم شبيه دکتر احمدی نژاد ، رئيس جمهوری اسلامی ايران باشم . خبرگزاری فارس هم نوشته است: سرمربی ايرلندی تيم فوتبال ساندرلند علت تغيير قيافه اخير خود را علاقه به محمود احمدی نژاد عنوان کرد.

گفتنی است در مطلب طنز سايت ديلی مش که منبع خبری ايرنا و فارس قرار گرفته ، عکسی از روی کين با چهره جديد وی کار شده که در توضيح زير آن آمده است: "کين گفت مقاصد برنامه های هسته ای اش برای مقاصد صلح آميز به کار خواهد رفت"!

اين اصطلاحا گاف ها از ناحيه دوخبرگزاری مطرح کشورو بخصوص ايرنا در حالی است که پيش از اين نيز حادث شده بود و انتقاداتی را متوجه شيوه کار خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی کرده بود.

مشخصا راه اندازی بخشی تحت عنوان" زمزمه ها "که اخبار غير رسمی و شنيده های خبرنگاران را پوشش می دهد به اذعان کارشناسان و اصحاب رسانه از اعتبار ايرنا کاسته و آن را از توجه به رسالت اصلی خود دور کرده و به واديی کشانده است که عموما رسانهای حزبی بدان عمل می کنند.

به هر روی در شرايطی که عملکرد دولت و شخص رئيس جمهور موجب نارضايتی و انتقادات بسياری شده و برخی از گروه ها و چهره های اصول گرا نيز از احمدی نژاد فاصله گرفته اند،به نظر می رسد خبرگزاری های ايرنا و فارس در اقصا نقاط دنيا به دنبال حامی برای دولت می گردند!





















Copyright: gooya.com 2016